خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه مجمع مدرسین و محققین درباره توهین به پیامبر و مواضع مکرون

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در محکومیت توهین به پیامبر اکرم (ص) و مواضع نادرست اخیر رئیس جمهور فرانسه را به نقل از کانال تلگرامی این تشکل حوزوی می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

«قل یا اهل الکتاب تعالوا الی کلمة سواء بیننا و بینکم…»(سوره آل عمران، آیه ۶۴)
بی شک تحقیر و توهین به باورهای دینی مردم و پیروان یک آیین، تحت عنوان «آزادی بیان و قلم» قرار نخواهد گرفت. برهمگان واضح است که از پیام‌های مهم ادیان ابراهیمی، دعوت به وحدت، الفت و همزیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان و آدمیان است.

انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به ساحت مقدس حضرت محمد(ص)، تجاوز به حقوق تمامی مسلمانان و حتی پیروان آیین‌های دیگر است. از رئیس جمهور فرانسه انتظار نمی‌رفت، در‌کشوری که ‌مهد حقوق بشر نامیده می‌شود، نسبت به جسارت و توهینی که به ساحت مقدس رسول خدا(ص) صورت گرفت، دفاع نماید؛ هرچند کشتن یک آموزگار بدون محاکمه به خاطر طرح مجدد این جسارت، از لحاظ اخلاقی و‌ دینی کار درستی نبود؛ ولی نباید در کشورهایی که دغدغه رعایت حقوق انسان‌ها را دارند، تحت عنوان آزادی بیان، اعتقادات دیگران به سخره گرفته شود و روح و روان میلیون‌ها انسان آزرده شود و بهانه به دست افراط گرایان بیفتد و اسلام هراسی رواج پیدا کند.

مجمع ‌مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن توهین به حضرت محمد(ص) و مواضع رئیس جمهور فرانسه، از سران ادیان و مذاهب، به‌ویژه از رهبر کاتولیک‌های جهان می‌خواهد تا ناصحانه و مشفقانه جلوی این حرکات اختلاف برانگیز را بگیرند؛ زیرا تکرار این حرکات، همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و امنیت جوامع را مخدوش می‌کند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا