خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زنان از تماشای جام «حمد» در ورزشگاه انقلاب بازماندند

در پی برگزاری یکی از مسابقات جام حمد (حامیان مردمی دولت) میان انجمن اسلامی دانشجویان آزادی‌خواه دانشگاه شهیدبهشتی و انجمن اسلامی تهران جنوب، مسوولان مسابقه با وجود وعده‌ی قبلی مبنی بر امکان حضور زنان در ورزشگاه، از حضور آن‌ها برای تماشای بازی ممانعت به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار انصاف‌ نیوز، عصر روز یکشنبه یکم مردادماه، پس از این که حراست سالن انقلاب، زنان حاضر در ورزشگاه را به بیرون هدایت کرد، با اعتراض و درگیری لفظی بین دانشجویان حاضر در ورزشگاه و سرپرست تیم انجمن اسلامی دانشجویان آزادی‌خواه دانشگاه شهیدبهشتی مواجه شد.

بر اساس این گزارش، انجمن اسلامی دانشجویان‌ آزادی‌خواه که برنده‌ی مسابقه‌ی دیروز بود، در واکنش به برخورد صورت گرفته به مسوولان جام حمد اعلام کرد: در صورت تکرار اتفاق در روز سه‌شنبه سوم مرداد که مرحله‌ی بعدی مسابقه آغاز می‌شود، در اعتراض به این روند، از ادامه‌ی حضور در مسابقات انصراف داده و زمین را ترک می‌کند.

این مسابقات که از شنبه سی و یکم تیرماه به مدت یک هفته آغاز شده است، به میزبانی وزارت ورزش و جوانان میان 16 تیم از احزاب، تشکل‌های دانشجویی، اصحاب رسانه و فعالان ستادی حامیان دولت در حال برگزاری است.

این برخوردها در حالی صورت گرفت که رئیس‌جمهور منتخب، در مواضع خود بارها از لزوم توجه به حقوق زنان و نگاه جنسیتی برابر سخن گفته است. سال گذشته در مسابقات جام امید، به میزبانی بنیاد امید ایرانیان، زنان در ورزشگاه امکان حضور و تشویق داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا