خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای تجمع اعتراضی امروز در مشهد چه بود؟

ایرنا نوشت: در پی هتک حرمت ائمه و دادن نسبت ناروا به اهل بیت (ع) توسط یک ورزشکار، مردم شهر مشهد یکشنبه شب در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) تجمع کردند.

تجمع کنندگان ابتدا در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد زیارت امین الله را قرائت کردند و سپس با سردادن شعارهایی همچون “لبیک یا حیدر، با آل علی هرکه درافتاد برافتاد، لبیک یا رسول الله، مرگ بر ضد ولایت فقیه، ای دشمن اهل بیت ننگت باد، فحاش بر ائمه اعدام باید گردد، توهین گر فاطمه اعدام باید گردد، مرگ بر نوچه دست مکرون، مرگ بر بازیچه فرانسه”، انزجار خود را نسبت به جسارت به اهل بیت (ع) اعلام کرده و راهی صحن قدس حرم مطهر رضوی شدند.

خادمان بارگاه رضوی پس از مفروش کردن این صحن و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی، بر رعایت نکات بهداشتی در این تجمع نظارت داشتند.

یکی از روحانیون حاضر در این تجمع گفت: اولین مدافع حرم نبوی، حضرت علی (ع) بود که با جسارت کنندگان به پیامبر (ص) برخورد کرد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حاتمی افزود: پیامبر اسلام (ص) در جریان فتح مکه از افرادی که با سنگ پرانی به وی جسارت کرده بودند گذشت کرد ولی افرادی را که به ایشان جسارت زبانی کرده بودند، مهدورالدم معرفی کرد.

وی ادامه داد: همانگونه که اهل بیت (ع) افرادی را که جسارت زبانی می کردند مورد لعن خود قرار دادند ما نیز در مورد جسارت کنندگان به این خاندان ساکت نخواهیم نشست.

درپی انتشار خبری طی هفته گذشته مبنی براهانت یکی از باشگاه‌داران و مربیان رشته بدنسازی و پرورش اندام در مشهد به مقدسات اسلامی که در صفحه اینستاگرامی خود در واکنش به تعطیلی مجدد باشگاه‌های ورزشی منتشر کرده بود، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد: با دستور دادستان عمومی و انقلاب مشهد، فرد توهین کننده به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت (ع) توسط ضابطان دستگاه قضایی دستگیر شد.

برهمین اساس، پرونده ویژه‌ای در این زمینه در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل و تحقیقات از این فرد آغاز شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز گفت: مجوز باشگاه فردی که در مشهد به ساحت ائمه اطهار (ع) توهین کرده باطل می‌شود.

فرزاد فتاحی افزود: از ابتدای امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی باشگاه داران با ما همکاری لازم را داشتند اما این بار یکی از باشگاه داران در مشهد با انتشار مطالبی توهین‌آمیز  دل همه مسلمانان را سوزاند.

وی ادامه داد: هیچگاه جامعه ورزشی چنین افرادی را تایید نمی‌کند و تمامی همکاران من و ورزشکاران از این رویداد ناراحت هستند.

فتاحی بر اولویت فرهنگ و ارزش‌های دینی تاکید کرد و گفت: به نمایندگی از جامعه ورزشی از تمام کسانی که از این بی ادبی اندوهگین شدند عذرخواهی می‌کنیم و از مردم میخواهیم که اجازه دهند مقام‌های قضایی این موضوع را پیگیری کنند.

هفته گذشته نیز تجمعی در اعتراض به این هتاکی از سوی مردم مشهد مقابل باشگاه ورزشی فرد اهانت کننده در بولوار شهید دستغیب این شهر برگزار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا