خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“مدیریت دولت در حوادث اخیر بازی عوام‌فریبانه بود”!

نماینده یک “تشکل دانشجویی” در مراسم نماز جمعه امروز  تهران مدیریت دولت در حوادث طبیعی اخیر را “بازی عوام‌فریبانه” خواند و گفت: وقتی عرصه مدیریت کشور می‌شود عرصه سهم‌خواهی احزاب، نتیجه همین می‌شود.

به گزارش ایسنا، سجاد اسدی، نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با موضوع بیان مواضع اتحادیه دانشجویی متبوعش در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با انتقاد از عملکرد دولت و مسئولان در مدیریت سیل‌های اخیر در سال جاری گفت: دولت در امر پیشگیری از بلایای طبیعی و برنامه ریزی جدی برای مقابله با آن اقدام جدی نداشته است و این کم‌کاری جدید نیست و در حوزه‌های آب و آبادانی نیز دیده می‌شود.

وی گفت که خوشبختانه نقش سد سازی و تأثیر آن برای جلوگیری از بلایای طبیعی امروز به خوبی روشن شده است و همه دیدیم که تا چه اندازه سدها در کاهش بحران مؤثر بودند، این در حالی است که فعالیت‌های عمرانی دولت بسیار کاهش یافته است.

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه نیز از انفعال نمایندگان مجلس در حوادث اخیر سیل در کشور انتقاد کرد و گفت: نمایندگان مجلس برای پیگری مشکلات و مدیریت این حوادث چه کردند.

وی ابراز عقیده کرد: متأسفانه قدرت طلبی نمایندگان را به سوی عدم پاسخگویی و رانت طلبی سوق داده است و دیگر دغدغه‌ای برای قانون‌گذاری در این زمینه‌ها ندارند.

اسدی همچنین نسبت به سازمان بازرسی کل کشور که به گفته وی تخلفات مدیران دولتی در اجرای تکالیف و قانون را می‌بیند اما اقدام انجام نمی‌دهد انتقاد کرد و افزود: متأسفانه شاهد هستیم که مدیران با سوء مدیریت به جنگ با طبیعت می‌روند اما سازمان بازرسی در مقابله با این اقدامات و افراد کاری انجام نداده است و امروز این تخلفات برای همه روشن شده است.

اسدی ادامه داد: البته در حوزه بهداشت و فناوری اقدامات خوبی انجام شده به نحوی که زمینه برخی آسیب‌ها را کاهش داد و نباید این اقدامات را نادیده گرفت.

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با انتقاد از مقامات مختلف که به گفته وی در زمان وقوع سیل یا خارج از کشور بودند یا در سفر در قشم اظهار کرد: بالاترین مقام کشور بعد از یک هفته تازه به سر کار آمده و اقدامات دیگران را زیر سوال می‌برد. آیا این ماهیگیری سیاسی از آب گل آلود سیل نیست. در عین حال که ما خدمات برخی مدیران استانی در حوادث طبیعی اخیر را قدر می‌دانیم که به خوبی فرماندهی بحران را به دست گرفتند.

وی هم‌چنین عملکرد سازمان مدیریت بحران را زیر سوال برد و گفت که باید به طور جدی درباره عملکرد و نقش این سازمان بررسی شود.

اسدی ادامه داد: بحران اخیر عیار خیلی‌ها را در دنیا به ملت ایران نشان داد. به ویژه کمک تحقیر آمیز اروپایی‌ها به سیل‌زدگان.

وی درباره تحریم‌های نفتی آمریکا و عدم تمدید معافیت‌های نفتی اظهار کرد: این مساله واقعیت پلید آمریکا را نشان می‌دهد که با تلاش دو چندان ملت، البته آسیبی وارد نخواهد شد اما برخی ساده انگارانه به دنبال توافق با آمریکا هستند.

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت که سیل بی‌تدبیری‌ها را می‌توان با تکیه بر جوانان مؤمن و انقلابی مدیریت کرد با این حال برخی به دنبال آن هستند که از مدیرانی استفاده کنند که شاخصه آنها تنبلی، اشرافی‌گری و توافق با کدخداست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا