خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«به نشریات تخصصی اهمیت داده نمی‌شود»

/گفت‌وگو با میثم کاوه مدیر مسئول مجموعه خبر مازنی نیوز قائمشهر/

میثم کاوه می‌گوید: رسانه‌ای بودن صرف داشتن یک نشریه نیست و برخی از مدیران توانایی سردبیری، تحلیل هم ندارند. از سوی دیگر این فعال رسانه‌ای نسبت به وضعیت نشریات تخصصی ابراز نگرانی کرد.

میثم کاوه-مدیر مسئول مجموعه خبر مازنی نیوز قائمشهر- درباره‌ی ویژگی نماینده‌ی مدیران مسئول هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: این نماینده باید قدرت چانه‌زنی داشته باشد، و اینکه آدم قوی‌ای باشد تا بتواند اساسنامه را تغییر دهد. یا اینکه مدیران مسئول به این فکر باشند تا اساسنامه را تغییر دهند، چون با توجه به تعدد رسانه‌ها در کشور یک نفر نماینده از اهالی رسانه کم است. اما این مسئله در اساسنامه تعریف شده است.

او در ادامه بیان کرد: به نشریات تخصصی اهمیت داده نمی‌شود، یکی از مشکلات ما در حوزه‌ی مطبوعات این است که نشریات تخصصی روز به روز تعداد آنها کمتر می‌شود. یک نشریه‌ای به نام «بریم سفر» داریم که در حوزه‌ی گردشگری است. یکبار آقای سلطانی‌فر به نمک آبرود سفر کرده بود و با ایشان در حال صحبت بودیم و یک نسخه از نشریه را دید. نشریه ما گلاسه است و 60 تا 80 صفحه چاپ می‌شود. از من پرسید در سال 98 چقدر یارانه گرفتید و من پاسخ دادم اصلا قابل گفتن نیست. ایشان گفت وقتی به تهران رفتم، بررسی می‌کنم و با شما تماس می‌گیرم.

مدیر مسئول مازنی خبر افزود:  پس از چند وقت دیدم 500 هزار تومان به عنوان  یارانه برای من واریز کرد. این خودش توهین بود و بدتر از فحش. وقتی کسی در خانه‌ی مطبوعات نماینده‌ی مدیران مسئول است، باید یک درکی از شرایط کاری نشریات داشته باشد. اینکه کسی معاون وزیر بوده و با صدور مجوزهایی لابی‌های قوی برای خود ایجاد کرد و رای آورد،  دردی را از اهالی رسانه درمان نکرد. در حال حاضر اصلا نمی‌دانم چه کسی کاندید است و به احتمال زیاد رای نخواهم داد. به جای اینکه ماهیت وجودی خانه‌ی مطبوعات به سمتی حمایت از نشریات باشد، به سوی لابی‌های خود می‌رود. باید از نشریات تخصصی حمایت کرد وگرنه احتمالا تا یکی دو سال دیگر پنج نشریه تخصصی هم در کشور نداریم. 

او در انتها تاکید کرد: گاهی اوقات به افرادی رای می‌دهیم که فقط به فکر جریان و لابی‌های خودشان هستند. خیلی از مدیران مسئول توانایی سردبیری یک نشریه، تحلیل و تهیه گزارش را ندارند و بعضا اگر یادداشتی هم از آنها در نشریات منتشر می‌شود، کسی دیگری آن را نوشته رسانه‌ای بودن صرف مدیر مسئول یک نشریه بودن نیست. برای صدور مجوز برای یک مدیر مسئول هیچ فیلتری وجود ندارد. وقتی خواستم مجوز نشریه‌ام را بگیرم با وجود اینکه 15 سال سابقه‌ی رسانه‌ای داشتم، از این اداره به آن اداره می‌رفتم. اما خیلی‌ها هستند، در وزارت‌خانه و مجلس ارتباطاتی دارند و یک شبه حتی مجوز روزنامه‌ی سراسری هم می‌گیرند.

 انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا