خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شأن مجلس توسط رییس مجلس پایین آورده شده»

کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه شأن و منزلت مجلس توسط هیات رئیسه به ویژه رییس مجلس شورای اسلامی پایین آورده شده است.

به گزارش ایسنا، سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس با استناد به اصل ۳،۴۳،۵۳ و ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه شأن و منزلت مجلس توسط هیات رئیسه به ویژه رییس مجلس شورای اسلامی پایین آورده شده است. چرا سکوت کرده اید و اینجا نشسته اید؟ در شرایط کرونایی که مشکلات مردم در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح می شود هیچ کدام از اعضای هیات رییسه در آن عضو نیستند.

وی با سلیقه ای خواندن تصمیمات برای ملت اظهار کرد: اینکه مجلس یک تصمیم برای همکاران می گیرد، دولت یک تصمیمی و قوه دیگر یک تصمیم دیگر کار خوبی نیست، رییس مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه پاسخگو باشد، براساس اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی تاکید دارد هرگونه دریافت و پرداخت  باید زیر نظر مجلس صورت بگیرد ،پس چرا در نوع پرداخت ها مردم دخالتی ندارند؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مجلس مسئول هستند و باید به مردم در حوزه انتخابیه پاسخ دهند، تاسف می خورم که هیات رئیسه مجلس به این میزان منفعلانه عمل می کند،حضرت آقا سران قوا را برای مبارزه اقتصادی تعیین کردند و از این شرایط به عنوان جنگ اقتصادی یاد کردند و این در حالی است که ما در شرایط کنونی در جنگی بزرگ تر از جنگ با بیگانگان قرار داریم.

وی ادامه داد: اکنون اصناف، هیات ها و بسیاری از بخش ها تعطیل هستند، ما به عنوان کارمند حقوق دریافت می کنیم ولی بخش هایی که زندگی شان با درآمد روزانه می گذرد همچون کارگران آزاد و دستفروشان چه کنند؟ هیچ کدام ما سوال نمردیم که چرا آقای قالیباف نباید عضو ستاد ملی مقابله با کرونا باشد؟ چندین بار تاکید کردیم که ستاد کرونا گزارش کار ارائه کند، یک میلیون یورو دریافت شد یا نشد؟

در ادامه سید امیرحسین قاضی زاه هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات دلخوش گفت: درست می فرمایید،ستاد ملی مقابله با کرونا ستادی فراقوه ای است، دولت محترم و آقای امیری عزیز وقتی قرار است این ستاد برای سایر قوا تصمیم گیری شود بی‌معنا است که قوه قانون گذاری و نظارتی مجلس که دخل و خرج کشور باید طبق اصل ۷۹ قانون اساسی به  تصویب آن برسد و ایجاد شرایط خاص هم باید با تصویب آن برسد در این ستاد نقش نداشته باشد،بعد این ستاد بدون ملاحظه شرایط تصمیم بگیرد و انتظار دارد مجلس نیز براساس آن عمل کند،البته مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به  تاکید رهبر معظم انقلاب است برای ما محترم است و حتما در جهت دفاع و حمایت از آن تلاش می کنیم اما دوستان ما نسبت به برخی مصوبات این ستاد و نحوه عملکرد آن در تخصیص و هزینه کرد منابع مالی معترض هستند حتما باید یک نفر از مجلس شورای اسلامی در این ستاد عضویت داشته باشد.

وی افزود: اخیرا یک نفر از مجلس در قسمت اجرایی ستاد که وزیر کشور مسئول آن است عضویت دارد آن جا که باید تصمیم اتخاذ شود از نظام تصمیم گیری مجلس شخصی عضو نیست اما در حوزه اجرا که ارتباطی به مجلس ندارد (البته شاید در حوزه نظارت بر اجرا ارتباطی داشته باشد)از مجلس دعوت می شود،البته از وزیر کشور برای این اقدام تشکر می کنیم ولی لازم است با آقای رییس جمهور صحبت شود چرا که لازم است در ترکیب ستاد اصلی تغییراتی ایجاد شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا