خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اگر امام بودند برخورد تندتری با کمال حیدری می‌کرند»

یکی از مخاطبان انصاف نیوز به نام «مهدی» در کامنتی ذیل خبر «نقدی به مواجهه‌ی آیت‌الله اراکی با آیت‌الله حیدری» نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

بحث شيعه و سني صرف نظر از مباحث اعتقادي و كلامي، مبحثي كاملا حكومتي و سياسي است. در شرايط حساسي كه نيروهای آمريكايي مصمم به تشكيل منطقه سني نشين در غرب عراق و تجزيه اين كشور هستند، و به بهانه تأمين امنيت سني ها مي خواهند حضور نامشروع خود را در منطقه تثبيت نمايند، مطرح كردن چنين مبحثي از تلويزيون عراق در اين مقطع برنامه ريزي شده و حساب شده بود.

آقای حیدری نباید از شبکه تلویزیونی اظهارات تفرقه افکنانه کند. آنهم در منطقه ای که بسان بشکه باروتی که فتیله اش هم آماده است.

عراق، با وجود منطقه خودمختار کردستان، اقلیتهای قومیِ بشدت ناسیونالیست، ته مانده های گروهکهای تکفیری، تروریست‌های داعش وپدرخوانده اش و تروریست‌های سنتکام، استعداد غیرقابل انکاری برای تجزیه دارد.

سالهای نه چندان دوری، فرزند یک مرجع شیعه با نشستن روی گلگیر تانک متجاوزین، به قاتلین مردم مظلوم عراق و معماران جنایات ابوغریب،خوش آمد گفت.

باتوجه به اظهارات قبلی آقای حیدری و دقت در اظهارات اخیر ایشان مبنی بر تغییر فاحش مواضع، می‌توان به توطئه ای که امام خامنه‌ای از آن به «تغییر محاسبات و نفوذ» نام بردند، پی برد. درزمانی که علمای اهل سنت با جانفشانی رزمندگان مقاومت به فرماندهی سیدالشهدای مدافعین حرم، سردار سلیمانی، به صداقت شیعه در حفظ وحدت مسلمین پی بردند، اظهارات آقای حیدری، اثرسوئی که باید می گذاشت، گذاشت.

بعضی اوقات لازم هست که طوری جواب داده شود که طرف، کمی احساس درد کند. اگر امام خمینی رحمة الله زنده بود همین بیانیه و شاید شدیداللحن تر علیه اون صادر می کرد. لذا، اهل علم، بخصوص روحانیت شیعه مستقر در محل، بایستی با درایت و بصیرت بسیار حساب شده افاضه بفرمایند.

بیانیه آقای آیت الله اراکی باعث تقویت حکومت اسلام و اتحاد مسلمین و عزت شیعه و مؤمنین است، و انشاءالله مورد تایید خداوند متعال و امام زمان عج و حضرت آقاست.آقاي آيت الله اراكي در زمان مناسب و بسيار هوشمندانه چنين بيانيه اي صادر كردند، و با تكفير آقاي كمال حيدري از ايشان برائت جستند.

صدور این بیانیه بسیار دقیق و در زمان مناسب بود، چیزی شبیه به برخورد حساب شده ایشان با جماعت شیرازی های عمامه به سر. محتوی صحبت های آقای کمال حیدری در این محاضرات شبیه به حرف های همان هاست. شوربختانه، آقای حیدری به اسنادی استناد میکند که، خودشان براساس تحصیل و تدریس همان آثار و منابع مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شدند.

و از طرف دیگر وزن صحبت های آقای کمال حیدری در مقایسه با صحبت های یاسر الحبیب و جماعت عمامه بسر شیرازی بمراتب بیشتر است، لازم نیست تمام مطالبی که آقای حیدری خوانده و یاد گرفته در تلویزیون و شبکه های اجتماعی و اینترنت و یوتوب پخش شود. این خطری برای تمام اقلیت شیعه ای هست که در کشورهای اهل تسنن و بعضاً وهابی زندگی می کنند.

بزودی تحریم‌ها و درگیری‌ها و قتل و کشتار شیعه در جهان روزافزون خواهد شد! به سبب فتنه جدید کمال الحیدری!

ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. «اگر امام بودند برخورد تندتری با کمال حیدری می‌کرند» ((اگر امام خمینی رحمة الله زنده بود همین بیانیه و شاید شدیداللحن تر علیه اون صادر می کرد.)) (اگر امام بود با میرحسین و کروبی برخورد شدیدتری میکرد) ،، این تیترها و بیاناتی از دین دست، نشاندهنده این است که بنظر این جماعت و قطع نظر از صحت یا سقم به هیچ وجه کسی اجازه ندارد برخلاف نظر و رأی شان ، نظری داشته باشد!! فقط هرچه خودشان میگویند صحیح و مبناست! این نیز بگذرد…

    28
    15
    1. فقها در مسائل مختلف با هم اختلاف نظر داشته و دارند. اینکه اگر فقیه درگذشته ای چون آیت الله خمینی زنده بودند، با ایشان برخورد می کردند ، به فرض صحت، مساله مهم و قابل اعتنایی در فقه، (که در آن تقلید یک مجتهد از مجتهد دیگر حرام است) نبوده و نیست

      14
  2. علم را سیاسی نکرده بودید که اینم به برکت علمایی که دینشون سیاسی است انجام شد . بابا از تکفیر دست بردارید .شما اصلا نمی‌دونید علامه حیدری چی گفته … محل نزاع بحث را هم متوجه نشدید .هداکم الله

    16
  3. بزودی تحریم‌ها و درگیری‌ها و قتل و کشتار شیعه در جهان روزافزون خواهد شد! به سبب فتنه جدید کمال الحیدری این همه دخالت تو کشورهای دیگه صورت میگیره باعث تحریم و کشتار نمی شه فقط صحبت های کمال حیدی باعث کشتار شیعه میشه تمام علمای شیعه بدون استثنا اعتقاد به کفر باطنی غیر شیعه دارند حالا سرتون عین کبک بکنید تو برف بگید نه چنین چیزی نیست تو اثر اینترنت شتر سواری دلا دلا نمی شه

    9
    5
  4. هر زمانی بحثی علمی برای رشد ایجاد شد،گفتید مصلحت نیست ،الان جاش نیست،و وقتی تداخل موضوعی پیدا کرد، برنامه ریزیه،واقعا شک نمیکنید به تفکرتون
    چه مصلحتی بالاتر از حقیقت گویی هست شما بگو آقای انصاف؟؟؟

    15
    2
  5. لعنت به این دجالهای آخر الزمان که با لباس علم و تشیع تیشه به ریشه ی وحدت اسلامی میزنند و آب در آسیاب دشمنان اسلام میریزند.کاری که حیدری کرده به زشتی کار امانوئل مکرون است و باید همه علما شیعه از او اعلام برائت کنند.

    1
    17
    1. تو اصلاً می دونی که جان یک انسان چه قدر ارزشمنده؟
      خیلی راحت می گی باید اعدام بشه؟!
      اگه راست می گن، بیان مستدل جواب بدن. بگن که صاحب حدائق چی گفته.
      زمانه زمانه ی تکفیر نیست.

  6. این نویسنده از همان قماش است که به جای گفتگو و بحث علمی، فقط تازیانه و شمشیر نشان می دهد! تاریخ انقلاب پر از از قلع و قمع های مظلومانه صاحبان فکر و اندیشه. حیدری ادعایی کرده، به جای تکفیر پاسخ علمی بدهید. خسته نشدید از این همه تکفیر و تفسیق؟!

    18
  7. اولاً قول وفعل مرحوم امام برای هیچ مسلمانی حجیت ندارد جز خودش؛ بنابراین استناد به فعل امام بجای ارائه پاسخ روشن؛ محلی از اعراب نداشته؛ تکفیر در ماجرایی که موضوعش همان تکفیر است صرفا نشان دهنده مقرون به صحت بودن سخن آقای حیدری و عجز تکفیریون از ارائه پاسخ مناسب است.
    ثانیاً امام زنده بود مشابه این موضوع اتفاق افتاد نه تنها بدتر برخورد نکرد بلکه پاسخی کاملا مستدل مبتنی بر مبانی فقهی و در حد فهم عموم جامعه ارائه داد.نکته ظریف ماجرا آن‌جاست که وقتی اشکال کننده به علت کاریزمای مرحوم آیت‌الله خمینی به زحمت افتاد ایشان در نامه دومی که منتشر نمودند ضمن برشمردن فضایل آن شخص؛ موضوع نامه اول را صرفا بحث و گفتگوی طلبه‌گی‌دو طلبه بیان کرده و تاکید نمودند که هر برداشتی جز این خطاست.اینکه به جای ارائه پاسخ در خصوص علت تکفیر ایشان توسط آقای اراکی؛ تعمداً با تحریف تاریخ و مشابهت سازی کاملا اشتباه حکایت از نداشتن پاسخ درخور داشته و روشن میسازد صرفا قصد تطهیر عمل غیر اخلاقی تکفیرکننده را دارید؛

  8. متاسفانه مشکل بعضی اینست که امام را [بالاتر] می‌بینند، در حالیکه [در مباحث علمی] امام هم فقیهی مانند سایر فقهاست و [ممکن است] اشتباهات فراوانی داشته [باشد] و نظراتش قابل نقد است

  9. سخنان ایشون موجب کشتار میشه یا فتاوای فقهاء در مورد کفر باطنی اهل سنت؟
    آیا اطلاع دارید که همین برخوردهای دوگانه ی فقهاء با مخالفین و اهل سنت (که در کتب فقهی آنها را کافر عقیدتی دانسته ولی در منابر آنها را برادر میخوانند) باعث شده است که وهابیت ، بهانه ایی خوب برای تکفیر و کشتار شیعه داشته باشد؟
    وهابی ها میگویند شیعه منافق است و فقط به جهت تقیه ما را مسلمان میداند.
    مراجعه کنید به کتاب “التکفیر فی ضوء الفقه الشیعی” تالیف آیت الله وحید ، تا ادعای اجماع بر کفر اهل سنت ، نزد فقهای شیعه را ببینید.

    آنوقت بگویید آیت الله حیدری دروغ گفته یا در جهت اصلاح این دیدگاه برآمده ؟!

  10. وقتی در عوض استدلال و پاسخ علمی متوسل به صدور بیانیه تکفیر می شوند . نشان از ناتوانی آنها در ارایه دلیل دارد . ضمنا آنهایی که مقتضی نبودن شرایط زمانی ورود به چنین مباحثاتی را دلیل مخالفت خود اعلام می کنند . بگویند پس چه زمانی وقت طرح چنین موضوعاتی ست .

  11. بسم الله
    خیلی از این آقایان دانسته یا ندانسته
    می خواهند پرچم ولایت أمير المؤمنين علي علیه السلام را بدست گیرند.
    اما متاسفانه خواسته یا ناخواسته
    روش و راه سقیفه صفتان و دار الشوری را انتخاب کرده.
    خود آقایان غافل از اینند که همان روش را رفتند.
    خود علي و اتباعش چون ابوذر و عمار و سلمان را خانه نشین کرده.
    بحجت های واهی و مصلحت نیست و و قتش نیست.

    و نه فقط به این و سیله بلکه
    این آقایان اکتفی بر ابعاد ایشان و تکفیر نیستند.
    بلکه ادعایی نیابت و تکلم از زبان امام عصر و ولی فقیه زنده و راحل می کنند.
    وتکلیف برای آنها صادر می کنند.

    کی ابوذر را خانه نشین کرد مگر عثمان نبود.
    کی علی ع را خانه نشین کرد مگر کار سقیفه نبود.
    کی خواسته اش این بود که حسن و حسین بن علی و اولاد او را از دولت و سیاست دور نگهدارد.
    مگر ال امیه و ال زیاد و ال عباسیان نبودند.

    اما اولیاء الله هيچ و قت و هیچ زمانی لوی دهن مخالف خود را بی دلیلل نکرفتند.
    نه أميري چون علي ع و حتى با قاتل خود.
    و امامانی چون موسی الکاظم و صادق علیهم السلام با أمثال طلابی چون بن الحكم علمایی یهود و نصاری و غيره.
    یک نصیحت و یک گفته.
    اگر حرف و کلام این فقیه عالم و مجاهد فی سبیل الله کمال حیدری را شماها درک و فهم نکردید.
    دلیل بر بطلان حرف ایشان نیست بلکه احتمال بر عکس آن است.

    شما احتیاج به انیشدن دارید و تدبر و تحقیق و تحقق و نه تکفیر و اصدار بیانه و بدون دلیلل.

    و آخر دعوانا الحمد لله رب العالمين.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا