خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مولوی عبدالحمید: قانون جهانی ممنوعیت اهانت به مقدسات تصویب شود

مولوی عبدالحمید در همایش سیرۀ نبوی كه در مسجد جامع مکی زاهدان برگزار شد، سخنرانی کردند.

به نوشته‌ی کانال تلگرامی امام جمعه اهل سنت زاهدان مولوی عبدالحمید طی سخنانی در این همایش که به همت دفتر امور فرهنگی دارالعلوم زاهدان، با اشاره به تلاش‌های پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم و تحمل مشکلات در راستای هدایت و اصلاح بشر، آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم را «الگویی کامل برای همۀ انسان‌ها در تمام شرایط» دانست.

امام‌جمعه زاهدان در ادامۀ سخنانش با بیان اینکه «اهانت به پیامبر اکرم صلی‌‌الله‌علیه‌وسلم و مقدسات اسلامی باید غیرت مسلمانان را تحریک کند»، خاطرنشان کرد: مسلمانی که در چنین شرایطی غیرتش تحریک نشود و به احیای سنت برنگردد در او هیچ خیری نیست. مسلمانان باید سیرت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وسلم را احیا کنند و دفاع از دین و حمایت و اتباع از آن‌حضرت و احیای سیرت و سنت و برنامه‌های ایشان را لازمۀ زندگی خود قرار دهند.

مدیر دارالعلوم زاهدان اهانت به پیامبر اکرم و سایر مقدسات اسلامی را برای تمام مسلمانان «غیرقابل تحمل» دانست و تصریح کرد: ما از همه دنیا مخصوصا از سران کشورهای اروپایی، فرانسه، از سازمان ملل و مسئولین کشورهای اسلامی می‌خواهیم عشق و محبت مسلمانان نسبت به پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وسلم را درک کنند.

وی در ادامه افزود: دفاع از ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم باید از هر چیز دیگری برای سران کشورهای اسلامی مهم‌تر باشد؛ این برای منافع‌ و بقای حکومت‌شان لازم است. سران کشورهای اسلامی در چنین شرایطی نباید سکوت کنند بلکه باید متفق و یک‌صدا از عزت اسلام و حرمت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم دفاع کنند.

مولوی عبدالحمید در پایان سخنانش خواستار «تصویب قانون جهانی ممنوعیت اهانت به مقدسات ادیان و مذاهب» شد و گفت: ما از سازمان ملل و کشورهای اروپایی می‌خواهیم که قانونی تصویب شود که اهانت به پیامبر اسلام و آخرین کتاب آسمانی و سایر مقدسات ادیان و مذاهب در آن قانون ممنوع قرار گیرد؛ این در راستای مبارزه با افراط‌گرایی و تأمین امنیت جهان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا