خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ویژگی‌های دین‌شناسان از نگاه امام علی (ع)

امام جمعه قزوین با اشاره به نگاه امیرالمؤمنین (ع) درباره دین‌شناسان، گفت: فقیه حقیقی کسی است که مردم را از رحمت خدا ناامید نمی‌کند و آن‌ها را از عذاب خدا مطلع می‌کند.

سایت ایکنا از قزوین نوشت: «امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه که ۲۹ دی در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با اشاره به ولادت امام علی (ع) گفت: یکی از جملاتی که امیرالمؤمنین (ع) بیان فرمودند این است که آیا به شما بگوییم آن‌هایی که حقیقتاً دین را می‌فهمند و می‌شناسند، چه ویژگی‌هایی دارند؟

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، بیان کرد: حضرت در ادامه فرمودند فقیه حقیقی آن کسی است که مردم را از رحمت خدا ناامید نمی‌کند؛ اما اگر هر چقدر خدا به ما نعمت داد کفران نعمت کنیم و هر چقدر خدا به ما عنایت کرد باز بگردیم یک موردی پیدا کنیم که یک ایرادی از آن بیرون بیاوریم، شیوه مسلمانی را پیگیری نکرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: دومین ویژگی دین‌شناسان این است که مردم را از عذاب خدا مطلع می‌کنند، برخی طوری با مردم حرف می‌زنند که گویا هر چه گناه کنیم باز هم خدا خیلی بخشنده است، این دروغ است، خدا قرارش این نیست، قرار خدا این نیست که مردم را به گناه تشویق کند.

او تصریح کرد: سومین ویژگی دین‌شناسان این است که زمینه اینکه مردم معصیت کنند را فراهم نمی‌کنند، برای مثال برخی می‌گویند ما قصد داریم مردم در فلان مجلس دور هم جمع شوند و شاد باشند، قصد بدی هم نداریم؛ اما طوری زمینه‌سازی می‌کنند که زن، مرد، باحجاب و بدحجاب بیایند کنار هم بنشینند و زمینه معصیت پیش بیاید، آدمی که اهل دین باشد این کار را نمی‌کند.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: چهارمین ویژگی دین‌شناسان این است که از قرآن روی برنمی‌گردانند یعنی تمام هم‌وغم آن‌ها این است که همیشه در زندگی‌شان قرآن جریان داشته باشد و همیشه با قرآن ارتباط داشته باشند.

او اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمود اگر کسی دین‌شناس و اسلام‌شناس باشد قرآن را رها نمی‌کند تا به سراغ غیر قرآن برود، علم و دانشی که با فهم همراه نباشد، طوطی‌وار باشد و صرفاً برای حفظ‌ کردن باشد، فایده‌ای ندارد و خیری در آن نیست، علم باید با فهم و تحلیل همراه باشد و عقل آدم بفهمد که دارد چه چیزی را دریافت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر کسی قرآن تلاوت کند؛ اما تدبری در قرآن نداشته باشد و نفهمد خدا چه می‌گوید، فقط قرآن را بخواهد، به گفته امیرالمؤمنین (ع) خیری در چنین قرائتی نیست و همچنین عبادتی که در آن تفکری نباشد، ارزشی ندارد.

او ادامه داد: روز غزه نیز یکی از مناسبت‌های این هفته است، ۲۹ دی ماه به دلیل مقاومت ۲۲ روزه غزه، روز غزه نامگذاری شده است اما اکنون با توجه به مقاومتی که مردم در غزه داشته‌اند و افتخارات عظیمی که آفریده‌اند، باید این نام را از روز غزه به هفته غزه تغییر بدهیم، این معنی شکست برای صهیونیست‌ها و پیروزی برای مردم غزه است.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به سخنان امام راحل، یادآور شد: در شرایط فعلی بر هر مسلمانی لازم است که کلیه نیروهای خویش را برای آزادکردن سرزمین‌های اشغالی و انتقام از اشغالگران به کار گیرد؛ این وظیفه و تکلیفی است که امام خمینی (ره) بر دوش ما گذاشته و الحمدالله جوانان جبهه مقاومت در کشورهای مختلف پای اجرای آن هستند.

او با اشاره به عملیات اخیر سپاه پاسداران در انتقام از تروریست‌ها تصریح کرد: مقر تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل بسیار ماهرانه مورد اصابت موشک‌های منهدم‌کننده قرار گرفت و تروریست‌های اصلی و دلالان صهیونیستی، یعنی آن‌هایی که واسطه شده بودند نفت عراق را به صهیونیست‌ها می‌رساندند تا آن‌ها گرفتار نشوند، در این عملیات به هلاکت رسیدند و قدرت جمهوری اسلامی ترس و وحشت بیشتری در دل صهیونیست‌ها انداخت.

آیت‌الله عابدینی در پایان گفت: همین موشکی که پایگاه دلالان صهیونیستی و پایگاه جاسوسی امریکایی – صهیونیستی را در اربیل نابود کرد، اگر کمی جهتش تغییر می‌کرد می‌توانست تل‌آویو را نابود کند، آن موشکی که بخشی از سوریه را با ۱۳۰۰ کیلومتر فاصله هدف قرار داد و مرکز داعشی‌ها را نابود کرد، نیز می‌توانست حیفا را نابود می‌کند؛ صهیونیست‌ها این موضوع را به خوبی می‌دانند و عملیات سپاه در از هم پاشیدن روحیه و به جنون کشیدن آن‌ها اثر داشت.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا