خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رزومه بیژن مقدم

بیژن مقدم، مدیرمسئول و سردبیر وسایت الف فعالیت رسانه‌ای خود را در سال 1365 با خبرنگاری در روزنامه‌ی رسالت آغاز کرد.

 مقدم در سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران خبرنگار گروه جنگ روزنامه‌ی رسالت بود. به گفته‌ی این فعال رسانه‌ای «حضور در مناطق جبهه، مصاحبه با مسئولان مرتبط از جمله بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان و فرماندهان نظامی» از جمله فعالیت‌های او در آن مقطع زمانی بوده است.

مقدم، قریب به پانزده سال در روزنامه‌ی رسالت فعالیت کرد(65-80)و  در سِمَت‌هایی مانند خبرنگار جنگ، معاون سرویس، دبیر سرویس، مدیر روابط عمومی روزنامه و معاونت سردبیری حضور داشت.

او پس از روزنامه‌ی رسالت به اتفاق چند تن از دوستان ، خبرگزاری فارس را راه اندازی کرد  و مسئولیت سرویس سیاسی ، سردبیری خبرگزاری و معاونت خبر این مجموعه را بر عهده داشت.

وی در نیمه دوم سال 84 به دعوت صفار هرندی (وزیر وقت ارشاد) سرپرستی روزنامه ایران را بر عهده گرفت اما به دلیل مناقشات بین مدیر عامل وقت ایرنا و وزارت ارشاد بر سر این مسئولیت در بهمن ماه همان سال استعفا کرد و دوباره به خبر گزاری فارس بازگشت .
مقدم از از سال 67 تا مرداد85 عضو کمیته سیاسی و شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بود.

وی در شهریور 85 با حکم رئیس سازمان صدا و سیما (ضرغامی)به عنوان مدیر عامل مؤسسه فرهنگی جام جم و مدیر مسئول این روزنامه منصوب و به عنوان عضو شورای معاونین سازمان صدا و سیما به مدت 8ونیم سال این موسسه را اداره کرد.

با تغییر مدیریت در صدا و سیما و آمدن محمد سرافراز او در اسفند 93 از این مجموعه جدا شد .
عضویت در شورای راهبردی شبکه چهار سیما و عضویت در کمیته تدوین و اصلاح قانون مطبوعات و نظام جامع رسانه‌ای از دیگر سوابق او بشمار می‌رود

بیژن مقدم درمرداد سال ۱۳۹۴ مدیرمسئول سایت خبری -تحلیلی الف شد، روایت او از حضور در الف اینگونه است: «در سال ۹۴ بحث‌هایی مربوط به دادگاه آقای توکلی و شکایت قوه قضاییه از سایت الف مطرح بود و آقای توکلی مرتباً به دادگاه کشانده می‌شد . در آن سال‌ها ارتباطم با آقای توکلی کمرنگ شده بود. به همین دلیل با یکی از دوستان مشترک من و ایشان تماس گرفتم و گفتم که بخشی از این فشارها به خاطر شخص آقای توکلی است. پیشنهاد دادم برای اینکه فشارها از ایشان برداشته شود، شخصی را به عنوان مدیرمسئول الف معرفی کند تا از این فشارها نجات پیدا کند. چند ماه بعد آقای توکلی من را به افطار دعوت کردند و گفتند که مدیرمسئولی سایت «الف» را بر عهده بگیرم».

همچنین وی چند سالی است که به عنوان عضو کمیته رتبه بندی سایتهای خبری و عضو هیات داوران جشنواره‌های رسانه‌ای مشغول به فعالیت است .

برای خواندن بقیه خبرهای پرونده‌ی ویژه «انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات» این پرونده کلیک کنید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا