خرید تور تابستان ایران بوم گردی

با عاشقی دوران نوجوانی فرزندانمان چگونه برخورد کنیم؟

رپورتاژآگهی

یکی از نگرانی ها و مسائلی که خانواده ها را دچار تشویش میکند و بخاطر آن به روانشناس نوجوان و مشاوره نوجوان مراجعه میکنند این است که فرزندشان در دوران نوجوانی عاشق شده است و خانواده ها معتقدند که عشق در این دوران زودگذر میباشد و دوامی ندارد اما باز هم برای این موضوع دلهره دارند؛ امروزه اکثر نوجوانان در این دوران عاشق میشوند ولی این امر دلیلی برای جدی گرفتن آنها نمی باشد، ضروری است که والدین نوع رفتار با نوجوانان خود را در زمینه ی عاشقی بیاموزند که ما در این مطلب به گزارش انصاف نیوز از وبسایت مشاوره آنلاین روانشناسی گپچه توضیحاتی در این باره برای شما عزیزان ارائه داده ایم، بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عاشق شدن های دوران نوجوانی به چه صورت است؟

عشق دوران نوجوانی را میتوان ترجیحا بیوشیمیایی دانست که به مشکلات نوجوان در دوران بلوغ مربوط میشود و همین امر باعث تفاوت روابط نوجوانان نسبت به بزرگسالان میشود.

عشق از سه چیز نشآت میگیرد:

1. جذابیت جسمی یا جنسی:

قبول کردن این مسئله برای پدرو مادرها بسیار دشوار است ولی ممکن است نوجوانان احساس جذابیت جسمی به دیگران داشته باشند.

2. صمیمیت یا نزدیکی عاطفی:

ممکن است نوجوانان یک نوع احساس عاطفی به فردی دیگر داشته باشند و بخاطر اینکه اولین بار است این احساس عاشقانه را تجربه میکنند، حس خودبزرگ بینی یا خود پسندی بکنند. 

3. تعهد:

تعهد برای موقعی است که دونفر قصد دارند برای همیشه و در هر شرایطی کنار هم زندگی کنند ولی در نوجوانان این تعهد ممکن است دوامی نداشته باشد اما همچنان احساس اینکه میخواهند در کنار معشوق خود بمانند را در خود حس میکنند.

دوران نوجوانی را دوران بحران نامیده اند، پس ضروری است که اطلاعاتی در رابطه با خصوصیات عاطفی و شناختی، جسمی نوجوانان بدست بیاوریم تا بیشتر بتوانیم نوجوان خود را بشناسیم و متوجه خواهیم شد که اکثر رفتارها و کارهایی که نوجوان مان انجام میدهد و ما را آزار میدهد، رفتارهایی کاملا طبیعی هستند که مختص دوران رشد او میباشند که برای شناخت ریشه مشکلات نوجوان خود و چگونگی برخورد با آن، میتوانید از روانشناس تلفنی گپچه در این زمینه کمک بگیرید.

نوجوان در این دوره از زندگی اش رشد سریعی از نظر جسمی و جنسی خواهد داشت و طبیعتا یک نوع گرایش نسبت به شناخت بیشتر از جنس مخالف خود پیدا میکند، این حس درونی بیشتر جنبه ی احساسی دارد و از روی عقل و منطق نمیباشد، از دیگر علاقمندی های دوران نوجوانی این میباشد که نوجوان دوست دارد رمان های عاشقانه بخواند و فیلم های عاشقانه را تماشا کند همچنین از نظر جنسی بسیار کنجکاوی خواهد کرد.

چگونگی رفتار والدین با نوجوان و تربیت فرزند با کمک از روانشناس تلفنی گپچه

چگونگی رفتار والدین با نوجوانی که عاشق شده است

– برای احساسات نوجوان خود احترام قائل شوید.

– مستقیما به او نگویید که احساساتش زودگذر هستند و هنوز برای عاشق شدن به اندازه ی کافی بزرگ نشده است. 

– مراقب نوجوان خود باشید ولی زیادی او را محدود نکنید. 

– به او بفهمانید که چقدر دوستش دارید، نگران او هستید و حس عاشقی که در او بوجود آمده است کاملا طبیعی است؛ تنها باید به او یاد بدهید چگونه با احساسش کنار بیاید.

– نوجوان شما از نظر شناختی و منطق بسیار خام میباشد و لازم است که با او خیلی محتاطانه برخورد کنید تا از کوره در نرود زیرا اگر چنین شود رفتاری از خود نشان میدهد که پشیمانی به دنبال خواهد داشت.

– سعی کنید روابط بسیار صمیمی و دوستانه با نوجوان خود برقرار کنید تا به راحتی مشکلات و مسائلش را با شما در میان بگذارد.

– نوجوان علاقه زیادی به دیده شدن و توجه والدین خود دارد پس سعی کنید به او توجه بسیار داشته باشید تا بیرون از منزل به دنبال آن نگردد.

–  به نوجوان خود بفهمانید که از نظر چهره و فیزیک و توانایی هایش تایید و رضایت شما را برانگیخته است اینکار باعث میشود فرزند شما خود پنداره مثبتی را در خود احساس کند.

 – سعی کنید به او بفهمانید که نظرتان راجع به عشق مثبت است ولی عشقی که به دور از بی بند و باری جنسی و … باشد.

– سعی کنید نوجوان خود را درگیر کلاس های ورزشی و هنری کنید و بیشتر به درد و دل های او گوش دهید همچنین گاهی از اتفاقات دوران نوجوانی خود برای او تعریف کنید، او را با عواقب دوستی ها و روابط ناسالم در این دوران آشنا کنید و … به نوجوان خود بگویید که چقدر دوستش دارید و سرنوشتش برایتان مهم است و در این دوران پر فراز و نشیب همیشه همراه او هستید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهارت تربیت فرزند دلبندتان میتوانید از مشاورین متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا