خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رمان «سرباز‌های پیاده به انتها نمی‌رسند» منتشر شد

کتاب «سربازهای پیاده به انتها نمی‌رسند» دومین رمان «آتوسا زرنگارزاده شیرازی» توسط نشر افزار به چاپ رسید.

این رمان در قطع رقعی در ۹۷ صفحه و به قیمت ۹۵هزارتومان منتشرشده‌است. وقایع در «سربازهای پیاده به انتها نمی‌رسند» درفضایی ساخته شده و ترکیبی از رنگ و اعداد روایت می‌شود نظیر این بخش از کتاب که در آن می‌خوانید: «اینجا زیرزمین نیست. دکتر می‌گوید دیگر اززیرزمین خبری نیست. نمی‌دانم یک هفته شد یا نه. دکتر می‌گوید سر یک هفته من را بیرون آورده. پرونده۱۴۶۷ ورقه‌ای از حالات من را آورده بیرون. الان فکرمی‌کنم ۱۹۸۱ ورقه داشته باشد. می‌نشیند روی مبل راحتی سبز رنگش و بهمن می‌گوید حرف بزن. نه قرص قرمز می خورم، نه هیچ قرص رنگی دیگری. به دکتر می‌گویم کل کیهان هرگز وجود نداشته. می‌گویم من نیستم. تو نیستی. قرص‌های رنگی هرگز نبودند.»

از زرنگارزاده شیرازی پیش از این رمان، دو مجموعه‌ داستان‌های «هیچ چیز اتفاقی نیست» و «گراد عاشقانه» و همچنین رمان«حالم قرن چندم تو است» به چاپ رسیده بود.

او که متولد ۱۳۵۱ در شهر شیراز است در رشته شیمی با گرایش شیمی فیزیک از دانشگاه شیراز در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلکرده و از سال ۱۳۸۳ با شرکت در کارگاه‌های نویسندگی «جمال میرصادقی» وارد عرصه داستان‌نویسی شد.

نویسنده رمان «سربازه‌های پیاده به انتها نمی‌رسند» با داستان کوتاه«موریانه‌ها همه جا خانه دارند» برگزیده قلم زرین زمانه شد و در دیگر داستان کوتاه او با عنوان «یک دقیقه و بیست ثانیه» برگزیده مسابقه داستان ایرانی و در کتابی با عنوان «کسی انگار دارد می‌نوازد» توسط نشرسخن‌گستر به چاپ رسید.

از دیگر داستان‌های کوتاه برگزیده او داستان کوتاه «وقتی همه خوابیده‌اند» است که برنده جایزه دوم اولین دوره داستان‌نویسی تیرگان در سال ۲۰۱۱ شد و در کتاب داستان تیرگان توسط نشر گردون برلین به چاپ رسید.

از این نویسنده داستان های کوتاهی در مجموعه های «داستان های شنبه» نشر اشاره «آنتولوژی زنان فارسی نویس» نشر پیام چارسو «کسی خانه نیست» نشر کتاب کوچه «زنان داستان نویس نسل سوم» جمع آوری جمال میرصادقی و «داستان های خیالی» جمال میر صادقی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا