خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«چارچنگولی باید حق رسانه را گرفت»

/گفت‌وگو با مهراد خوشکار مقدم، مدیر مسئول ترجمان صبح و خبرآنلاین تبریز/

مهراد خوشکار مقدم می‌گوید دسترسی شهرستانی‌ها به نماینده هیئت نظارت بر مطبوعات بسیار سخت است و همچنین فردی که به این هیئت وارد می‌شود باید قدرت چانه‌زنی داشته باشد تا حق رسانه را چارچنگولی بگیرد.

مهراد خوشکار مقدم-مدیر مسئول ترجمان صبح و خبرآنلاین تبریز- درباره‌ی ویژگی فردی که نماینده‌ی مدیران مسئول در هیئت نظارت برمطبوعات می‌شود، به انصاف نیوز گفت: باید کسانی در هیئت نظارت بر مطبوعات باشند که با توجه به وضعیت متزلزل مطبوعات از جایگاهی برخوردار باشد تا به نفع اهالی مطبوعات چانه‌زنی کنند. البته به این معنی نیست که آن فرد حتما باید دولتی باشد، بسیاری از دولتی‌ها از ارتباطاتی که دارند برای رسانه‌، حزب و جناح خود استفاده می‌کنند. می‌تواند فردی غیر دولتی‌ باشد اما در سیستم هم جایگاه خوبی داشته باشد.

وی افزود: رسانه‌ای بودن این نماینده به این معنی نیست که مثل ورزشکارها با شرت ورزشی عکس داشته باشد؛ رسانه‌ای بودن به این مفهوم است که حتی اگر خودش خبرنگار نبوده اما سال‌ها در سیستم مدیریتی رسانه حضور داشته. این شرطی اساسی است چون اگر رسانه‌ای نباشد، چگونه درد اهالی رسانه را می‌خواهد درک کند.

او درباره‌ی تاثیر حضور نماینده‌ی مدیران مسئول در این هیئت توضیح داد: بسیاری از اوقات رای یک نفر از کیفیت بالاتری برخودار است و می‌تواند از طریق لابی‌گری و چانه‌زنی تاثیر داشته باشد. حق اهالی رسانه را همینطوری نمی‌دهند و چارچنگولی باید آن را بگیرد. یک نکته را بگویم، به عنوان یک روزنامه‌نگار شهرستانی تمام ارتباطات بچه‌های شهرستان در این حوزه با این هیئت قطع است و شاید این یکی از شکاف‌های بزرگ هیئت نظارت همین باشد. ارتباط گرفتن با نماینده‌ی هیئت نظارت خیلی سخت است. بسیاری از وقت‌ها بچه‌های شهرستان چند روزی را به تهران رفته‌ اند تا مشکل آنها حل شود.

خوشکار مقدم از تجربه‌ی خود در مراجعه به هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: یکبار برای تغییر نام رسانه‌ای یک اسمی را پیشنهاد دادیم، هیئت نظارت در آنجا چند فیلتر دارد، یک کارشناس هم دارد که معلوم نیست این حوزه را می‌شناسد یا خیر. مجبور هستید با این کارشناس که دلایل سلیقه‌ای هم می‌آورد، کل کل کنید تا رضایت بدهند و این مرحله را رد کنید. در بوراکراسی فیلترهایی داریم که مانع می‌شود تا به مرحله‌ی بعد بروید. باید کارشناس را بشناسید و عرض ارادت کنید تا از آن مرحله رد شوید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا