خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاثیر دانشگاه ایرانیان و بورسیه ها در استیضاح وزیر علوم

مدیر مسوول نشریه ی «قانون» دانشگاه صنعتی شریف گفت: محسوس‌ترین دستاورد دوره ی جدید وزارت علوم بازگشت فضای نقد و چندصدایی به دانشگاه و گروه‌های دانشجویی است.
مرتضی ملکیان در گفت‌وگو با انصاف نیوز، درباره ی طرح برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر علوم گفت: با توجه به خبرهایی که از مجلس به گوش می‌رسد افرادی پشت قضیه ی استیضاح هستند که سوابق دانشگاهی اندکی در کارنامه ی آن‌ها موجود است. همچنین با توجه به حمایت‌هایی که از سوی دانشجویان و دانشگاهیان سراسرکشور از وزیر علوم صورت گرفته است، به نظر می‌رسد بحث استیضاح بیشتر بر مبنای منافع شخصی باشد تا دانشگاهی و از آنجایی که انگیزه ی استیضاح بیشتر سیاسی است مسایلی چون بورسیه ی غیرقانونی و دانشگاه ایرانیان بى تاثیر در این نیست.
وی در ادامه افزود: محسوس‌ترین دستاورد دوره ی جدید وزارت علوم بازگشت فضای نقد و چندصدایی به دانشگاه و گروه‌های دانشجویی است علاوه بر آن شاهد هستیم که در مساله ی انتخاب رییس جدید دانشگاه توجه بیشتری به فضا و خواسته‌های دانشجویی صورت پذیرفته است.
این فعال دانشجویی با اشاره به اخراج اساتید و دانشجویان در دوره ی قبلی گفت: متاسفانه در دوره های قبل برخی اساتید و دانشجویان که با دولت قبل همسو نبودند علی‌رغم توانایی‌های علمی و سابقه‌ای که داشتند از کار برکنار شدند، خوشبختانه بازگشت آن‌ها به دانشگاه ضمن اضافه کردن نشاط علمی سبب پویایی بیشتر فضای دانشجویی شده است.
ملکیان در پایان گفت: همانگونه که رهبری هم به درستی اشاره کردند لازمه ی پیشرفت علمی برقراری جو آرامش و اطمینان در دانشگاههاست، متاسفانه اینگونه اقدامات که بیشتر بر اساس منافع شخصى و گروهی است نه تنها کمکی به حرکت پرشتاب علمی کشور نمی‌کند بلکه ادعای ولایت پذیری و دلسوزی برای نظام آن‌ها را نیز به زیر سوال خواهد برد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا