خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح سخنگوی ستاد کل درباره‌ی حضور نیروهای مسلح در فضای مجازی

سردار شکارچی، سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز ستاد کل نیروهای مسلح با قرارگاه‌های خوبی با سوابق مختلف کار می‌کنند. این بخش‌ها باید هم افزایی و هماهنگی و اهمیت و هدفمند و هوشمند بودن محتوا را در راس کار قرار دهد. تاثیر کار کم، ولی هوشمندانه و هدفمند، صریح، قاطع، هم افزا و هماهنگ مطمئناً بیشتر از کار زیاد و حجیم غیر هدفمند و غیره هوشمند خواهد بود.

سردار ابوالفضل شکارچی عصر چهارشنبه در دوازدهمین جلسه شورای راهبردی فضای مجازی نیروهای مسلح  که با حضور مسئولین قرارگاه‌های فضای مجازی نیروهای مسلح (سپاه-ارتش-بسیج-ناجا و وزارت دفاع) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سالن قصر شیرین برگزار شد، افزود: اهمیت فضای مجازی برکسی پوشیده نیست و رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت فضای مجازی تاکیدات فراوانی دارند. با این حال و علیرغم تاکیدات رهبری میدان و زمین نبرد همچنان در اختیار دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی میدان نبرد تمام عیار در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، ‌ اقتصادی، فرهنگی و علمی و حوزه‌های تبلیغاتی، رسانه ای است، گفت: در بحث فضای مجازی چند مولفه و کلیدواژه باید مد نظر قرار گیرد.  اگر ما و یا هرکس دیگری به این مولفه‌ها و کلیدواژه‌ها به صورت عمیق نگاه کند و در میدان عمل خوب به آن بپردازد موفقیت با او خواهد بود.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که شناسایی و شناخت تهدیدها برای هر کشوری متفاوت است، گفت: در جنگ سخت هم به همین شکل تهدیدات متفاوت است. در حوزه جنگ سخت هر جا که اشراف اطلاعاتی بیشتری وجود دارد طرح ریزی دقیق تر خواهد بود و عملیات بر مبنای این طرح ریزی هم با قوت بیشتری شکل می‌گیرد و نهایتاً موفقیت بیشتری به دست می‌آید.

سردارشکارچی افزود: در دوران دفاع مقدس اوج اشراف اطلاعاتی را در عملیات والفجر ۸ می‌بینیم به همین دلیل با کمترین هزینه بیشترین برگ برنده و موفقیت را در عملیات والفجر ۸ مشاهده می کنیم البته وقتی می‌گوییم کمترین هزینه معنای آن این نیست که اگر شهدایی را تقدیم کردیم، اینها هزینه نیست. به هر حال در جنگ زد و خورد و مجروح داریم ولی در مقایسه با دشمن به دلیل وجود اشراف، تلفات و هزینه کمتر است. یا در عملیات کربلای ۱ بیشترین موفقیت در مقابل دشمن داشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی اشراف اطلاعاتی و شناخت تهدیدها از اهمیت بیشتری نسبت به حوزه جنگ سخت است، گفت: هر چقدر شناخت بیشتر باشد موفقیت بیشتری را چه در عملیات کنشی و چه در عملیات واکنشی می‌توان داشت بنابراین این موضوع از مولفه‌های اساسی است که تا حدود زیادی هنوز در این حوزه ضعف داریم. در واقع جاهایی که اشراف اطلاعات بیشتر است موفقیت‌ها هم به همان نسبت بیشتر است یا جایی که به این موضوع اهمیت نمی‌دهند،  حجم کار خیلی بالا است ولی درصد موفقیت آن طور که باید باشد، نیست.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نکته دیگر که باید به آن توجه کرد حوزه محتوا است. حوزه محتوا متناسب با تهدید هم باید هدفمند، هوشمند، هماهنگ و سریع باشد کاری که امروز دشمن علیه انقلاب اسلامی انجام می‌دهد.

وی افزود: دشمن امروز در حوزه فضای مجازی از اصل غافلگیری به نحو احسن و مطلوب استفاده می‌کند یعنی پدیده‌هایی که جزو برآوردهای ما نیست به عنوان پدیده اصلی نگاه می‌کند و با طرح ریزی بر روی آن عملیات انجام می‌دهد.

سردار شکارچی ادامه داد: به عنوان مثال دشمن تناقض گویی در گفتار مسوولان را رصد می کند و با  استفاده از یافته های خود همه کیفیت کار مسوولان را زیر چتر این تناقض گویی قرار می‌دهد و در میدان عمل ما را به انفعال می‌کشد. درک و ذهن عمومی را دچار تزلزل می‌کند. باورپذیری مردم را به حداقل می رساند و آسیب به باورهای اجتماعی وارد می‌کند و در نهایت مدیریت افکار عمومی را دست می‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت فضای مجازی یادآور شد: به برکت زحمات زیاد در این عرصه دستاوردهای خوبی را داشتیم، نمی‌گوییم مطلوب بوده ولی یک روند رو به رشدی در این زمینه داشتیم. البته تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، وضعیت مطلوب زمانی است که ما بر دشمن غلبه پیدا کنیم. دشمن وضعیت انفعالی پیدا کند و ما وجه غالب را در میدان نبرد داشته باشیم.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید مردم را به عنوان  بالاترین و موثرترین سرمایه اجتماعی در صحنه‌های گوناگون انقلاب داشته باشیم، گفت:  امروز هر یک از عناصری که به عنوان مدافعین نظام هستند و می‌خواهند به نظام خدمت کنند دشمن تلاش می‌کند حتی اینها را به تردید بیندازد و گاهی اوقات اینها به جای این که از دشمن سوال کنند از ما سوال می‌کنند.

وی با سنگین خواندن وظیفه شورای راهبردی فضای مجازی نیروهای مسلح گفت: در همین حوزه کرونا در ابتدا دو نفر فوت کردند و بعد اطلاع‌رسانی شد که در قم دو نفر مبتلا به کرونا شده و جان باختند بلافاصله دشمن سوار این موج شد که این دو نفر از طلبه های جامعه‌المصطفی بودند، طلبه‌ها خارجی بودند و از چین مسافرت کردند و اساساً حوزه علمیه‌ای که مسوول تربیت طلابی است که مسوولیت صدور انقلاب  اسلامی را در اقصی نقاط دنیا دارد. بنابراین می بینیم که دشمن تیرش را به سمت آن هدف شلیک کرده است.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: قریب به یک ماه طول کشید تا دوستان در داخل کشور در فضای مجازی ورود پیدا کرده و پاسخ دشمن را بدهند که این چنین نبود. یا تقابل علم با سلامت، تقابل دین با سلامت، تقابل ارزش‌های دینی با سلامت اینها کارهایی بود که دشمن در فضای مجازی ترویج می‌کرد و عده ای هم آگاهانه یا ناآگاهانه دامن می‌زدند و فضا را به نفع دشمن ملتهب می کردند و ما در وضعیت انفعالی قرار داشتیم.

سردار شکارچی ادامه داد: اگر محتوای فضای مجازی هوشمند، هدفمند، صریح، قاطع، روشن، هم افزا و هماهنگ نباشد با توجه به این که حجم کار هم خیلی بالاست ولی تاثیرگذاری آن هم بر درون کشور و هم بر دشمن آنطور که باید،  نخواهد بود.

وی با بیان این که امروز ستاد کل نیروهای مسلح با قرارگاه‌های خوبی با سوابق مختلف کار می‌کنند گفت:  این بخش‌ها باید هم افزایی و هماهنگی و اهمیت و هدفمند و هوشمند بودن محتوا را در راس کار قرار دهد. تاثیر کار کم، ولی هوشمندانه و هدفمند، صریح، قاطع، هم افزا و هماهنگ مطمئناً بیشتر از کار زیاد و حجیم غیر هدفمند و غیره هوشمند خواهد بود.

معاون فرهنگی سیتاد کل نیروهای مسلح با بیان این که توطئه‌های دشمن روز به روز پیچیده‌تر و سهمگین تر و خطرناک‌تر از گذشته شده است، گفت: دشمن تلاش می کند تقریباً تمام خلأهای خود را با استفاده از همین بستر فضای مجازی جبران کند. مشکلاتی که در کشورهایی مثل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و رژیم جعلی صهیونیستی است و مشکلاتی که در بعضی از کشورهای همجوار ما که با این رژیم جعلی رابطه دارند توسط فضای مجازی گاهی اوقات طوری وارونه می کنند که به نفع خودشان شود.

سردار شکارچی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی امروز به سطحی از اقتدار رسیده که دشمن جرات نگاه چپ ندارد. ولی با جسارت تمام در حوزه فضای مجازی به ما می‌تازد چون ضعف‌هایی در این حوزه داریم و تا زمانی که این ضعف‌ها را داریم حتما این هجوم همه جانبه دشمن تداوم خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که در حوزه محتوا باید جدی‌تر از گذشته وارد شویم گفت: در ستاد کل کمیته محتوا تشکیل شده است. سازمان به سازمان دعوت خواهند شد و در حوزه تولید محتوا توانمندی‌ها و توان خودشان را ارائه خواهند کرد.  بیشترین نقش شورای راهبردی فضای مجازی هم افزایی و هماهنگی به وجود آوردن بین دستگاهها است تا با قدرت بتوانیم در این فضا عمل کنیم و وضعیت فضای مجازی را به نفع نظام و انقلاب اسلامی تغییر دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا