خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه فایده که انحراف دارد؟

سعید زیباکلام، استاد اصولگرای دانشگاه تهران در یادداشتی تلگرامی با عنوان «چه فایده که انحراف دارد؟» نوشت:

در خبرها آمده که آقای محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفته است که: «جا دارد از احمدی‌نژاد نیز یاد کنیم که غوغا به پا کرد که نه تنها برای تهران بلکه برای همه کلانشهرها ۱۰۰ هزار اتوبوس خرید به گونه‌ای که به یاد دارم به شهر رفسنجان ما که سیستم اتوبوسرانی هم نداشت، ۱۵ دستگاه اتوبوس رسید و در این مدت تبصره ۱۳ فعال شد و با هفت الی هشت کارخانه اتوبوسرانی قرار‌داد بسته شد».

اگر هزاران خدمات شاذّ و غیرمرسوم دیگر هم بگوئید باز هم فایده ندارد!

او باید در عموم رسانه‌های جمهوری اسلامی لاینقطع لجن‌مال، که بیشتر، نکبت‌مال شده، دزد و عوام‌فریب و رانت‌خوار و ناکارآمد و حیف‌ومیل‌کننده‌ی بیت‌المال معرفی شود. اما چرا؟

زیرا نه تنها به دربار تبهکار و ظاهرالصّلاح زر و زور و تزویر رجال سیاسی اکثرا فاسد و مفسدِ عوامفریب نپیوست که بیشتر: با تمام وجود و حیثیت خود علیه آن نه مقاومت منفعلانه که فعالانه تلاش و مجاهدت کرد.

آری! نظام با مسامحه‌کاریهای فراوان خود در قبال تخلفات و بزهکاریهای مستمر خلاف آرمان عدالت مقامات، کمر ملت را خمیده کرده و نارضایتی‌های فراگیری را دامن زده است.

تا دیر نشده و “هنگامه‌ی بی‌بازگشت” فرا نرسیده، حیاتی است که نظام به نارضایتی‌های عمیق و همه‌جانبه‌ی عموم مردم علی‌وار بدیده‌ی عبرت بنگرد و دربار جدید را علی‌وار با تمام قوا مضمحل و نابود کند.

با چنین مجلس شورای توسری‌خور و ذلیلی، و با چنین شورای نگهبان ناتوانی، دولت بعدی دولتی بی‌اراده و بله‌قربان‌گو، و ادامه‌دهنده‌ی همین اوضاع بسیار نابسامان و انفجاری خواهد شد.

آیا وقت آن نرسیده که مقامات عالیه نظام، در این راهِ طی‌شده تجدید نظر اساسی کرده برخی از ابرسیاست‌های راهبردی داخلی را بکناری نهند؟

آیا وقت آن نرسیده که با بینشهای ضد اسلامیِ ” نظام مقدس است”، “سیاستها و رویه‌های نظام مقدس‌اند”، “مقامات نظام مقدس‌اند”، و “مقامات نظام روی هم رفته هر کاری کنند مقدس است و اعتراض‌ناپذیر” وداع کنیم؟

آیا بعد از چهل و اندی سال، وقت آن نرسیده که دریابیم در عرصه‌ی حکمرانی باید با مفاهیم مقدس و قدسی و قدسیت وداع کنیم؟

“و ماعلینا الّا البلاغ المبین”.
“قل لن یصیبنا الا ماکتب‌الله لنا، هو مولینا و علی‌الله فلیتوکل المومنون”.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این را هم بگویید که بر تن او قبای امام زمان دوختید و نیمه ی آب لیوان اورا به نیت تبرک نوشیدید و گفت که این پول امام زمان است که لای قران بکذارید و خرج نکنید! چه طور این دولت که نظر کارشناسی دارد و نظر رهبری را می پذیرد ، بله قربان گو است!! وهمه ی رسانه ها را بسیج کردید و به او رای دادید و خیلی ها گفتید که بر خلاف رقیبش به او رای دادید! با پول هنگفت ذلار آن روز خیلی کارها می شد کرد چون برنامه یی نبود هفتاد درصد مسکن مهرد راین دولت تکمیل شد و با زیرساخت های مناسب تحویل گردید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا