خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازتاب انتخابات آمریکا در روزنامه‌های ایران

ایسنا نوشت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شب گذشته با اعلام خبر پیروزی جو بایدن حداقل در ظاهر به پایان رسید. اعتراض ترامپ به نتایج اعلام‌شده و همچنین سرنوشت آمریکا و تعاملات جهانی از جمله مهمترین موضاعاتی است که در بسیاری از روزنامه‌های یکشنبه ـ ۱۸ آبان‌ماه ـ ایران به آنها پرداخته شده است.

روزنامه «آرمان ملی» در بخشی از مطلب خود با عنوان «رئیس‌جمهور شاکی!» نوشته است: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا نیز مثل آنکه قرار نیست این پیروزی را همچنان به رسمیت بشناسد. او درحالی‌که بایدن با مشخص شدن نتیجه انتخابات در پنسیلوانیا به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا شناخته می‌شود در توئیتی نوشت: من در این انتخابات پیروز شدم،‌ با اختلاف زیاد! همچنین ستاد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد ادعای پیروزی بایدن ادعایی نادرست است.

روزنامه «آفتاب یزد» نیز با انتشار مطلبی ضمن مرور وقایع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نوشته است: درحالی که ترامپ از پذیرفتن نتیجه انتخابات خودداری کرده است اما هم اکنون جو بایدن معاون اول رئیس جمهوری سابق و دموکرات آمریکا است که اکنون عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا را بر عناوین دیگر خود افزوده است.

همچنین روزنامه «اعتماد» انتخابات ۲۰۲۰ را با گفتارها و نوشتارهایی از احمد دستمالچیان، اکبر قاسمی،  قاسم ذاکری، ساسان‌ کریمی، مصطفی کواکبیان و محمود صادقی مورد بررسی قرار داده است.

روزنامه «ایران» نیز در مطلبی درباره جو بایدن نوشته است: سیاستمدار کهنه‌کار دموکراتی که وقتی ۴۸ سال قبل (۱۹۷۲) به عنوان سناتور ایالت دلاور انتخاب شد، ششمین سناتور جوان تاریخ امریکا بود و شش بار دیگر به این سمت انتخاب شد تا به عنوان معاون رئیس جمهور در سال ۲۰۰۹ راهی کاخ سفید شد و حالا چهار سال بعد در ۷۸ سالگی با شکستن رکورد بالاترین رأی تاریخ به عنوان پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ امریکا از ماه ژانویه به کاخ سفید باز می‌گردد. بایدن اولین کاتولیک رومی بود که معاون رئیس‌جمهور شد و بعد از خلف دموکراتش، جان اف.کندی، دومین رئیس‌جمهور کاتولیک تاریخ امریکاست.

روزنامه «جوان» نیز اینچنین نوشته است که «روند حاکم بر تحولات داخلی امریکا هم نسخه ترامپ را پیچیده شده می‌داند، اما خودشیفتگی او اجازه نمی‌دهد که اقرار به شکست کند و نتایج را حاصل تقلب جلوه می‌‏دهد.»

همچنین روزنامه «شرق» در بخشی از یادداشت خود نوشته است: «…اما با نتایج اعلام‌شده، ترامپ نخستین رئیس‌جمهوری آمریکا در بیش از دو دهه اخیر خواهد بود که نتوانسته برای دور دوم انتخاب شود.»

روزنامه «کیهان» نیز با نگاهی به انتخابات آمریکا، این تیتر را به نقل از توماس فریدمن ـ ستون نویس سرشناس آمریکایی ـ برای خود انتخاب کرده است: «پیروز انتخابات هر که باشد آمریکا بازنده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا