خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر یک مرجع تقلید درباره‌ی انتخابات آمریکا

ایرنا نوشت: دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با انتشار یادداشتی با عنوان “حقیقت دموکراسی آمریکایی از منظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی” به انتخابات اخیر آمریکا واکنش نشان داد.

در این یادداشت که در پایگاه اطلاع رسانی این دفتر روز دوشنبه منتشر شده است، با شرح مفصلی از ویژگی های دموکراسی و دموکراسی غربی و آمریکایی از منظر آیت الله مکارم شیرازی، از جمله آورده شده است: رسوایی های اخیر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تبلیغات و فرآیند رای گیری انتخاباتی را باید رسوایی دموکراسی غربی نام نهاد.

مطلب ادامه یافته است: روزگاری بود که برخی در کشور ما آرزو می کردند همچون غربی ها و آمریکایی ها باشند و دموکراسی از نوع آمریکایی داشته باشیم، اما حالا پرده ها کنار رفته و واقعیات برای همگان روشن شده است.

یادداشت ادامه یافته است: رسوایی های اخیر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تبلیغات و فرآیند رای گیری انتخاباتی را باید رسوایی دموکراسی غربی نام نهاد چرا که بسیاری از دروغ ها، خلاف اخلاق ها، تهمت ها و فحش های رکیک  را شاهد بوده ایم که مایه تاسف بود.

در این یادداشت تصریح شده است: خوشبختانه با افتضاح و رسوایی اخیر که در جریان انتخابات آمریکا پیش آمد ماهیت حقیقی این نوع دموکراسی برای همگان روشن و هویدا شد.

یادداشت ادامه می یابد: آنها که تمام صنعت و ادارات و کشور خود را با سیستم‏ های الکترونیکی اداره می کنند بر سر شمارش ۱۰ الی ۱۵ هزار برگه رای‏ دعوی دارند، که آیا آن را به صورت دستی شمارش کنند یا به صورت الکترونیکی! این دعوی چه معنی دارد! کاری که به هر شکلی انجام دهند نهایتاً در یک روز به اتمام می رسد، چقدر دعوی و گفتگو و اختلاف بر سر آن به وجود آمده، به گونه ‏ای که گوش جهانیان را کر کرده است!

در این یادداشت خاطرنشان شده است: این گونه امور نشانگر بی اعتمادی مدعیان دموکراسی و مردم سالاری به خویشتن و صنایع خویشتن است! دنیا باید بر این دموکراسی و انتخابات بخندد! و محققان باید این حادثه را موشکافانه بررسی کنند تا ماهیت مدعیان دموکراسی برای همه، مخصوصا برای کسانی که آنجا را کعبه آمال خود می دانند، روشن تر شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ۱_حضرت ایت الله برای تشکیل حکومت چه راهکاری پیشنهاد می کنند?
    ۲_اگر دمکراسی مضر است ایا حکومت الیگارشی مذهبی یا نخبگان مدنظر می باشد ?
    ۳_شاید نظر ایشان حکومت ولی فقیه و…باشد?
    ………………متن کامل سخنان حضرت ایت الله را چاپ کنید تا …….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا