خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش آمریکا به حوادث میانمار

با ادامه خشونت علیه مسلمانان روهینجایی، آمریکا نسبت به تداوم این بحران در میانمار ابراز نگرانی کرده و از مسئولان این کشور خواست اجازه به دسترسی کمکهای انساندوستانه به ایالت راخین دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود 164 هزار مسلمان روهینجایی پس از شدت گرفتن خشونت‌ها در طی دو هفته گذشته در این کشور از این منطقه گریخته‌اند.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت: اقدامات جدی همراه با نقض حقوق بشر در میانمار از جمله به آتش کشیدن روستاهای روهینجا، خشونت نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان، آوارگی قابل توجه ساکنان محلی را به دنبال داشته است. ما حمله به نیروهای امنیتی میانمار را محکوم می‌کنیم اما به همراه جامعه جهانی از این نیروهای امنیتی می‌خواهیم جلوی حملات بیشتر علیه مردم محلی را بگیرند.

همچنین ویوین تان، سخنگوی کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان تصریح کرد، با حضور گروه‌های جدید پناهجویان روهینجایی در مناطق مرزی میانمار با بنگلادش، تعداد این پناهجویان از 164 هزار به 270 هزار تن افزایش یافت.

وی گفت: این به آن معنا نیست که این افراد لزوما به تازگی و ظرف 24 ساعت گذشته به مناطق مرزی رسیده‌اند اما جمعیت بیشتری در این مناطق یافته‌ایم که پیش از این از حضور آنان مطلع نبوده‌ایم.

تان افزود: این آمار به شدت هشداردهنده است؛ این به آن معنا است که باید اقدامات خود را تشدید کنیم و باید فورا به شرایط حاکم در میانمار رسیدگی شود.

بر اساس گزارشها، از زمان دور جدید خشونتها در میانمار که به بهانه حملات شبه‌نظامیان روهینجا در 25 اوت علیه مواضع پلیس این کشور به راه افتاد، تمام روستاهای منطقه روهینجا به آتش کشیده و نابود شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا