خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عبدالله مومنی، انتخابات شورای شهر تهران، کدام شگفتی؟

عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش‌آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) که روزگاری، مشهورترین زندانی سیاسی ایران به شمار می‌رفت، در انتخابات فعلی شورای شهر تهران کاندیدا و تایید صلاحیت شده است.

به گزارش انصاف نیوز، «سایت تهران» در این باره در تحلیلی نوشت:

او متولد خرداد ۱۳۵۷ است، از نیروهایی محسوب می‌شود که از نسل نخست متولد شده پس از انقلاب است، فوق لیسانس در جامعه شناسی و کارشناسی حقوق دارد و پیش از این، بازداشت شده است. یک بار ۱۸ تیرماه ۱۳۸۶ در دفتر کار خود و یک بار هم ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ در میدان ونک، در ستاد شهروند آزاد به عنوان حامیان کروبی در انتخابات بحث برانگیز ۸۸.

او پیش از این فعالیت‌های تند سیاسی داشته و برخوردهای تندی هم دیده بود، اما به یک باره خبر تایید صلاحیت خود را همزمان با گشودن یک حساب کاربری در توییتر به اطلاع دیگران رساند.

او نوشت شهروندان گرامی تهران، من، عبدالله مومنی برای تحقق شهر مردمگرا و شهر شاد، خود را در معرض رای شما در انتخابات شورای شهر قرار داده‌ام. او خود را در پروفایل توییترش، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نامیده است.

کاندیداتوری عبدالله مومنی در انتخابات شورای شهر تهران از یک روی می‌تواند برای هواداران انتخابات و به ویژه هواداران او، نقطه مثبتی باشد و تمایل به رای‌دهی و مشارکت را در انتخابات بالا ببرد و از سویی دیگر، یادآور حضور بسیاری از اصلاح‌طلبان، غیر از اصلاح طلبان حزبی فعلی، در انتخابات دوم شورای شهر تهران باشد که با شکست کاملی همراه بود.

در واقع یا عبدالله مومنی، در اقدامی تاکتیکی توانسته روی رای عده‌ای از افراد که در شهر تهران قصد تحریم یا عدم مشارکت داشته‌اند حساب باز کند و آن‌ها را به حضور در پای صندوق‌ها تشویق کند، یا آن‌که با یک خطای راهبردی، باعث شکست درازمدت‌تر گروه‌هایی مثل خود خواهد شد و با شکست خود در رای آوری، باعث خواهد شد این طیف، در یک انتخابات بازتر، شکست‌خورده تلقی شوند و سرمایه اجتماعی فرضی خود را از دست بدهند. کاری که برای نمونه کانون صنفی معلمان، با تبلیغات بسیار زیاد در آن دوره دوم، در خیابان ولیعصر کردند. آن‌ها به یک باره، در اقدامی عجیب، نام محسن سازگارا و عکس او را به عنوان شهردار احتمالی، در تمام خیابان کوبیدند و با شکست مسلم خود، تمام سرمایه‌شان را به حراج گذاشتند.

یکی دیگر از احتمالات مربوط به کاندیداتوری عبدالله مومنی می‌تواند تکرار تجربه‌ای مثل مینو خالقی باشد. نماینده‌ای که در مجلس از اصفهان رای آورد و در نهایت به مجلس راه نیافت. هم باعث افزایش مشارکت و انگیزه انتخاباتی شد و هم این افراد، کاندیدای خود را نتوانستند وارد پارلمان کنند.

از امروز، بحث‌های مربوط به این موضوع میان تحریمی‌ها، مشارکت‌نکننده‌ها و مبلغان مشارکت بالا می‌گیرد. ممکن است افراد دیگری هم باشند که لیست‌هایی بر اساس سرلیستی چهره‌ای مثل عبدالله مومنی بسته شود و با چراغ خاموش در حال آمدن تا روز انتخابات شورا باشد،‌ احتمالاتی از جمله حضور عبدالله مومنی در فهرست اصلاح‌طلبان (با توجه به عبارتی که در بیوگرافی خود در توییتر ذکر کرده) هم محتمل است. در آن صورت عیار و وزن و مقبولیت فهرست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر، که به خاطر فهرست امید در پارلمان، تضعیف شده می‌تواند تقویت شود، اما عده‌ای را هم که قصد مشارکت نداشته‌اند و امروز، به این امکان می اندیشند، می‌تواند از عبدالله مومنی رنجیده خاطر کند.

عبدالله مومنی و دوستانِ سابقا دانشجویش، روزهای سختی را در پیش دارند و قمار دشواری را آغاز کرده‌اند که ممکن است هوسی باشد که به قمار آخر بینجامد. راه فهمیدن نتیجه این قمار، صبر کردن تا پایان اردیبهشت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. از 88 به بعد در هیچ انتخاباتی شرکت نکردم کم نیستند مثل من، ولی امسال فقط در شورای شهر و فقط برای ادای دین به این مرد و برای رای دادن به شخص این آقا با وجود اینکه واقعا تمایلی قلبی به شرکت در این انتخاباتهای قلابی و مسخره و سرتا پا مهندسی شده ندارم شرکت می کنم مهم نیست هدف عبدالله مومنی از کاندیداتوری چیه حتی اگه بالا بردن میزان مشارکت باشه برای امثال او حاضرم پا روی قلب و عقلم هر دو بگذارم و در صف رای برای رای دادن به همین یک نفر حاضر شم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا