خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راستگو کیست؛ سازمان برنامه یا سازمان بازرسی؟!

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان ««راست‌گو» کیست؛ «ریاست جمهوری و سازمان برنامه» یا «نماینده و رئیس سازمان بازرسی»؟» نوشت:

در دهه اخیر با محکومیت افراد بسیاری به جرم «تشویش اذهان عمومی» مواجه بوده‌ایم که نسبت به مسئول، سازمان و نهادی انتقاد داشته‌اند. بررسی این پرونده‌ها داستان طولانی غم‌انگیزی دارد که باید نسبت به آن گفت:
شرح این هجران و این خون جگر // این زمان بگذار تا وقت دگر

بیش از دو سال پیش یادداشتی نوشتم تحت عنوان: «فتنه آن است که روشن نشود راست و دروغ» و در آن یادداشت نوشتم: « سالیانی است کشورمان گرفتار «فتنه» است، فتنه‌هایی عظیم، گمراه کننده، اختلاف انداز، و…؛ امّا «بزرگ‌ترین فتنه»‌ که به واقع مادر فتنه‌های دیگر است، وضعیت بغرنج و آشوبناکی است که «راست و دروغ» در آن قابل شناسایی نیست و کسی برای این فتنه درمانی نمی‌جوید بلکه حتی وجودش را اقرار نمی‌کنند تا به دنبال درمانش باشند!»؛ بعد نمونه‌هایی از سخنان ضد و نقیض در یک موضوع از سوی دو مسئول ارائه کردم که هیچ نهادی راست و دروغ آن‌ها را روشن نمی‌کند و دروغگویان این فتنه که ظاهرترین مصداق «تشویش کننده افکار عمومی»‍‌اند ، نه معرفی می‌شوند و نه در محکمه‌ای توبیخ، محاکمه و کیفر می‌گردند.

امروز هم با یک نمونه که اذهان را واقعاً مشوّش کرده و موریانه‌و‌ار اعتماد مردم به ارکان نظام را منهدم می‌گرداند، مواجهیم. مطبوعات و سایت‌های مخالف دولت در بوق و کرنا کرده‌اند که دولت روحانی برای این که دختر وی در دانشگاه شهید بهشتی به کرسی استادی دست یابد، خارج از برنامه به این دانشگاه کمک مالی کرده است. تا اینجا در دعواهای جناحی این سال‌ها امری عادی شده است ولی مصیبت آنجا است که از یک طرف یک نماینده و رئیس سازمان بازرسی کشور در ماجرا وارد می‌شوند. آقای علیرضا نظری نماینده خمین، اعلام می‌کند به واسطه هیئت علمی بودن دختر رییس جمهور در دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مسئولان این دانشگاه تخصیص بودجه‌ای میلیاردی برای ساخت ساختمانی جدید را درخواست کردند و ظرف مدت ۴۸ ساعت و بدون طی کردن مراحل قانونی، مجوز برداشت مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع یک میلیارد یورویی تامین هزینه‌های مدیریت و مقابله با ویروس کرونای صندوق توسعه ملی برای این امر صادر شد.

رئیس سازمان بازرسی کلّ کشور هم درمورد تخصیص 120 میلیارد تومان به دانشگاه شهید بهشتی جهت تأسیس دانشکده فناوری‌های نوین این دانشگاه، اظهار می‌دارد مبلغ تخصیص یافته «به صورت غیرقانونی» و از محل اعتبار یک میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا انجام گرفته که پس از تذکر این سازمان، منبع اعتبار این بودجه تغییر کرده و از محل بودجه در اختیار رئیس جمهور تأمین شده است.

در مقابل، دولت مدعی می‌شود که رییس‌جمهور در اجابت درخواست و نامه دکتر نمکی وزیر بهداشت، با کمک فوق به دانشگاه شهید بهشتی جهت ساخت و تکمیل یک ساختمان برای دانشکده فناوری‌های نوین موافقت کرده که مدت کمی بعد از دستور، رئیس‌جمهور طی دریافت گزارشی مطلع می‌شود منبع کمک از بودجه مقابله با کرونا در نظر گرفته شده که بلافاصله دستور اصلاح را می‌دهد.

بعد از اظهار نظر رئیس سازمان بازرسی، روابط عمومی دفتر رئیس جمهور ضمن تکرار تکذیبیّه سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: «آنچه به نقل از رئیس سازمان بازرسی کل کشور در یکی از رسانه ها منتشر شده اشتباه و احتمالا حاصل ارائه اطلاعات نادرست به ایشان بوده است.»

کاش مقامات قضایی ورود کرده و اگر خلاف قانون و رانتی صورت گرفته، آن را به صراحت اعلام کرده و مقصر را محکوم کند و اگر قانونی و صحیح بوده، افراد پخش کننده اطلاعات غلط بخصوص کسانی که در مصدر مهم کشوری هستند، را توبیخ کند و خلاصه این که راست و دروغ واقعه را به روشنی معلوم گرداند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا