خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح سفرهای رییس پارلمان بخش خصوصی

محسن جلال پور، رییس اتاق بازرگانی ایران در یادداشتی تلگرامی درباره ی زیاد شدن سفرهایش توضیح داد.

به گزارش انصاف نیوز متن این گزارش در پی می آید:

در روزهاي آغازین سال جدید، به پاكستان و اتريش سفر کردیم و در آخرين روزهاي فروردین، به بلغارستان رفتیم. شايد اين پرسش در ذهن برخی از شما عزیزان مطرح شود كه چرا به سفرهاي خارجي اهميت مي دهم و نسبت به دوران پیشین، سفرهاي بيشتري را در برنامه دارم؟

در سال هاي گذشته به دليل تحريم ها ارتباط خانواده اقتصاد ملی از جمله اتاق ايران با كشورهاي دنيا كم شده بود. از سوی دیگر متاسفانه رسانه هاي بيگانه نيز چهره ی غير واقعي از كشور عزيزمان ترویج کرده اند. احیای ارتباط با اتاق های طرف کار ایرانیان و پرداختن به معرفي جمهوري اسلامي ايران از بعد اقتصادي و ارائه توانمندي هاي كشورمان دراين زمينه، پيش نياز ارتباط تجاري بين فعالان اقتصادي ما با ديگر كشورهاست.

همچنين در 10 ماه گذشته، ده ها هيأت اقتصادي از كشورهاي مختلف به ایران سفر كرده و مطابق پروتکل موجود، از طرف های ایرانی دعوت کرده اند. هر چند پاسخ به همه ی اين دعوت ها امكان پذير نیست اما باید در طول هر ماه حداقل به يكي از دعوت ها پاسخ گفت.

دليل ديگر اين سفرها، پرداختن به حل مشكلات مراودات اقتصادي با این كشورهاست. مسائلي چون مشكلات و موانع بانكي، بيمه اي، گمرگي و اسناد و مدارك و گواهينامه هاي مورد نياز براي اين مراودات، باید با رايزني حل و فصل شود.

نباید فرض شود فعال اقتصادی ایرانی، یله و تنهاست. سازمان های ملی از سفارتخانه ها تا سازمان توسعه تجارت و اتاق موظفند در آن سوی مرزها در کنار تاجر و صنعتگر ایرانی ایستاده، منافع مشروعش را پاس دارند. در این مسیر، مقامات دولتی و به خصوص شخص رئیس جمهور، دکتر ظریف و مهندس نعمت زاده را همراه می بینم. روزگاری تلاش یک دیپلمات ایرانی برای حمایت از یک شرکت ایرانی، در برنده شدن در یک مناقصه، نقطه ی اتهام بود. امروز قرارست این یک وظیفه سازمانی و نشانه ی انجام وظیفه فرض شود.

این فرهنگ جدیدی است که باید بسط یابد. ما هم تمام تلاش خود را در دیدار با سفرا و دیپلمات ها، برای کمک به نهادینه شدن این فرهنگ به کار می بریم.

به این ترتیب، اين كه اتاق ايران در سفرهاي رسمی مقامات و اعزام هيأت هاي اقتصادي همه ی توانش را به كارگيرد، ضرورتي غيرقابل انكار است.

البته اين امر نبايد از حضور فعال اتاق در حل و فصل مسائل و مشكلات داخلي پيش روي بنگاه ها بكاهد و به همين دليل سعي ما بر اين بوده كه میان این دو، تعادل و توازن برقرار کنیم. همچنین تلاش کرده ایم تا این سفرها کم هزینه و حرفه ای انجام شود. از همتایان اروپایی آموختم اگر برنامه ریزی محتوایی مناسبی صورت پذیرد، گاهی یک هیأت دو یاسه نفره ی حرفه ای برای یک کار بزرگ کافی است. آموخته ام بیشترین توفیق یک سفر کاری، مرهون کار کارشناسی، مذاکرات مکتوب و زمینه سازی قبل از سفر است. در سفر بلغارستان، ما تنها سه نفر بودیم، اما همکاران زیادی در تمهید مقدمات آن فعال بوده اند. فشار کاری روی این سه نفر، زیادتر از معمول شد اما در انجام ماموریت، شکر خدا، چیزی از کف نرفت.

دستاورد سفرها و گزارشي از مذاكرات را در كانال تلگرامي به سمع و نظر عزيزان رسانده و از هر گونه پيشنهاد و اظهارنظري استقبال مي كنم. البته چنانچه در آينده سفري داشته باشم سعي خواهم كرد قبل ازآن اطلاع رساني کنم تا اگر عزيزان، نقطه نظری دارند، از دید ما پنهان نماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا