خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برنی سندرز: به کار یک دروغگوی بالفطره پایان دادیم

برنی سندرز، سناتور دموکرات گفت:  این انتخاباتی درباره این بود که آیا ما به کار یک دروغگوی بالفطره در کاخ سفید خاتمه می‌دهیم و دموکراسی و نظم و قانون را دوباره در کشورمان به دست می‌گیریم یا خیر. و به نظر می‌رسد که ما این کار را انجام داده‌ایم.

به گزارش ایسنا،‌ سناتور برنی سندرز در ویدیویی در توییتر گفت: در حالی که اکنون با شما صحبت می‌کنم به نظر می‌رسد که جو بایدن در مسیر خودش برای پیروزی در آرای الکترال پنسیلوانیا، جورجیا، آریزونا و نوادا و تبدیل شدن به رئیس‌جمهوری بعدی ماست. او همچنین در حال پیروزی در آرای مردمی با بیش از چهار میلیون رای است، تعدادی که ممکن است بعد از شمارش تمام آراء به بیش از پنج میلیون رای برسد.

او افزود: همانطور که قبلا بارها گفته‌ام، این انتخابات فقط درباره جو بایدن مقابل دونالد ترامپ یا صرفا درباره نظرات آنها در مورد مسائل نیست. این انتخابات بسیار بسیار عمیق‌تر از آن بود. این انتخاباتی درباره این بود که آیا ما به کار یک دروغگوی بالفطره در کاخ سفید خاتمه می‌دهیم و دموکراسی و نظم و قانون را دوباره در کشورمان به دست می‌گیریم یا خیر. و به لطف خدا به نظر می‌رسد که ما این کار را انجام داده‌ایم.

سندرز گفت: در روزها و هفته‌های آتی، اطمینان دارم که همه در جهان قصد دارند تا اعتبار پیروزی ظاهری بایدن را از آن خود کنند. همینطور رسانه‌ها و صاحب‌نظران به بیان نظراتشان می‌پردازند. اما اجازه دهید نکته‌ای را بیان کنم. می‌خواهم از این فرصت برای تشکر از سازمان‌های ترقی‌خواه بنیادین در سراسر این کشور برای تلاش‌های فوق‌العاده آنها در کمک به تحقق این پیروزی قدردانی کنم. شما با پیام‌های تلفنی و کتبی خودتان، با ثبت‌نام از رای‌دهندگان، با برپایی گردهمایی‌های مجازی، با سخنرانی و رفتن به درب منازل شهروندان در هر زمان که ممکن بود، با علم به اهمیت موضوع، اهمیت فوق‌العاده این انتخابات، کار بزرگی انجام دادید. شما هر کاری توانستید و بیش از آن انجام دادید.

سناتور سندرز تاکید کرد: شما در کنار یکدیگر حمایت گسترده‌ای را برای بایدن در میان جوانان، رنگین‌پوستان و طبقه کارگر کشور ما شکل دادید. از دیدگاه من، موفقیت بایدن بدون تلاش‌های فوق‌العاده شما ممکن نبود. و من می‌خواهم از شما بابت سخت‌کوشی فوق‌العاده‌ شما تشکر کنم. و در ضمن یکی از حوزه‌ها، جایی که این جنبش ترقی‌خواه موفقیت واقعی داشت، جذب جوانان بیشتر و بیشتری به شعبه‌های اخذ رای و داخل این فرایند سیاسی بود. تازه‌ترین برآوردهایی که دیده‌ام، نشان می‌دهند که بیش از ۵۳ درصد از جوانان رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، که نه تنها میزان مشارکت مردمی در سال ۲۰۱۶ را تحت تاثیر قرار دادند، بلکه بالاترین میزان مشارکت جوانان در تاریخ آمریکا را رقم زدند، به پای صندوق‌ها آمدند. و ضمنا آن جوانان به اتفاق‌آرا به جو بایدن و دیگر دموکرات‌ها رای دادند.

این سناتور افزود: اما امشب همانطور که ما پیروزی ظاهری خودمان را در انتخابات جشن می‌گیریم، می‌فهمیم که چالش ما هنوز تمام نشده است. بلکه تازه آغاز شده است. ما دستاوردهای زیادی داشته‌ایم اما کارهای بسیار بسیار بیشتری باید انجام شود. اکنون، نه تنها ما مجبوریم که در دو انتخابات ماه ژانویه سنا در جورجیا که به دور دوم کشیده شده، پیروز شویم تا بتوانیم به کنترل دموکرات‌ها روی سنا برسیم، بلکه باید هر آنچه به لحاظ انسانی امکان‌پذیر است، انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که کنگره و رئیس‌جمهوری جدید به سرعت و با جدیت برای مدیریت بحران‌های بیشماری که کشورمان با آنها مواجه است، حرکت می‌کند.

برنی سندرز در ادامه گفت: در چند هفته آتی، دستورکاری را به سنا ارائه می‌کنم که تمایل دارم شاهد تصویب آن در ۱۰۰ روز نخست کنگره جدید باشم. این دستورکاری است که در میان دیگر پیشنهادها، شامل یک بسته کمکی قوی برای کووید-۱۹ می‌شود که از بیکاران و مشاغل کوچک حفاظت می‌کند. این دستورکاری است که به حقوق‌های گرسنگی در آمریکا پایان می‌دهد، کار کارگران برای عضویت در اتحادیه‌ها و تامین پرداخت برابر برای کار برابر را آسان‌تر می‌کند. این یک دستورکار مردمی است که میلیون‌ها شغل با درآمد خوب ایجاد خواهد کرد، در حالی که ما در حال ساخت زیرساخت ویرانمان هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا