خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مدیرمسئول شدن راحت‌تر از خبرنگار شدن است»

/گفت‌وگو با روح‌الله خدیشی-مدیر مسئول روزنامه‌ی پیام ما/

«روح‌الله خدیشی» می‌گوید امروز فرایند مدیرمسئول شدن بسیار آسان‌تر از خبرنگار شدن است باید ماهیت مجوز گرفتن رسانه‌ها تغییر کند.

روح‌الله خدیشی-مدیر مسئول روزنامه‌ی پیام ما (کرمان) درباره‌ی انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات به انصاف نیوز گفت: متاسفانه اهالی رسانه به وظیفه‌ی اصلی هیئت نظارت خیلی آگاه نیستند. فکر نمی‌کنم محور حرکت هیئت نظارت را به نفع رسانه‌ها تغییر پیدا کند اما در حد آرزو شاید بتوان مطرح کرد، رصدی از سپهر رسانه‌ای ایران در مقابل چشم هیئت نظارت باشد. در آن زمان سره را از ناسره در مجوز دادن‌ها جدا کنند، مثلا فرایند مدیر مسئول شدن خیلی از ساده‌تر از فرایند خبرنگار شدن است. این بزرگ‎ترین چالشی است که رسانه‌های ایران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

او در ادامه بیان کرد: هرکسی منصب دولتی دارد یا بازنشسته می‌شود، به محض اینکه اراده می‌کند، با فاصله‌ی زمانی که در هر دولتی متفاوت است، صاحب یک رسانه می‌شود. سپس آن شخص رسمیت خاصی پیدا می‌کند، که یک خبرنگار هیچ‌گاه نمی‎تواند آن کار ار انجام دهد؛ در صورتی که بار اصلی رسانه بر دوش خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است. به نظر میاد اصلی ترین چیزی که باید تغییر کند، ماهیت گرفتن مجوز رسانه است و به سمت حرفه‌ای شدن برود. البته این تفکر را ندارم که راه را بر تعدد رسانه‌ها ببندیم، اتفاقا راه باید باز باشد، همانطوری که امثال من در این سال‌ها مجوز گرفتیم.

اما همانطور که از یک خبرنگار رزومه و کار می‌خواهند، برای مدیر مسئولان رسانه هم باید همین اتفاق بیفتد، صرفا امتحان آنلاین کانون مطبوعات هیچوقت نمی‌تواند بر شاخص تخصصی انتخاب مدیر مسئول کافی باشد، من فکر می‌کنم، اگر هیئت نظارت همین یک مسئله را حل کند و شاهد مجوز دادن به آدم‌های متخصص باشیم، بخشی از این گستره‌ی رسانه‌ای برطرف خواهد شد.

خدیشی تشریح کرد: یک نماینده با یک کرسی نمی‌تواند مصائب حوزه‌ی روزنامه‌نگاری را به ویژه در بخش خصوصی را در هیئت نظارت دنبال کند. فردی که انتخاب می‌شود باید حتما رسانه‎ای باشد.این حداقل حقی است که قانون به رسانه‌ها داده است که باید یک مدیر مسئول باشد. اگر آن فرد تجربه نداشته باشد نمی‌تواند دغدغه‌های رسانه‌ای را در آنجا نمایندگی کند.

او در انتها تاکید کرد: دسترسی به نماینده‌ی مدیر مسئولان بسیار دشوار است تا خواسته‌ی خود را پیگیری کنیم. به ویژه برای کسانی که در شهرستان‌ها هستند. با احترام به آقای انتظامی که کارهای مفیدی در انجام دادند، به طور مشخص ایشان را نمی‌گویم. اما به نظر می‌رسد آن فرد باید پل ارتباطی برای ارتباط با مدیران مسئول داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا