خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستخطی که 237 هزار دلار قیمت دارد

نامه‌ای که ارنست همینگوی درباره جان سالم به در بردن از سانحه‌های هوایی نوشته بود، در یک حراجی به قیمتی بیش از ۲۰۰هزار دلار فروخته شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، نامه‌ای که ارنست همینگوی، درباره جراحات ناشی از دو سقوط هواپیما در دو روز متوالی نوشته بود در یک حراجی به قیمت ۲۳۷,۰۵۵ دلار فروخته شد.
این رمان‌نویس برجسته آمریکایی در این نامه چهارصفحه‌ای که خطاب به وکیل خود یعنی «آلفرد رایس»‌ نوشته بود، همچنین از نخستین تجربه خود از شلیک به یک شیر در کنیا نوشته که با استفاده از تفنگی انجام شده که با چسب نواری به هم متصل شده بود.
در بیست و سوم ژانویه سال ۱۹۵۴ میلادی،‌ «همینگوی»‌ و همسرش «مری»‌ زمانی که برای عکاسی از آبشار «مورچیسون فالز» در اوگاندا سوار یک هواپیما شدند، تقریبا به پایان برنامه سفر سیاحتی خود در آفریقا نزدیک شده بودند. با این حال، زمانی که خلبان قصد داشت برای جلوگیری از تصادف با دسته‌ای از لک‌لک‌ها، فرود اضطراری کند، هواپیما سقوط کرد. آن‌ها شب را در جنگل سپری کردند و روزنامه‌ها در آن زمان گزارش دادند که «همینگوی» جان خود را از دست داده است. روز بعد، آن‌ها سوار قایق گروهی از گردشگران و بعد سوار یک هواپیمای دیگر شدند که حین پرواز آتش گرفت، سقوط کرد و در نهایت منفجر شد. «همینگوی»‌ و همسرش دچار جراحات شدیدی شدند که این نویسنده هرگز به طور کامل از عواقب آن بهبودی کامل پیدا نکرد.
در نامه‌ای که «همینگوی»‌ در هفدهم آوریل سال ۱۹۵۴ میلادی نوشت، به جراحات شدیدی اشاره کرد که به کلیه راست، کبد و طحال او وارد شده بود. او همچنین توضیح داد که به دلیل سوختگی درجه سه بازوی دست راستش و سوختگی درجه سه انگشت‌های دست چپش توانایی زیادی برای نوشتن و تایپ کردن ندارد.
«همینگوی»‌ همچنین توضیح داد که به دلیل خونریزی داخلی دچار ضعف شده و مدتی را استراحت کرده است.
این نامه روز پنجشنبه در حراجی «نیت دی سندرز» به مزایده گذاشته شد. نامه‌ دیگری که «همینگوی»‌ نظر خود را درباره رمان «داشتن و نداشتن» نوشته بود نیز به قیمت ۶,۸۷۵ دلار فروخته شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا