خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت‌الله جوادی آملی: اسلامی شدن دانشگاه به داشتن نمازخانه نیست

آیت الله عبدالله جوادی آملی گفت: اسلامی شدن دانشگاه به داشتن نمازخانه و برگزاری مراسمات مذهبی نیست.

به گزارش شفقنا، دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران به همراه جمعی از اعضای این فرهنگستان و نیز برخی از چهره های ماندگار کشور در حوزه پزشکی با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.

مرجع تقلید شیعیان در این دیدار، در سخنانی اظهار داشت: انتظاری که از شما بزرگواران وجود دارد این است که شاگردان خود را در دانشگاه ها بیش از گذشته با قرآن و عترت آشنا کنید که برای تحقق این مهم ابتدا لازم است دانشگاه اسلامی شود.

او ادامه داد: اسلامی شدن دانشگاه به داشتن نمازخانه و برگزاری مراسمات مذهبی نیست، این کارها، اقدامات خوبی است لکن حرف اول دانشگاه را دانش می زند؛ دانش اگر الهی، دینی، قرآنی و علوی شد، دانشگاه اسلامی خواهد شد و به تبع آن کشور نیز طیب و طاهر می شود.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: این مساله باید برای دانشجویان تبیین شود که ریشه همه ترس های انسان مرگ است! با این وجود انسان در مواجهه با مرگ، مرگ را می میراند نه اینکه بمیرد!

او اذعان داشت: طبق بیان قرآن کریم، انسان مرگ را می چشد و مشخص است که هر ذائقی مذوق را هضم می کند، لذا انسان موجودی ابدی است و موجود ابدی، کالای ابدی لازم دارد که زاد ابدی جز توحید و تقوا نیست، این مفهوم اساسی علم دینی است.

مرجع تقلید شیعیان در تشریح مفهوم علم دینی تصریح کرد: علم دینی به این معنا نیست که ما انتظار داشته باشیم مثلاً قرآن یا روایت به ما درمان سرطان را بگوید بلکه آنچه قرآن از علم دینی می گوید این است که انسان و هر چه در جهان است آیت و آیینه است اما فرق این آیینه با دیگر آیینه ها این است که این آیینه ای است که تنها و تنها سازنده خود یعنی خدای متعال را نشان می دهد.

او افزود: با این وجود اگر آیینه در دست شخص کور قرار بگیرد او فقط شیشه و سطح صیقلی آن را درک می کند، پس چشم بینا لازم است تا بتوان در آیینه جهان، خالق را مشاهده کرد.

آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: علم، تابع معلوم است؛ علم هر چه معلوم است را به عالم نشان می دهد، در حقیقت علم چراغ و سراج است، آنچه به اسم علم از غرب به ایران رسیده لاشه علم است آنچه به علم، حیات می بخشد و آن را زنده و پویا می کند، علم دینی است.

او تاکید کرد: دانشجویان باید دینی بیاندیشند، وقتی علم دینی در دانشگاه در جریان باشد، نه تنها این دانشجو روسری را کنار نمی گذارد بلکه سجاده را در آغوش خواهد گرفت، دانشجویان اگر با این تفکر تربیت شوند آنگاه خواهند توانست بین اشکالات موجود در کشور و اصل دین، مرزبندی قائل شوند و نابسامانی ها را به پای دین نگذارند.

در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری همایش «قرآن، عترت و سلامت» و همایش «سلامت معنوی» که به همت گروه قرآن عترت وسلامت فرهنگستان علوم پزشکی برگزار خواهد شد، ارائه گردید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا