خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه‌ی هاشمی به عبدالله نوری

خاطرات هاشمی (16)

تلخیص: ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

شنبه 1 تير 1370 9 ذيحجه 1411 22 ژوئن 1991

شب به خاطر كولر و وضع بد بالش، ناراحت خوابيدم. معده‌ام ترش كرده بود.

يكشنبه 2 تير

امروز عيد قربان، تعطيل بود. در خانه بودم. بيشتر وقت به مطالعه كتاب«آخرين سفر شاه» گذشت. پيش از ظهر عقد ازدواج يكى از پاسداران را بستم و هديه‌اى دادم. از رهبري تلفنى احوالپرسى كردم و علت عدم برگزارى نماز عيد قربان را پرسيدم. گفتند معمولاً هر سال برگزار نمى‌شود؛ بعد از انقلاب دو سه بار برگزار شده است.
عصر از استخر استفاده كردم. امروز بچه‌ها تلاش كردند كه با عفت و فاطى در ليبى تماس بگيرند، نتوانستند. فقط يك بار از سوريه تماس گرفتند و ديگر از آنها خبرى نداريم. آخر شب تلفن كردند و گفتند پايان هفته مى‌آيند؛ از سفرشان راضي‌اند.

دوشنبه 3 تير

عصر آقايان زنجانى، رييس سازمان برنامه و بودجه و معاونش مسعود نيلى، براى توجيه من براي موافقت با برنامه تعديل اقتصادي آمدند؛ اين بحث در شوراى اقتصاد مطرح است.

در جلسه شوراى اقتصاد شركت كردم. طرح تعديل سازمان برنامه تصويب نشد. قرار شد توزيع برنج و تخم‌مرغ، با ارز رقابتى آزاد شود و به جاى كوپن تفاوت قيمت را به صورت نقدى به مردم بدهيم.

سه‌شنبه 4 تير

عصرآقاى فريدون مهدى‌نژادآمد. دربارة تكميل كتاب جريان مك فارلين و كمك به آزادي گروگان‌هاى لبنان صحبت شد .

چهارشنبه 5 تير

از مناظره آقاي محسن نوربخش، وزير امور اقتصادي و دارايي با آقاي هادى خامنه‌اى عضو مجمع روحانيون مبارز در تلويزيون، از قول رهبرى اظهار رضايت كردم.

عصر در جلسه هيأت دولت شركت كردم. قرار شد اجازه بدهيم كه تلويزيون‌هاى ويديو سرخود را كه بعضى از حاجى‌ها همراه مي‌آورند، وارد كنند.

آقايان فلاحيان و معاونش آمدند و يكى از كِيس‌هاى جاسوسى و فساد مأمور انگليس را گزارش دادند.

پنج‌شنبه 6 تیر

آقاي عبدالله نوری وزير كشور آمد و براى بازسازى زابل و مشكلات شهردارى‌ها استمداد كرد. راجع به انتخابات آينده مذاكره شد؛ گفتم سعى كنند با شوراى نگهبان كنار بيايند و به مأموران تأكيد نمايند كه بى‌طرفى را مراعات كنند.

منبع: خاطرات هاشمی درسال 1370

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. رییس جمهور آینده رییسی البته با یک میلیون و هشتصد هزار از ۳میلیون رای ماخوذه ..حکومتیان میگن:یادش بخیر یه زمانی ۲۰میلیون رای داشتیم ….

    3
    3
  2. عبدالله نوری مردی برای تمام فصول حیف که انقلاب فرزندانش رو یکی یکی [از دست داد]

    1
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا