خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ضرورت شفاف سازی درباره‌ی وقایع آبان 98

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین حائری شیرازی، فرزند مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی، نماینده‌ی سابق ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه‌ی شیراز در یادداشتی تلگرامی به بهانه‌ی سالگرد اعتراضات آبان۹۸ نوشت:

نیمه شبی از شبهای سرد وبرفی آبان پارسال بنزین گران شد و عده ای اعتراض کردند نظیر این اعتراضها در جاهای مختلف دنیا اتفاق میافتد البته عده ای هم ممکن است از بستر اعتراض برای تصمیمهای براندازانه خود سوء استفاده کنند و اعتراض را به درگیری واغتشاش بکشانند.

ابتدا بایست از نیروهای انتظامی وامنیتی برای تلاش در جهت مدیریت این آشوب تشکر کرد.

اما در این میان سوالهایی را باید پاسخ گفت:

1) آیا حکومت مسیر قانونی اعتراض مدنی را بازگذارده؟ مردم اگر به گرانی بنزین معترض بودند مطابق قانون اساسی حق داشتند از وزارت کشور مجوز گرفته و در جایی تجمع نموده صدای خود را به گوش حکام برسانند اما باتوجه به سوابق، امیدی به دادن چنین مجوزی نبود و نیست.

چرا برای این حق قانونی بستر سازی نشده ؟!

2) پس از آرام شدن اوضاع معلوم شد تعداد قابل توجهی از مردم بدون آنکه اغتشاشگر باشند کشته شده اند کلا آمار کشته ها بالاست (اگر چه تاکنون تعداد کل کشته ها دقیقا اعلان نشده) بجاست در سالگرد این ضایعه، آمار دقیقی از تلفات جانی و مالی، به مردم داده شده و از قصور وتقصر های احتمالی عذرخواهی شود.

3) ادامه وضع موجود واختیار سیاست سکوت در قبال وقایع ابان 98 موجب فراموش شدن این قضیه نمیشود بلکه بستری برای شایعات وتوسعه بدبینی به نظام فراهم می آورد.

مسئولین با شفاف سازی وگفتگوی صادقانه میتوانند آبی بر آتش بریزند بشرطی که متواضعانه حاضر به پذیرش خطاهای خود باشند.

مردم ارزش و اهمیت امنیت را میدانند اما از رفتارهای غیرحرفه و خطاهای احتمالی که موجب افزایش آمار تلفات شد ناخشنودند.

حکومتی که خود را نوکر وخدمتگذار مردم میداند نباید از گزارش دادن به مردم که ولی نعمت مسئولین خوانده میشوند و عذر خواهی وقول جبران،  ابا داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. شرمنده جناب حائری! به گمانم اشتباه گرفته اید، [برخی مسئولین] هرگز خود را نوکر و خدمتگذار مردم نمی داند! لذا مردم هم ولی نعمت مسئولان نیستند، بلکه برعکس این مسئولان هستند که ولی نعمتان مردمند! و البته بکرات و به روشنی این موضوع را هم به اثبات رسانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا