خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آذرنگار: باید از مرکزگرایی دوری کرد

/گفت‌وگو با مدیر مسئول روزنامه بشارت نو یزد/

جواد آذرنگار می‌گوید نماینده‌ی مدیران مسئول اگر فردی باشد که از مدیران مسئول باشد و هم تعامل خوبی با حاکمیت داشته باشد و آنها از او حرف شنوی داشته باشند. او در ادامه به سختی‌هایی که رسانه‌ها در شهرستان تحمل می‌کنند، اشاره کرد و گفت باید از مرکزگرایی دوری کرد.

جواد آذرنگار- مدیر مسئول -روزنامه بشارت نو یزد- در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: این نماینده فردی باشد که به همه با نگاه مثبت نگاه کند وگرنه برای هر کدام از جناح‌های کشور ممکن است مشکلی ایجاد شود. آن فرد واقعا باید نماینده‌ی مدیران مسئول باشد، نه اینکه نماینده‌ی دولت و حاکمیت باشد. وظیفه‌ی هیئت نظارت، نظارت بر عملکرد مسئولان است و این نظارت ممکن است گاهی اوقات اختلافی بین حاکمیت و رسانه به وجود بیاود، این مسئله مشکلاتی را برای رسانه هم به وجود می‌آورد. چون زور حاکمیت زیاد است. پس باید کسی انتخاب شود، در آنجا حرف مدیران مسئول را بگوید و ضمن تعامل با حاکمیت طرف مدیران مسئول باشد. کسی می‌تواند این عملکرد داشته باشد که خودش رسانه‌ای باشد.

او افزود: این هیئت جای بسیار حساسی است. نماینده‌ی مدیران مسئول اگر فردی باشد که از مدیران مسئول باشد و هم تعامل خوبی با حاکمیت داشته باشد و آنها از او حرف شنوی داشته باشند. بتواند حرف و درد و دل را به مسئولین برساند. فردی که خودش مدیرمسئول است، باید بتواند مشکلات را تشریح کند و گره‌ها  را برای مطبوعات باز کند.

آذرنگار تاکید کرد: بخش زیادی از مطبوعات در شهرستان‌ها هستند، نماینده‌ی مدیران مسئول اگر این مسائل را درک نکند، بخش زیادی از مطبوعات ما اذیت می‌شوند باید از مرکزگرایی دوری شود، فرد منتخب باید شهرستان‌ها را درک کند، نباید رسانه‌های شهرستان را درجه دوم و سوم ببیند. با توجه به امکانات و سختی‌هایی شهرستان آنها را بررسی کنند. چه بسا زحمتی که در یک هفته‌نامه در شهرستان می‌کشند، برابر باشد با زحمتی که برای انتشار یک روزنامه در تهران انجام می‌دهند.

او گفت: در شهرستان‌ها مدیران مسئول با مسئولینی طرف هستند که ظرفیت کمتری دارند و انتقادپذیری و تحمل کمی هم دارند و با کوچکترین مسئله‌ای به مطبوعات حمله‌ور می‌شوند. بقیه‌ی مدیران استان‌ها خیلی زود با مسئولین مربوطه همراه می‌شوند. نماینده‌ی مدیران مسئول باید این مسئله را تبیین و تشریح کند که مدیران مسئول جزو جامعه‌ی مدنی هستند و اما مسئولین در طیف قدرت هستند، پس ممکن است حرف مدیران مسئول خریدار نداشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا