خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بخش خبری «ایرانیان خارج از کشور» شفقنا راه اندازی شد

شفقنا نوشت:

هدف از تاسیس این بخش خبری،  انعکاس تصویری شفاف تر  از ابعاد مهاجرت و همچنین ارائه شناخت جامع تر از واقعیت و منزلت ایرانیان خارج کشور  اعلام شده است.

جامعه ایرانیان خارج از کشور جامعه ای بزرگ و متشکل از میلیونها ایرانی است.  همزمان موج فزاینده ای از مهاجرت به خارج از کشور مشهود است، به گونه ای که برخی از کارشناسان آن را از نظر وسعت و عمق بحرانی بی سابقه می نامند.

با وجود جمعیت شش تا هشت میلیونی مهاجران ایرانی و شعارهای دولت های مختلف، بررسی ها نشان می دهد که این بخش از مردم ایران در سیاست های جاری کشور، چه بسا مورد کمترین توجه واقع شده و یا مغفول واقع شده اند. حال آن که در نظر داشتن هموطنان خارج از کشور و مشکلات آنان پیش از هر چیز، امری اخلاقی و انسانی است. مهاجران هر کشور پاره ای از همان ملت و همان کشورند و کسی نمی تواند آنان را نادیده انگارد. علاوه، کارشناسان بر این باورند که ظرفیت های برجسته ی علمی، اجتماعی و اقتصادی مهاجران ایرانی – که برخی از نخبه ترین مهاجران جهانند – یکی از بزرگترین سرمایه هایی است که در صورت رفع موانع، می تواند نقشی بزرگ در توسعه کشور ایفا کند و از آلام ملت ایران بکاهد. در این بین موانع و نگرانی های آمد و شد نیز سبب شده است، بسیاری از ایرانیان مهاجر، سالهای سال به دلایل مختلف از ایران دیداری نداشته و گروهی در کشورهای همسایه به دیدار خانواده خود نائل آیند.

با آن که اطلاع رسانی درباره ایرانیان خارج از کشور امری ضروری و حرفه ای است اما حتی در سطح رسانه ای نیز این مهم کمتر مورد توجه بوده و چه بسا آنچه نیز در  تریبون های رسمی منعکس شده، بیشتر چهره ای یک سویه و منفی از ایرانیان مهاجر ارائه داده است. حال آن که جامعه مهاجران ایرانی بسیار گسترده تر و متنوع تر از آن چیزی است که در خبرهای این تریبون ها منعکس شده و می شود. بر این اساس، بخش خبری تحلیلی  «ایرانیان خارج از کشور» از سوی خبرگزاری شفقنا تاسیس وراه اندازی شد، تا به یاری خداوند بتواند با تمرکز بر اطلاع رسانی در این حوزه، تصویری شفاف تر از ابعاد مهاجرت ایرانیان ارائه دهد و به شناخت جامع تر از واقعیت های زندگی و  همچنین منزلت اجتماعی و علمی و اقتصادی ایرانیان خارج کشور  کمک کند و به سهم خود توجه و اهتمام به امر ایرانیان خارج از کشور را در نزد سیاست گذاران و مردم برانگیزد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا