خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا ایران امروز از موضع قدرت سخن می گوید؟

احسان حدیدی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

آنچه امروز ترکیه و عربستان انجام می دهند، همان طبع سرکش قدرت است که پشتوانه اش توان مالی هست که این دو کشور یکی در اصلاح سیستم اقتصادی خود و دیگری در پس انداز دلارهای نفتی پیدا کرده اند.

و روحانی هم وارث اقتصادی بود که به جای اصلاح، انهدام شده بود و دلارهایش به جای پس انداز، پودر شده بود!

و حالا بعد از دوسال که ایران توانسته از تحریم تا حد قابل قبولی رها شود و به جامعه ی جهانی برگردد و آرام آرام اقتصاد جانی یافته است، فرصت ترمز کشیدن برای این دو کشور پرمدعاست!

آری! زبان تحکم در برابر تندروی کشورهای همسایه زمانی تأثیر گذار است که بر مبنای خرد جمعی و توانایی اقتصادی و تدبیر دیپلماسی گرفته شود نه اینکه به سفارتخانه ی کشورها حمله شود و در روزنامه ها به آنها توهین و اهانت شود.

به طور نمونه در قضیه ی حمله ی عربستان به یمن، دلارهای پس انداز شده ی نفتی ریاض، مشوق اصلی برای انجام و حمایت از پروژه ی ماشین جنگی شد اما این هنر دیپلماسی روحانی – ظریف بود که مانع پیوستن جمعی از کشورهای بزرگ اسلامی به این ائتلاف جنگی شد.

و امروز بهترین زمان تاثیر گذاری در منطقه و جهان به برکت برجام به وجود آمده است، همه نظاره گرند که از اطرف و اکناف عالم به ایران می آیند، گرچه مشکلاتی در بهبود روند تبادل بانکی پیش آمده است اما حالا فرصت بی نظیر تبادل نظر و گفتگو با کشورهای مختلف جهان به وجود آمده و این زمان مناسبی است برای رساندن پیام صلح طلبی و آرامش خواهی ایرانیان در برابر تک سواری عربستان و حریف طلبی ترکیه.

در مورد اختلال بانکی، بعضی یادشان رفته است که در اثر تحریم، پول نفت را با چمدان به داخل کشور می آورند یا به جای دریافت ارز بین المللی، باید از واحد پول یا اجناس بنجل کشور خریدار برخوردار می شدیم!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا