خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازدید سخنگوی دولت از روستاهای سیستان و بلوچستان

علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت در هفته وحدت و به مناسبت ولات رسول اکرم(ص) در سفر به استان سیستان و بلوچستان از چندین طرح مهم اقتصادی و زیربنایی بازدید و با مدیران استان، مردم و کارآفرینان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، یکشنبه شب با حضور در زاهدان با استاندار، مدیران و مسئولان ارشد استان دیدار و مهمترین مشکلات و برنامه های این استان را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی دولت روز دوشنبه با حضور در شهرستان بنت و در آیین کلنگ زنی دبیرستان شبانه روزی دخترانه در روستای دَستگِرد نیک‌شهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: دولت یازدهم و دوازدهم در گسترش زیرساخت های جاده ای و ریلی، آب، برق و گاز در روستاهای کشور و در یک کلام توسعه روستایی از موفقیت ترین دولت ها بوده است.

وی افزود: اتصال زیرساخت ها به معیشت و زندگی مردم یکی از لوازم توسعه پایدار در کشور است. برای توسعه به معنای اعم و توسعه روستایی به طور اخص نیازمند زیرساخت کافی، نظام تأمین مالی مناسب، نظام رفاهی مناسب و سیاست‌های معطوف به تولید اقتصادی متناسب با شرایط محلی هستیم.

ربیعی با اشاره به اینکه راه بی بدیل توسعه از مهارت آموزی صورت می گیرد، تصریح کرد: در این راستا افزایش مهارت به خصوص مهارت های فنی با توجه به مزیت های منطقه باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به توجه ویژه دولت به توانمندسازی بانوان گفت: در سطح ملی و با همین نگاه ۳۳ درصد پست های مدیریتی دولت در اختیار بانوان است. در منطقه سیستان و بلوچستان نیز دولت و خیرین به طور فشرده سرمایه گذاری کرده اند. مطالعات دولت نشان می دهد دختران این منطقه با موانع فرهنگی متعدد و فقر و محرومیت روبرو هستند و ساخت این مدرسه در هفته وحدت گامی در جهت محرومیت زدایی و رفع موانع فرهنگی دختران این خطه خواهد بود.در همین راستا مجتمع شبانه روزی دستکرد بنت با هزینه ۱۰ ملیارد تومانی و با زیربنای یکهزار و ۲۵۰ مترمربع و مدرسه ۸۰۰ مترمربع ساخته خواهد شد.

ربیعی همچنین با مردم و اهالی روستای بنت و شورای روستا دیدار و گفت و گوی صمیمانه ای انجام داد و در جریان آخرین وضعیت و مشکلات آنان قرار گرفت.

در ادامه این سفر با حضور سخنگوی دولت در روستای زَهَک شهرستان نیکشهر،عملیات احداث مجتمع بزرگ پرورش محصولات گلخانه‌ای با محوریت پرورش میوه های گرمسیری و فلفل دلمه‌ در این روستا آغاز شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور در آیین کلنگ زنی این پروژه گفت: معتقدم باید منابع موجود را به هر اندازه که هست به سمت مزیت‌های محلی و منطقه‌ای ببریم و زندگی مردم را در سطح محلی متحول کنیم. بر همین اساس در دولت های یازدهم و دوازدهم برنامه توسعه بر روستاها متمرکز و ایده تحول محلی برای توسعه ملی پیگیری شد.

ربیعی گفت: مطالعات دولت نشان می دهد با توجه با ظرفیت ها و توانایی های موجود در سیستان و بلوچستان می توان در این منطقه در خصوص توسعه حمل و نقل، خدمات مولد، توسعه کشاورزی و صنایع جانبی، توسعه معادن، صنایع دستی و گردشگری سرمایه گذاری درستی صورت بگیرد.
سخنگوی دولت با اشاره به این موضوع که کشاورزی یکی از مهمترین کشانه های توسعه ملی و پایدار در کشور است، گفت: آب و هوای منطقه امکان صادرات میوه های گرمسیری را فراهم کرده است و افتتاح مجتمع گلخانه ای کشت هیدروپونیک صیفی جات و میوه های گرمسیری در این منطقه می تواند یکی از کشانه های توسعه در استان سیستان و بلوچستان باشد.

وی افزود: شهرک گلخانه ای جهاد کشاورزی به مساحت ۶۰ هکتار در این منطقه قرار دارد که در این مرحله، اولین مجتمع گلخانه ای کشت هیدروپونیک صیفی جات و میوه های گرمسیری به مساحت پنج هکتارو با سرمایه هفت میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

در ادامه این سفر دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با حضور در چابهار از مناطق حاشیه نشینی ، صنایع دستی و صنایع پرورش طیور این منطقه بازدید و با کارآفرینان چابهاری دیدار کرد.

علی ربیعی، در این دیدار گفت: جهت‌گیری اصلی دولت مبتنی بر توسعه و توانمندسازی جوامع محلی، ایجاد تعاونی‌ها و اجتماعات محلی، اشتغال‌های ارزان‌قیمت برای مردم منطقه و زنجیره ‌کردن تولیدات روستایی است. ما باید منابع موجود را به هر اندازه که هست به سمت مزیت‌های محلی و منطقه‌ای ببریم و زندگی مردم را در سطح محلی متحول کنیم. هدف باید دستیابی به وضع بهتر برای خانواده‌ها و ارتقای کنش‌های فردی و جمعی در سطح محلی باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: از مهمترین برنامه‌های به اجرا درآمده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال روستایی و عشایری بوده و در این طرح بیشترین سهم به استان سیستان و بلوچستان رسیده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در کمتر از دو ماه برای دومین بار به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده تا روند برنامه های توسعه این استان سرعت بیشتری بگیرد. آمارها نشان می دهد بودجه عمرانی که دولت تدبیر و امید ظرف ۶ سال یعنی در سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۸ به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده ۱.۴ برابر بیشتر از ۳۵ سال قبل از آن بوده و به ۱۳ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا