خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هیچ واکسنی برای درمان قطعی کرونا تولید نشده»

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بعضی‌ها که هیچ تخصص و آگاهی از کرونا ندارند به مردم امیدهای واهی می‌دهند و تا امروز هیچ واکسن و دارویی برای پیشگیری و درمان قطعی بیماری تولید نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی البرز، دکتر  محمد نوری سپهر گفت:  آمار ابتلا در کشور با انجام تست‌های بیشتر رو به افزایش  است، به همین نسبت آمار بیماران بد حال و نیاز به بستری بیشتر می‌شود .

وی ادامه داد: ۵۰ درصد بیماران بستری می‌شوند و عمدتا نیاز به آی سی یو پیدا می‌کنند.

نوری سپهر با بیان اینکه مراکز درمانی استان در شرایط سختی به سر می برند افزود:  کادر درمانی فشار زیادی را تحمل می کنند و باید به سرعت برای عبور از این وضع چاره اندیشی شود .

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد:  راه چاره برای برون رفت از این وضعیت،  اعمال محدودیت‌های بیشتر همچون شهر تهران است چرا که استان تهران و البرز شرایط مشابهی دارند .

نوری سپهر با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی درخواست خود را برای اعمال محدودیت‌ها مشابه تهران را به وزارت بهداشت منعکس کرده است، گفت ستاد کرونای استان نیز باید در این خصوص شتاب کنند و سریعتر تصمیم گیری نمایند .

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با سرازیر کردن منابع مالی، صرفا برای درمان، دارو و تجهیزات نمی‌توان با بیماری مقابله کرد و باید از ابتلای مردم به بیماری از طریق مدیریت بیماران مبتلا، اعمال محدودیت‌های بیشتر در سطح شهرها، الزام مردم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات کوچک و بزرگ، اقدام کرد.

این مسئول ادامه داد:  هزینه‌های درمان سیری ناپذیر است و باید همه دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری با دانشگاه همکاری نمایند.

وی گفت: متاسفانه هنوز  رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها  بعضی از قهوه خانه‌های سنتی و … باز هستند و علی‌رغم تلاش همکارانم در حوزه بهداشت در جریمه و پلمب مراکز، فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

نوری سپهر از شهروندان خواست تجمعات، مهمانی‌ها، رستوران رفتن‌ها و مسافرت‌ها را تعطیل کنند و فقط برای موارد ضروری آن هم با رعایت همه جوانب بهداشتی که بارها گفته شده است، در شهر تردد نمایند .

نوری سپهر از مراجعین به مراکز درمانی خواست با مسئولین بیمارستان و اورژانس همکاری نمایند و از هجمه بی مورد و با تعدادی زیادی همراه خودداری نمایند .

وی افزود:  بعضی‌ها که هیچ تخصص و آگاهی از این بیماری ندارند به مردم امیدهای واهی می‌دهند و تا امروز هیچ واکسن و دارویی برای پیشگیری و درمان قطعی بیماری تولید نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا