خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی تهدیدآمیز القاعده علیه مکرون

شاخه گروه تروریستی القاعده در مغرب اسلامی با حمله به امانوئل ماکرون در پی اظهارات اخیرش مسلمانان را به انتقام گرفتن و تردید نکردن در مورد کشتن تمامی کسانی که به پیامبر (ص) اهانت می‌کنند، دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، این شاخه القاعده در بیانیه‌ای در تلگرام تاکید کرد: انتقام انتقام.. خون خون.. ویرانی ویرانی.. برای کشتن و شکنجه اهانت‌کنندگان به پیامبر از کسی اجازه نگیرید.

القاعده در بیانیه خود مدعی شد: “حکم تمام کسانی که به پیامبر ناسزا می‌دهند “قطعا قتل” است و این حق هر مسلمانی است”.

این تشکیلات تروریستی در ادامه با حمله به ماکرون او را “کم سن، کم خرد و کم تجربه” خواند و تاکید کرد: “او باید قبل از اینکه سخن بگوید ادب بیاموزد تا لعن و نفرین را برای مردمش نخرد و یکی از درهای شر را که نمی‌داند چه زمانی بسته می‌شود، به روی خود باز نکند”.

این شاخه القاعده در ادامه بیانیه خود شرکت در تحریم تولیدات فرانسه را “متعلق به ضعیف‌ترین ایمان‌ها و ناکافی” دانست.

۱۶ اکتبر گذشته یک جوان چچنی روس از اسلامگرایان افراطی پس از آنکه ساموئل پتی، معلم تاریخ فرانسوی در کلاس خود در مبحث آزادی بیان کاریکاتورهایی از پیامبر (ص) را به دانش‌آموزانش نشان داد، سر او را در نزدیکی شهر پاریس از تن جدا کرد.

رئیس جمهور فرانسه در مراسم بزرگداشت این معلم، از انتشار چنین نقاشی‌هایی تحت عنوان آزادی بیان دفاع کرد و از آن زمان فراخوان‌هایی برای تحریم کالاهای فرانسوی کلید خورده و تظاهرات‌هایی در محکومیت این اظهارانظر در برخی کشورهای اسلامی به راه افتادند.

تشکیلات تروریستی القاعده در مغرب اسلامی قاتل چچنی معلم فرانسوی که پس از این قتل به دست پلیس کشته شد، “قهرمان شهید” خواند.

پس از قتل این معلم و اظهارات ماکرون، روز پنج‌شنبه حمله‌ای به کلیسای نوتردام شهر نیس واقع در جنوب شرق فرانسه انجام شد که در آن سه تن کشته شدند، یک جوان تونسی به نام ابراهیم العیساوی ۲۱ ساله عامل این حمله بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا