خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نخست‌وزیر عراق: انتخابات زودهنگام خواست ملت است

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق گفت: انتخابات زودهنگام خواسته ملت و انقلاب اکتبر است. او بار دیگر بر پایبندی دولتش به موعد برگزاری انتخابات در اواسط سال آینده میلادی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نحست‌وزیر عراق در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق درباره انتخابات زودهنگام آتی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره راهکارهای ضامن برگزاری انتخابات پیش از موعد عراق در ماه ژوئن و نظارت بین‌المللی بر آن برای تضمین انتخاباتی شفاف، عادلانه و سالم به منظور تحقق‌بخشی به مطالبات مردم عراق رایزنی شد.

الکاظمی و پلاسخارت در این دیدار همچنین درخصوص پرونده آوارگان و تلاش‌های دولت و سازمان ملل برای تعیین‌تکلیف این پرونده به منظور بازگشت سریع همه آوارگان و پایان دادن به درد و رنج‌های آنان و حفظ کرامت‌شان گفت‌وگو کردند.

الکاظمی پیش از این در دیدار با اعضای کمیساریای عالی مستقل انتخابات تاکید کرده بود که دولت مجددا اعلام می‌کند که به موعد برگزاری انتخابات پیش از موعد (۶ ژوئن ۲۰۲۱) پایبند است و اشاره کرد که برگزاری این انتخابات مسؤولیت دولت، خواسته ملت و انقلاب اکتبر است.

وی در این دیدار خطاب به اعضای کمیساریای عالی مستقل انتخابات گفت: هر آنچه برای برگزاری انتخابات در موعد مقررش نیاز دارید اکنون درخواست کنید تا در اولین نشست شورای وزیران مطرح شود و همه خواسته‌های شما که منجر به برگزاری این اتفاق مهم و تاریخی برای دولت ما می‌شود، در شورای وزیران تایید شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا