خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه گیلان درباره حمله تروریستی به دانشگاه کابل 

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در مورد حمله تروریستی داعش به دانشگاه کابل افغانستان» را به نقل از کانال تلگرامی این تشکل دانشجویی می‌خوانید:

یَوْمُ الْمَظٰلُومِ علیَ الظّالِم أشَدُّ مِنْ یَوْمِ الظّالِم عَلَی الْمَظْلُومِ
(روز دادخواهی مظلوم بر علیه ظالم سخت تر است از روزی که ظالم ستم بر مظلوم می کند)«امام علی (ع)»

هم در قرآن و هم در کلام رسول اکرم(ص) بارها و بارها بر اهمیت کسب علم و معرفت و جایگاه آن تاکید شده است ولی در ایام ولادت پیامبر(ص) شاهد حادثه‌ای دلخراش بودیم که منجر به شهادت رسیدن تعدادی از دانشجویان دانشگاه کابل در افغانستان شده است.

مکان های فرهنگی و آموزشی باید امن ترین جا به لحاظ روحی روانی و جسمی باشد ولی روز به روز به مکانی ناامن برای دانشجویان تبدیل می شود دانشجویانی که شریف ترین قشر آدمی به حساب می آیند و قصد دارند در پناه دانش به زیستن ادامه دهند احساس امنیت، آرامش و صلح بدیهی ترین حقوق هر انسانی به شمار می رود ونادیده گرفتن این حقوق ظلم است.

در طول تاریخ بارها و بارها دانشگاه مورد تعرض و حمله تفکراتی که توان ایستادگی در برابر آگاهی را نداشتند قرار گرفته است.

امید آنکه دانشجویان افغان با تلاش در جهت رشد و ارتقای سطح آگاهی هم وطنان خود مسیر را بر گسترش این چنین تفکراتی سد نمایند و اجازه ندهند خون شهیدان راه علم پایمال گردد.

سکوت در مقابل ظلم مشارکت با ظالمان است وانجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی دانشگاه کابل مراتب تسلیت و ابراز هم‌دردی خود را با مردم شریف افغانستان به ویژه خانواده های بازماندگان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا