خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای صف‌ها!

حسین سخنور، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:

1‌. به اجبار اساتید، باید چندین کتاب می‌خریدم. قیمت‌اش بالا می‌شد. زنگ زدم شهر کتاب، گفت امروز (جمعه) آخرین روز تخفیف خرید کتاب است. جلوی صندوق، صف طولانی‌ای بود.

2. اواسط هفته پیش اعلام شد که خون کم داریم. تا آخر هفته، جلوی همه مراکز انتقال خون، صف شد، تا جایی که گفتند فعلا نیازی نداریم.

جماعتی که مدام صف ماشین‌ها در جاده شمال، صف خرید کیف و کفش و…را دستمایه تحقیر ایرانی‌ها قرار می‌دادند، چرا این صف‌های افتخارآفرین را ندیدند؟ این بیماری خودتحقیری بدجور به جان ما ایرانیان افتاده است. اگر یک خارجی، ما را تحقیر کند، می‌فهمم، چون ما برای او، «دیگری» هستیم، اما عزیزی که مدام ایرانی‌ها را تحقیر می‌کنی، خود، ایرانی هستی و در واقع داری خودت را تحقیر می‌کنی. به نظر من این بیماری «خودتحقیری» مصداق «مازوخیسم» است.

بارها و بارها از دیدن صف ماشین‌ها در جاده شمال، دیوانه بودن ایرانیان را نتیجه گرفته‌اید. خب چه کنیم؟ بریم هزارتا تیمارستان بسازیم و این جماعت را آنجا بستری کنیم؟ خسته نشدید؟ حرف جدیدی ندارید؟ نمی‌خواهید کمی بیشتر بیاندیشید. «چرا مردم علیرغم همه توصیه‌ها، می‌روند شمال؟» این سوال ساده، هنوز یک تحلیل جامعه‌شناختی نداشته است و همه جواب‌ها در سطح روانشناسی و دیوانه بودن مردم و…بوده است.

بقول محمود دولت‌آبادی: «ما نیز مردمی هستیم.»

طبق آمار، بیشتر از هفتاددرصد فرانسوی‌ها هم موارد قرنطینه را رعایت نکردند. ولی ندیدم خودشان را این همه تحقیر کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا