خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظرسنجی جدید CNN درباره‌ی انتخابات آمریکا

نظرسنجی جدید شبکه CNN نشان می دهد، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقابل ترامپ پیشتازی ۱۲ درصدی در سطح ملی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، این معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در نظرسنجی سی ان ان ۵۴ درصد از حمایت رای دهندگان احتمالی را به دست آورد و ترامپ با ۴۲ درصد از او عقب ماند. این شکاف عمیق تر از چیزی است که اکثر نظرسنجی ها در سطح ملی نشان می دهند.

این نظرسنجی نشان می دهد که اکثر رای دهندگان تصمیم خودشان را گرفته اند؛ تنها چهار درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که به نامزد دیگری رای می دهند، به هیچکدام از این نامزدها رای نمی دهند یا هیچ نظری ندارند.

این نظرسنجی نشان می دهد که جو بایدن دموکرات با حمایت بیشتری در سراسر این کشور به نسبت هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ به استقبال روز انتخابات سوم نوامبر می رود. بایدن از سال گذشته در تمامی نظرسنجی های سی ان ان پیشتازی بوده است.

بایدن پیشتازی ۶۱ درصد مقابل ۳۷ درصد در میان زنان و ۷۱ به ۲۴ درصد در میان رای دهندگان غیر سفیدپوست دارد. در همین حال، جو بایدن یک درصد در میان رای دهندگان مرد و دو درصد در میان رای دهندگان سفیدپوست عقب است که این فاصله جزو حاشیه خطای این نظرسنجی است. بایدن همچنین از پیشتازی ۶۵-۴۴ در میان سالخوردگان (گروهی که به شکل سنتی متمایل به جمهوری خواهان است) برخوردار است و این می تواند نقشی کلیدی در ایالت های سرنوشت ساز مثل آریزونا و فلوریدا ایفا کند.

جو بایدن همچنین یک نرخ محبوبیت کاملا مثبت دارد؛ ۵۵ درصد از رای دهندگان احتمالی گفتند که دیدگاه مثبتی به او دارند و ۴۲ درصد هم نظر مساعد ندارند. میزان محبوبیت ترامپ هم ۴۲ درصد شد و ۵۵ درصد عملکرد ریاست جمهوری او را تایید نکردند.

اکثر نظرسنجی های ملی دیگر از پیشتازی بایدن و امتیاز گرفتن بیشتر او در ایالت های کلیدی و سرنوشت ساز حکایت دارند. نظرسنجی سی ان ان از ۸۸۶ رای دهنده احتمالی بین ۲۳ تا ۲۶ اکتبر انجام شد و حاشیه خطای آن مثبت و منفی ۳.۸ درصد است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا