خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انصراف علی اصغر شفیعیان از انتخابات هیات نظارت

علی اصغر شفیعیان مدیر مسئول انصاف نیوز از کاندیداتوری انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، انصراف داده است؛ هر چند انصراف او در سامانه‌ی وزارت ارشاد ثبت شده نیست. اعتراض او به نابرابری وضعیت رقابت، به ویژه به‌نفع دو کاندیدای مطرح آن بوده است.

او در یادداشت اعلام انصراف خود نوشت:

علی رغم این که از روز شنبه اعتراض خود به نابرابر بودن این رقابت و دسترسی دو کاندیدای اصلی به بانک اطلاعات رای دهندگان را در نامه به وزیر ارشاد اعلام کردم، اما هیچ واکنشی به آن نشان داده نشده است.

این رقابت باید لغو می‌شد تا زمینه‌ی رقابت سالم و برابر برای همه فراهم شود و از هم‌اکنون نتیجه‌ی آن مشخص است لذا از رقابت انصراف می‌دهم البته امروز – دوشنبه – در مهلت مقرر نرسیدم که این انصراف را در سامانه ثبت کنم.

آمده بودم که بگویم:

۱. نماینده‌ی روزنامه‌ها یا پایگاه‌های خبری؟

سال‌هاست جمعی از روزنامه‌ها که دیگر تیراژی ندارند در حال تعیین تکلیف برای رسانه‌ها هستند و در برابر رسانه‌های آنلاین مقاومت می‌کنند. این را چه در ممانعت از اجرایی شدن قانون آگهی‌های دولتی برای سایت‌های خبری می‌بینیم و چه در بی عدالتی در زمان توزیع یارانه‌های فرهنگی.

چرا باید در حالی که تیراژ روزنامه‌ها روی هم به تعداد بازدید یکی از سایت‌های خبری هم نمی‌رسد، همچنان روزنامه‌ها میدان‌دار حوزه‌ی رسانه در کشور باشند؟ نتیجه‌ی این نگاه‌های عقب مانده، خروج مرجعیت خبری به بیرون کشور شده است؛ نگاهی که به مدیران پیر و خسته القاء شده و آنان نمی‌دانند چه تولید محتوا و چه بازدید، سال‌هاست که از روزنامه‌ها به رسانه‌های آنلاین کوچ کرده است.

۲. رسانه‌ی دولتی تعطیل باید گردد!

این ایده‌ی من است که رسانه‌های دولتی مانع جدی رشد حوزه‌ی خصوصی رسانه‌ها در کشور و در واقع معضل اساسی فضای رسانه‌ای ما هستند.

برای همین اگر روزی پایم به هیات نظارت بر مطبوعات برسد با صدور مجوز برای رسانه‌ی نهادهای دولتی (دولت به معنای عام) مخالفت خواهم کرد و اساس از این ایده دفاع می‌کنم که رسانه‌های دولتی را باید تعطیل یا واگذار کرد. حداکثر یک رسانه‌ی دولتی مثلا ایرنا بنماند برای این که خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران باشد؛ یعنی روابط عمومی همه‌ی دستگاه‌ها.

۳. راه بازگشت مرجعیت خبری به داخل کشور

می‌توانیم مرجعیت خبری را به داخل کشور برگردانیم، حتی با دست خالی، با ایده و توان داخلی، با اعتماد به نیروهایی که با نگاهی نو بتوانند اعتمادها را به رسانه‌های داخلی برگردانند.

بسیاری از رسانه‌های موجودمان دچار خودسانسوری شده‌اند، ذوق روزنامه‌نگارانمان را کور کرده‌اند، مخاطب را از خود بریده‌اند، به روزمرگی افتاده‌اند. بخشی از رسانه‌های امروزمان تصور می‌کنند با نقش روابط عمومی دستگاه‌ها می‌توانند خدمت کنند! بخشی هم خود را جای احزاب پوزسیون یا اپوزسیون گذاشته‌اند و در واقع ارگان جریان‌های سیاسی‌اند. از همه بدتر، بخشی هم که باج‌خواهی می‌کنند یا فیک‌نیوز هستند.

ما به یک انقلاب رسانه‌ای نیازمندیم؛ انقلابی که تنها بر اساس اصول حرفه‌ای و اخلاقی رفتار کنند. در آن صورت ضعف فضای رسانه‌ای ایران قابل ترمیم است.

با احترام – علی اصغر شفیعیان – ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۹

نامه‌ی یک کاندیدا به وزیر ارشاد: انتخابات را عقب بیاندازید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام و احترام جناب شفیعیان
    متاسفانه نابرابر بودن انتخابات نماینده مدیران مسئول کاملا مشهود بود و یکی از نمایندگان با نام […] در روز ما قبل انتخابات به بانک اطلاعات مدیران مسئول دسترسی داشته اند .
    پیامکی به اینجانب مبنی بر انتخاب ایشان در انتخابات ارسال شد .
    حال باید سوال کرد
    چرا دسترسی به بانک اطلاعاتی و شماره همراه مدیران مسئول برای چند شخص فراهم شده است و کلیه نامزدهای انتخاباتی از این امر بی بهره بودند ؟
    امیدواریم با تلاش شما مرحله دوم انتخابات لغو گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا