خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نکات ضروری در خصوص کرونا برای افراد دیابتی

رپورتاژآگهی

شیوع بیماری کرونا در سال 2019 میلادی شوک بزرگی برای مردم در تمام جهان بود. این بیماری چهره‌ی شهرها و روابط اجتماعی در دنیا را تغییر داده است. بسیاری از افراد در قرنطینه‌ی خانگی قرارگرفته‌اند و متخصصان نگران سلامت روان و جسم افراد در این برهه‌ی زمانی سخت هستند. خطر کرونا به شکل خاص برای گروهی که به بیماری‌های زمینه‌ای نیز مبتلا هستند بسیار بیشتر است.

موضوع خطرات کرونا در افراد دیابتی به یکی از موارد اضطراب کادر درمان و مردم تبدیل شده است. افراد مبتلا به دیابت نیز این روزها دچار نگرانی‌هایی در خصوص بیماری کرونا هستند. می‌توانید در این روزها با استفاده از سامانه اینترنتی دکتر ساینا مشاوره پزشکی آنلاین دریافت کنید. مشاوره کرونا دکتر ساینا، به شما کمک می‌کند از وضعیت سلامت بدنتان اطمینان حاصل نمایید. در این نوشته قصد داریم نکاتی برای کاهش خطر کرونا در افراد دیابتی ارائه کنیم.

مراقبت شخصی در دوران کرونا

اگر مبتلا به دیابت (همه‌ی انواع آن) هستید، باید به شما این اطمینان را بدهیم که دیابت باعث بالا رفتن ریسک ابتلا به کرونا نمی‌شود. اما مشکل زمانی ایجاد می‌شود که فرد دیابتی دچار بیماری کرونا شود. در حالی که بیشتر افراد سالم نوع ملایم این بیماری را می‌گیرند، کرونا در افراد دیابتی با شدت زیادی نمود پیدا می‌کند. در واقع بیش از 25 درصد افراد مبتلا به کرونایی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا می‌کنند، دچار بیماری دیابت نیز هستند.

ابتلا به کرونا باعث می‌شود قند خون بیماران مبتلا به دیابت بالا برود. بدن تلاش می‌کند با آزادسازی گلوکز ذخیره شده با بیماری مبارزه کند اما نمی‌تواند انسولین کافی برای کنترل میزان بالا قند خون را تولید نماید. بنابراین کرونا در افراد دیابتی باعث بالا رفتن بسیار زیاد قند خون می‌شود. ابتلا به کرونا مدیریت قند خون بدن افراد مبتلا به دیابت را بسیار مشکل می‌کند و خطرات جدی برایشان ایجاد می‌نماید. بنابراین لازم است این افراد بسیار مراقب سلامت خودشان باشند تا به کرونا مبتلا نشوند.

توصیه‌هایی برای کاهش خطر کرونا در افراد دیابتی

خروج از منزل

در دوران همه‌گیری کرونا و با وجود خطر کرونا در افراد دیابتی، خرید کردن و تامین وسایل ضروری برای تمام افراد به یک چالش تبدیل شده است. در قدم اول بهتر است افراد مبتلا به دیابت تا حدی که امکان دارد خرید حضوری انجام ندهند. بودن در محیط‌های سربسته فروشگاه‌ها و لمس کالاهای مختلف احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد. خرید اینترنتی بهترین راه‌حل برای این دوران است. به یاد داشته باشید که لازم است حتی بسته‌های پستی و خریدهایی که به شکل آنلاین انجام داده‌اید را کاملاً ضدعفونی کنید.

از آنجایی که محیط‌هایی مانند باشگاه‌های ورزشی می‌توانند آلوده باشند و موجب ایجاد کرونا در افراد دیابتی شوند، بهتر است بیماران مبتلا به دیابت از ورزش در مکان‌های عمومی پرهیز کرده و در منزل ورزش کنند. فعالیت بدنی به افراد کمک می‌کند سطح قند خون خود را حفظ کرده و اضطراب را کاهش دهند. بنابراین توصیه می‌کنیم ورزش را فراموش نکنید. اگر در منزل دمبل ندارید می‌توانید از بطری‌های آب استفاده کنید.

مقابله با اضطراب

ناتوانی از خروج از منزل و ترس از کرونا در افراد دیابتی می‌تواند فشار روانی زیادی داشته باشد. در طول این روزها اضطراب می‌تواند وجود فرد را فرابگیرد و او را دچار مشکل کند. اضطراب شدید، عملکرد روزمره فرد را دچار اشکال می‌کند. همچنین هورمون کورتیزول که در واکنش به اضطراب در بدن ترشح می‌کند، در طولانی مدت دفاع بدن را تضعیف می‌نماید. بنابراین لازم است در دوران کرونا تمام افراد و به طور خاص بیماران دیابتی از راهکارهای مختلفی برای کنترل اضطراب استفاده کنند.

برای مقابله با اضطرابی که کرونا در افراد دیابتی ایجاد میکند، می‌توانید با روانشناس مشورت کنید. روانشناس روش‌های علمی مقابله با احساس اضطراب و کنترل افکار منفی را به شما آموزش خواهد داد. می‌توانید به استفاده از سامانه دکتر ساینا، مشاوره آنلاین یا تلفنی دریافت کنید.

همچنین اگر احساس می‌کنید علائم کرونا را دارید، یا نگران خطر کرونا در افراد دیابتی هستید، می‌توانید از مشاوره کرونا این سایت کمک بگیرید. مشاوره آنلاین کرونا تکمیل‌کننده‌ی گفتگو حضوری با پزشک است. پزشک علائم شما را بررسی خواهد کرد و در صورت جدی بودن نشانه‌ها شما را برای مشاوره حضوری ارجاع می‌دهد.

همچنین می‌توانید از تکنیک‌های تنفس عمیق برای کنترل احساس اضطراب در ارتباط با کرونا در افراد دیابتی استفاده کنید. این تکنیک‌ها برای افزایش سلامت روان و به حداقل رساندن اضطراب بسیار مفید هستند. برای انجام فنون مرتبط با تنفس عمیق می‌توانید به این نکات توجه داشته باشید:

  • به حالت نشستن خود توجه کنید. به شکلی بنشینید که بدنتان راحت باشد.
  • با توجه به ضربان قلب و تنفستان، تمرکز خود را روی بدنتان قرار دهید.
  • به ورود و خروج هوا از طریق بینیتان توجه داشته باشید.
  • تنفس شکمی داشته باشید. یعنی به شکلی نفس بکشید که شکمتان با هر دم و بازدم حرکت کند.

علاوه بر تمام نکاتی که ذکر کردیم، به یاد داشته باشید که در بسیاری از موارد اضطراب درباره کرونا در افراد دیابتی، در ارتباط با انزوا و تنهایی است. بنابراین ارتباط خود را با دوستان و خانواده‌تان قطع نکنید و از درخواست کمک نترسید. داشتن شبکه اجتماعی به ما کمک می‌کند بحران‌ها را به آسانی از سر بگذرانیم.

به طور کلی، در دوران کرونا نیاز است که بیماران مبتلا به دیابت بیشتر مراقب خودشان باشند تا زندگیشان در خطر قرار نگیرد. کرونا در افراد دیابتی مشکلات مختلفی ایجاد میکند. از آنجایی که این روزها مراجعه حضوری به پزشک می‌تواند خود عاملی برای ابتلا به کرونا باشد، مشاوره کرونا دکتر ساینا همراه مناسبی برای محافظت از سلامت ما است. برای دریافت مشاوره کافی است به وبسایت این سامانه مراجعه کرده یا اپلیکیشن دکتر ساینا را نصب کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا