خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شمخانی: حمایت از اراده و امنیت مردم عراق سیاست پایدار ایران است

جمعه عناد سعدون وزیر دفاع عراق که به تهران سفر کرده است؛ ظهر امروز با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه  منطقه‌ای و بین المللی با او گفتگو کرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، در این دیدار دریابان شمخانی با اشاره به همکاری های خوب و موثر دفاعی و امنیتی ایران و عراق در مبارزه با تروریسم سازمان یافته از سوی آمریکا و ایادیش در منطقه و حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران برای نجات شهرهای عراق از اشغال داعش تصریح کرد؛ این همکاری ها متضمن ثبات و امنیت منطقه است و باید تا سطوح راهبردی ارتقاء یافته و نهادینه شود.

شمخانی با بیان اینکه یکی از اهداف اعلامی آمریکا از حضور در منطقه غرب آسیا ایجاد اختلاف و درگیری میان کشورهای منطقه است؛ بر ضرورت هوشیاری همه کشورهای منطقه برای مقابله با این توطئه شوم تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، حفظ امنیت مرزهای دو کشور را بسیار با اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه مولفه ی ناامنی که بخواهد آرامش مردم دو کشور بر هم زند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

شمخانی، با اشاره به اعتراف صریح مقامات ارشد آمریکایی مبنی اینکه حضور آنان در منطقه غرب آسیا جز جنگ افروزی، بی ثباتی و از بین رفتن منابع حیاتی منطقه نتیجه ای نداشته با تمجید از مصوبه مجلس عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق تصریح یکی از مهم ترین مولفه های ایجاد صلح و آرامش در این منطقه خروج کامل نظامیان آمریکا است.

در ادامه این دیدار جمعه عناد سعدون وزیر دفاع عراق نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت و کمک های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در دفع شر تروریسم از کشور عراق بر تقویت و گسترش روابط ایران و عراق به ویژه در حوزه های نظامی و امنیتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هیچ کشور ثالثی نمی تواند بر روابط دو کشور تاثیر گذار باشد تصریح کرد؛ تجربه دو کشور در جریان مبارزه با داعش نشان داد در سایه همکاری مشترک می توان بر بحران ها غلبه کرد و فرصت های مناسبی برای همکاری در سایر حوزه ها به منظور رفاه و آرامش مردم دو کشور ایجاد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا