خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نماینده‌ی مدیران مسئول باید خاک تحریریه را خورده باشد»

/صادق چهرقانی مسئول خبرگزاری ایلنا در قم در گفت‌وگو با انصاف نیوز/

صادق چهرقانی گفت فردی که نماینده‌ی مدیران مسئول در هیئت نظارت می‌شود باید هیچ‌گاه خود را از رسانه جدا نکرده باشد و خاک تحریریه را خورده باشد‌.

صادق چهرقانی -مسئول خبرگزاری ایلنا(قم)- درباره‌ی ویژگی‌های نماینده‌ی مدیران مسئول در هئیت نظارت به انصاف نیوز گفت: اصحاب رسانه را افرادی می‌دانم که صدای همه را به گوش جامعه می‌رسانند اما مطالبات این قشر کمتر از همه منعکس می‌شود در عین حالی که خودشان تریبون دارند. فرد منتخب باید از جنس رسانه باشد و خاک تحریریه را خورده باشد و روحیه‌ی مدیریتی هم داشته باشد و بتواند با مدیران چانه‌زنی‌های لازم را انجام دهد.

وی افزود: علاوه بر این قدرت لابی‌گری داشته باشد و هیچ وقت هم خودش را از رسانه جدا نکرده باشد. در گذشته تجربه‌ی این مسئله را داشتیم که افرادی رسانه‌ای بودند و نماینده‌ی مدیران مسئول در هیئت نظارت شدند اما خودشان را از رسانه جدا کردند، اینها نمی‌توانند نماینده‌ی شایسته‌ای برای اصحاب رسانه باشند.

او ادامه داد: باید بیش از 40 درصد از اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات اصحاب رسانه باشند، تا دغدغه‌ها و مطالبات اصحاب رسانه در آن مطرح شود. و یک طرفه به قاضی نروند. چون موضوع فقط صدور مجوز نیست، بعضا ممکن است این هیئت مجوز برخوردهایی را با اصحاب رسانه صادر کند.

این فعال رسانه‌ای درباره‌ی دسترسی به نمابنده‌ی مدیران مسئول در هیئت نظارت گفت: اگر کسی پیگیر باشد، به نظرم می‌تواند دسترسی داشته باشد، افرادی هستند که خودشان را از رسانه جدا کرده‌اند و فقط یک برند رسانه‌ای با خود به همراه دارند، مثلا کسی نماینده‌ی مجلس می‌شود و همزمان یک رسانه هم دارد، اصلا به آن سر نمی‌زند. این افراد روحیه‌ی تعامل ندارند و دسترسی به آنها سخت است اما دسترسی به یک فرد رسانه‌ای آسان‌تر است و می‌تواند مفید باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا