خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کار معقول دولت

علیرضا ايمانخانی، دانش آموخته علم سیاست در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «کار معقول دولت» نوشت:

با قطعی شدن پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست دونالد ترامپ، بازار روی خوش خود را به این تحول بزرگ قدری نشان داد.

قیمت ارز و بهای سکه رو به نزول گذاشت و کار به جایی رسید که دلالان خودرو با ارسال پیامک شروع به التماس برای خرید خودرو های خود کردند.

اما واکنش صدا و سیمای رسمی کشور از همه جالب‌تر است این نهاد که مشخصا زانوی غم بغل گرفته و ژست یک مادر داغدیده را دارد، به همراه کانال های سکه و ارز و رسانه های تند عربی و عبری شروع به پررنگ کردن بحث تقلب در انتخابات نموده و احتمال بازگشت ترامپ را کم ندانستند!

از طرفی با ردیف کردن و دعوت از کارشناسان تکراری و هميشگي که معمولا نیز پیش، بینی درستی از آینده ندارند! ضمن تحلیل مسائل، شروع به طرح پیش شرط هایی بسیار سنگین برای بایدن، حتی در صورت بازگشت به برجام نمودند. (لغو کامل تحریمها، جبران خسارت، عذرخواهی رسمی)

ولی ظاهرا این بزرگواران در جامعه امروز زندگی نمی کنند که برای خرید ساده ترین کالاها و یا خدمات، طبقه متوسط و ضعیف جامعه باید بخش بزرگی از درآمد خود را صرف پرداخت آن یک قلم کند که و برای بیشتر مردم نیز محرز شده که دلیل اصلی این گرانی، تحریم های کمر شکن و عدم تخصیص ارز به دلیل ممانعت از صادرات کشور است. نه ایرادات تکراری و بی اساس و کم اثر مانند بحث عدم نظارت و سرما و گرمای هوا و…

امروزه مردم از گران فروشی گله ندارند و همگی از گرانی شکوه دارند و قطعا خود فروشنده ها و کسبه بازار نیز از وضعیت بغرنجی که به وجود آمده که حاصل آن پایین بودن قدرت خرید مردم است دل خوشی ندارند.

ربط دادن شرایط بغرنج مردم به بحث گران فروشی و عدم نظارت درست و تعزیراتی و عدم استفاده از نیروی جوان انقلابی و… همگی فرار به جلوست و قاطبه مردم خوب می‌دانند با اتخاذ سیاست‌های ایران ستیزانه و دشمن محور در آینده هم که دولت مورد قبول اصولگرایان بر سر کار بیاید اوضاع بدتر از این نباشد بهتر نخواهد بود فقط با این تفاوت که بهانه ای هم در دست دوستان نیست و هر سه قوه در ید قدرت این عزیزان است.

جنبه مثبت ماجرا، موضع گیری خردمندانه وزارت خارجه و ریاست جمهوری در هیات دولت است که از هرگونه تغییر در رفتار آمریکایی‌ها استقبال کرده و بازگشت دولت جدید آمریکا را به برجام را سر آغاز حل مشکلات به وجود آمده زمان ترامپ می داند. (دقیقا مانند دولت مادورو در ونزوئلا)

دوستان مگر در ادوار گذشته در تمام موضع گیریهای سیاسی اذعان نداشتند که مردم کف جامعه، غم سیاست نداشته و خواهان شرایط بهتر اقتصادی هستند؟ خوب این گوی و این میدان از مردم بپرسید که دغدغه شما نان است و درمان یا برد موشک‌های کشور و میزان غنی سازی اتمی؟!

قطعا و حتما باید به جهت حفظ امنیت و کیان کشور و ارتباط با جامعه جهانی در صورت ارسال پالس متبت از سمت دولت جدید آمریکا با بهانه و پیش شرط های سخت با این موضوع برخورد نکرد ودر کنار حل موضوع برجام با دولت جدید مهمترین قفل مالی کشور که بحث اف ای تی اف را حل نمود تا مردم شریف ایران نفسی تازه کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا