خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس سازمان زندان‌ها: دشمن زندان‌ها را سیبل حملات قرار داده

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: امروز دشمنان انقلاب و ایران، زندان‌ها را سیبل حملات خود قرارداده اند لذا طوری عمل کنیم که بهانه به دشمن ندهیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی حاج محمدی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در نشست ماهانه با مدیران زندان‌های سراسر کشور بر لزوم اهتمام تمامی مدیران و کارکنان بر اجرای طرح تحول سازمان زندان‌ها تاکید و خواستار توجه جدی به حقوق زندانیان شد.

رییس سازمان زندان‌ها با برشماری محورهای مورد تاکید برای اجرای طرح تحول و اولویت‌های سازمان زندان‌ها گفت: برای اجرا و پیاده سازی سیاست‌های و برنامه‌های تحولی نیازمند فرهنگ سازی و تحول فرهنگی هستیم. چرا که تا باور قلبی نداشته باشیم در اجرای مسئولیت‌ها کوتاهی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: امروز کشور در شرایط حساس و خاص حاصل از شیوع ویروس کرونا قرار دارد و تمام مدیران باید برای تامین سلامت زندانیان و بهداشت زندان‌ها تمامی مساعی خود را به کار گیرند و ضمن اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی، ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی کننده را به میزان نیاز در اختیار زندانیان قرار دهند.

حاج محمدی با بیان اینکه هدف از طراحی سامانه مشعل ارتباط بلافصل با مجموعه مدیریتی سازمان زندان هاست، گفت: این سامانه طراحی شده است تا در وهله اول کارکنان و در وهله دوم زندانیان و خانواده‌های آنان نظرات، خواسته‌ها و شکایات خود را مطرح کنند و همه ما باید طوری عمل کنیم که از شفاف سازی و ارزیابی عملکردمان هراسی نداشته باشیم.

رییس سازمان زندان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص عفو موردی، زندان‌ها باید پیش دستی کنند و اگر یک زندانی مستحق گذشت و عفو است ضمن اعلام آن به مراجع قضایی پیگیری لازم را انجام دهند.

حاج محمدی ضمن قدردانی از مدیرانی که به طور مرتب از زندان‌ها سرکشی و با زندانیان گفتگو و برای حل مشکلات آنان تلاش می‌کنند، گفت: تمام مدیران باید نسبت به تامین نیازهای قانونی زندانیان حساس باشند که مهم‌ترین آن‌ها تامین بهداشت و غذای مناسب است.

وی با بیان اینکه کیفیت غذای زندانیان با زندانبان‌ها نباید متفاوت باشد، گفت: طبق نظر ریاست محترم قوه نباید زندانی ناتوان از پرداخت بدهی در زندان باشد از این رو ضمن بررسی دقیق پرونده محکومان مالی، تلاش خود را برای آزادی آن‌ها انجام دهید.

وی با اشاره به گزارش معاون سلامت، اصلاح و تربیت خطاب به مدیران کل زندان‌ها گفت: اشتغال زندانیان یکی از موارد مهم و مورد تاکید است و انشااله تدابیر لازم را تا رسیدن به اشتغال ۵۰ درصدی با جدیت اجرا کنید.

رییس سازمان زندان‌ها به موضوع دادرسی الکترونیکی و نظارت الکترونیکی نیز اشاره کرد و گفت: حداکثرظرفیت استفاده از این دو تاسیس مهم در استان‌ها باید عملیاتی شود.

وی ضمن قرائت آماری از وضعیت استان‌ها در استفاده از این دو فناوری قضایی، از مدیران زندان‌ها خواست تا موانع عدم اجرای کامل دادرسی و نظارت الکترونیک را اعلام کنند.

رییس سازمان زندان‌ها در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای گفت: امروز دشمنان انقلاب و ایران، زندان‌ها را سیبل حملات خود قرارداده اند لذا طوری عمل کنیم که بهانه به دشمن ندهیم.

وی افزود: با فعالیت‌های رسانه‌ای خوب، عملکرد زندان‌ها را در معرض دید عموم قرار دهیم.

رییس سازمان زندان‌ها در این جلسه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد به ارائه آمار عملکرد استان‌های مختلف کشور در حوزه اشتغال، نظارت الکترونیکی (پابند)، دادرسی الکترونیکی و… پرداخت و ضمن قدردانی از استان‌های موفق، از استان‌های با عملکرد ضیف خواست تا قبل از جلسه آتی شاخص‌های عملکردی خود را توسعه دهند.

در این جلسه تعدادی از مدیران کل استانی و ستادی به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا