خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست اعاده‌ی دادرسی یک محکوم مالی

وکیل یک تاجر تبریزی به نام «کریم شکوهی مهر» که در یک پرونده‌ی مالی به حبس و رد مال محکوم شده، با توجه به شروع اجرایی شدن توقیف ملک موکلش، توضیحاتی تکمیلی در مورد پرونده ارائه کرد.

«حسین محمودی آذر» در تماس با انصاف نیوز گفت از قوه‌ی قضاییه درخواست می‌کند که پرونده‌ اعاده‌ی دادرسی شود. او همچنین مدعی است که طرف‌های مقابل این پرونده محکومیت‌های زیادی پیش از این داشته‌اند درحالی که شکوهی مهر هیچ محکومیتی نداشته است. او از مقامات قضایی خواست که سوابق قضایی هردوطرف را بررسی کند.

محمودی آذر به انصاف نیوز گفت: «موکل من حدود هشتاد سال دارد و مومن و متدین است. بارها کربلا و مکه رفته و خیّر است.  وقتی اساس مستندات و آرای صادره خطا دارند، وقتی اجراییه برای منزل مسکونی ایشان که محل عزاداران امام حسین بود صادر شده و برای پیرمرد هشتاد ساله که بیماری‌های مختلف دارد رد مال و حبس صادر شده، ایشان در آزار و اذیت هستند.

خانواده ایشان از این گله دارند که در حکومت اسلامی و در کشوری که عدالت علوی در آن اجرا می‌شود، چرا فریاد تظلم دیر به گوش می‌رسد؟ اگر برای پدر این خانواده، با توجه به بیماری‌های قلبی و کلیوی و فشار و قندی که دارند اتفاق خطرناکی بیا‌فتد، آیا این عذاب وجدان برای جامعه‌ی قضای ما قابل تحمل است؟  آیا قوه‌ی قضاییه‌ی محترم اجازه می‌دهد امروز همین مستندات پرونده را برگ به برگ و مو به مو به جامعه‌ی حقوقی ارایه کنیم تا اظهار نظر کنند و یک رای اجماعی از آنها گرفته شود؟  اگر در این وضعیت شفاف و روشن حقی احقاق نشود، چه بسا حقوق خلق الله نادیده گرفته شود.

درخواست ما این است که به کارشناس حقوقی خوبی پرونده را معرفی کنند و در نهایت اگر صلاح دیده شد، اعاده‌ی دادرسی به دست آیت‌الله رییسی انجام شود. نمی‌خواهم بگویم که همه ناحق هستند و موکل من حق است، اعاده‌ی دادرسی دستور ویژه‌ای است که قانون‌گذار آن را در اختیار ریاست قوه‌ی قضاییه و برخی زیر مجموعه‌ها که ایشان تعیین کرده‌اند، گذاشته است. این پرونده به شعبه‌های هم‌ارز برگردد، شعبه‌ی هم‌ارز با تامل و انصاف بیشتر و با جلب نظر کارشناسان مربوطه آن را بررسی کنند، اگر موکل من محق است که محکوم شود، محکوم شود اما اگر نیست از ابعاد مختلف حق ایشان باید احقاق شود و درسی هم باشد برای کسانی که به این سادگی اجحاف می‌کنند.»

او در ادامه افزود: «اعاده‌ی حیثیت ایشان بسیار بالاتر از مسایل مالی است. وقتی کسی که مقید به فرایض مختلف مثل مکه و کربلا و عزاداری امام حسین و غیره است مکرر به رباخواری متهم کرده‌اند. ایشان یک روز محکومیت ندارند، طرف‌های مقابل بیشتر از شصت، هفتاد صفحه محکومیت دارند.

قوه‌ی قضاییه دستور دهد که سوابق طرف‌های مقابل را بررسی کنند و ببیند با چه جرایمی محکوم شده‌اند، حیای اجتماعی از این دو نفر برداشته شده و جرایم مختلف را به راحتی مرتکب می‌شوند، این فقط یک مطالبه‌ی فردی نیست بلکه یک مطالبه‌ی اجتماعی است. از این دست اتفاقات و جرایم رخ می‌دهد. یک عده‌ای در ارتکاب جرایم جری شده‌اند و وقتی با افراد با حیا و با عفت و اجتماعی برخورد می‌کنند، هرچقدر او عقب‌نشینی می‌کند اینها بیشتر حمله‌ می‌کنند.»

درخواست و پرسش یک محکوم از رییس قوه قضاییه

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا