خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی سرگشاده‌ی سعید زیباکلام خطاب به رئیس قوه قضاییه

نامه‌ی سرگشاده‌ی سعید زیباکلام، استاد اصولگرای دانشگاه تهران خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضاییه را به نقل از کانال تلگرامی آقای زیباکلام می‌خوانید:

بسم‌الله و بالله و فی سبیل‌الله و علی ملّة رسول‌الله

جناب آقای سید ابراهیم رئیسی،

با سلام و آرزوی خدماتی که زاد آخرت شما شود.

۱. جناب آقای رئیسی، رئیس محترم قوه قضائیه! حدود یکسال از اعتراضات آبان ۱۳۹۸ می‌گذرد. با توجه به ابعاد گسترده آن اعتراضات که در برخی مواقف منجر به خشونتهای مجهول‌المنشائی شده بود یقینا با “وقوف پس از وقوع” استحضار یافته‌اید که آن اعتراضات و آثار آن از چنان اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که به‌هیچ‌وجه نباید از کنار آن آسوده‌خاطر عبور کرد.

۲. جنابعالی در بحبوحه اعتراضات و زدوخوردها در تاریخ ۲۶ آبان بیانیه‌ای پنج‌بندی خطاب به مسئولان قضایی صادر کردید. بر حسب اطلاع، متأسفانه از آن زمان تا به امروز هیچ گزارشی درباره اقدامات قوه قضائیه درباره آن رویداد بزرگ و پرتبعات به مردم ارائه نکرده‌اید.

در اینجا از چهاربندی که حاوی جنبه‌های عملیاتی برای مردم نیست می‌گذرم لیکن بند چهارم حاوی دستوراتی است قابل توجه و پیگیری.

جنابعالی سازمان بازرسی کل کشور را موظف کرده‌اید که بر “محل هزینه‌کرد درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین و …” نظارت دقیق کند.

اینک از شما تقاضا دارم برای اطلاع مردم و ممانعت از زوال هر چه بیشتر اعتماد عمومی به دستگاههای نظام و بویژه قوة قضائیه، رسما و علنا نتیجة “نظارت دقیق” سازمان بازرسی را اعلام کرده به ولی‌نعمتان انقلاب شفاف و روشن بگویید دولت دقیقا چه میزان از درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین را و در کدام محل‎های مشخص‌شده در قانون هزینه کرده است.

آقای رئیسی! در صورتی که مصلحت نمی‌دانید نتیجه آن “نظارت دقیق” را به اطلاع مردم برسانید امکان دارد خودِ آن مصلحت را دست کم توضیح دهید تا مردم بدانند چرا درباره این موضوعی که معیشت ضعیف‌شان را به فقر و بینوایی تبدیل کرده، هیچ نباید بدانند؟

۳. آقای رئیسی! در آن چند روز اعتراضات مردمی که در مواقعی بنحو مجهول و مشکوکی دچار اغتشاشات شد، بنا به اظهار رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مجموعا ۲۳۰ نفر کشته شده‌اند.

آقای رئیسی! آیا فکر نمی‌کنید لازم است تحقیق و تفحص دامنه‌داری درباره چگونگی و شرایط کشته‌شدن این تعداد بسیار زیاد افراد انجام دهید؟

جناب آقای رئیسی! آیا مصلحت نمی‌دانید پس از گذشت یکسال تعداد بازداشت‌شدگان اولیه، اتهاماتشان و فرجام بازداشت یا محاکمه‌شان را به ملت ایران اعلام کنید؟

جناب آقای رئیسی! آیا بر این تصور هستید که به صرف اینکه مسئولان نظام بگویند: اوباش و اراذل و اغتشاشگر و منافق و سلطنت‌طلب و اشراری که از آن سوی مرزها سازماندهی شده بودند، “آمدند بیرون”، مردم این توضیح را رضایت‌بخش و قابل قبول دانسته، کلّ ماجرا را فراموش می‌کنند؟

آقای رئیسی! آیا براستی مردمی که بخشی از آن در اعتراضات شرکت داشتند می‌پذیرند که تمام یا بیشتر معترضان اشراری بوده‌اند که از آژانس‌های اطلاعاتی/امنیتی جهانخوارانِ سفّاک غربی دستور می‌گرفته‌اند؟

آقای رئیسی! اطلاع دارید که تعدادی از دانشجویان دانشگاههای تهران ـــ سها مرتضایی(۶ سال حبس)، مرجان اسحاقی(۵ سال حبس)، ملیکا قراگوزلو(۶ ماه حبس)، و کامیار ذوقی(۵ سال حبس) ـــ و تعداد زیاد دیگری از دانشجویان به اتهام شرکت در اعتراضات آبانماه محاکمه و محکوم شده‌اند؟

رئیس محترم قوه قضائیه! هیچ‌یک از این دانشجویان جزو اوباش و اراذل و اشرار و منافقین نبوده‌اند. با توجه به اینکه اتهام آنها در هر حال سیاسی محسوب می‌شود امکان دارد به مردم توضیح دهید چرا آنها در دادگاهی با حضور هیئت منصفانه محاکمه نشده‌اند؟

جناب آقای رئیسی! بنظر شما دانشجویانی که صرفاً در اعتراضات مردمی شرکت کرده‌اند، در حالی که خلاف صریح قانون اساسی هیچگونه امکان برگزاری تجمعات اعتراضی در مملکت وجود ندارد، آیا مرتکب جرم شده‌اند و باید نقره‌داغ شوند؟

آقای رئیسی! واضح است که هر کس، آری هر کس، به جان و حیثیت و مال غیر و بویژه اموال بیت‌المال خسارت و زیانی برساند مستوجب عقوبت است. این بنده از تعداد بازداشتی‌های آبان ۹۸ اطلاعی ندارم اما بدانید که “بدا به حال کسی که شاکیان او در پیشگاه عدل الهی، فقیران و مستمندان و سائلان و رانده‌شدگان باشند! هر که امانت را بی‌ارج شمارد و در مزرع خیانت چَرَد و خود و دین خود را از لوث آن پاکیزه نسازد، خود را در دنیا گرفتار خواری و رسوایی ساخته، و در آخرت خوارتر و رسواتر است” (امیرالمومنین علیه‌السلام).

“ای دنیا! اف بر دوستی و دوستان شیفته تو!”

۳۰ آبان ۱۳۹۹

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب اقای رییسی
    قوه قضایی مستقل, از مراکز قدرت یکی ازمهمترین ارکان ,هرحکومتی است
    قوه قضایی مستقل ,از مراکز امنیتی _سیاسی باعث نزدیکی مردم ,به هرحکومتی است
    قوه قضایی مستقل ,از مراکز ثروت باعث عدالت ,هرحکومتی است
    قوه قضایی مستقل ,ازمراکزدین و ایدلوزی باعث صداقت وعدم ریا کاری ,هرحکومتی است
    قوه قضایی مستقل ,باعث ارامش جامعه و امنیت ,هرحکومتی است
    قوه قضایی مستقل ,باعث حمایت مردمی از ,هرحکومتی است
    قوه قضایی مستقل ,باعث رشد تولید ثروت و صنعت و علم ,هرحکومتی است
    قوه قضایی مستقل ,باعث ازادی ودمکراسی ومردم سالاری ,هر حکومتی است
    قوه قضایی مستقل ,باعث جلوگیری ازحاکمیت قلیلی خاص براکثریت مردم ,درهر حکومتی است
    ولی قوه قضایی غیر مستقل (هر چند سالم و ….) باعث انحراف ونابودی ودوری مردم ازهرحکومتی است
    و……..

  2. دوست نازیبای من… بهتر است مطالبه ی گرانی ها و این وضعیت اقتصادی را… از کسی که مسئول است طلب کنی… و بخواهی…

    11
    6
    1. سعیدجان، داداش صادق اومده و پاسخ میده.
      میشه شما دو تا داداش، اول در منزل مشکلاتتان رو با خودتان حل کنید،بعد بخواهید رهبری فکری مردم رو در پیش بگیرید.

      1
      1
  3. جناب سعید زیبا کلام‌یکی از منصف ترین سیاست مداران می باشند که موجب دلگرمی مردمند

    11
    5
  4. آقای زیبا به توچه ریاست دستگاه قضایی کشور که واقعا شیرمادرش هلاش باشه از قیافه اش معلومه که شیر نر رامیگیرد نره خر های آقازاده وزیر و وکیل زاده را دمشان را به حول قوه الهی میچیند توصیه می کنیم به هوای اینکه روسای قبلی دستگاه قضایی خراب کاری ومماشات داشته وکارچاق کنانی داشته اند آقای رییسی دنبال اجرای حکم رهبر وقانون در کشور است واز کسی بیم ندارد شما هم مثل مگس وزوز نکنید به توچه همه را به همت بالای خودش وعنایت رهبر عزیز وکمک خداوند دستگیر می کند من از ایشان می خواهم تمام نماینده های مجلس ۹و۱۰ را که باروحانی زدوبند وتبانی داشته اند دستگیر ومحاکمه ووزیران روحانی رامحاکمه وبرای اولین بار هم که شده خود روحانی رامحاکمه وبعد از اتمام دوره اش بابت خیلی مسایل بازخواست کنید وکوچکترین چشم پوشی نکنید شما می گویید آبروی نظام میرود درصورتیکه اگر دولت ودست اندرکارهایش محاکمه نشوند هم آبروی نظام وهم آبروی دین مبین اسلام به مخاطره می افتد کسی مثل [س.ط] را باید محاکمه قرونوسطی ی بکنید نه هر کاری کرده ولش کنید وشکایت شاکیان راهیچ کنید در موقع اما حسین ع هم حرمله شمر وعمر وابوبکر وعثمان وجود داشتن که حرمله تیر به گلوی فرزند پیامبر ص زد وافتخار میکرد [س.ط] هزاران بار از حرمله کثیف تر وبدتر است اگر من کاره ای بودم چنین افرادی را به کمپی می سپردم که خران آموزش دیده باابزار مناسب به متجاوزین توسط الاغ تجاوز وفیلم مربوطه را جهت عبرت سایرین درشبکه های اجتماعی پخش میکردم وبستگان درجه یک او را به جزیره ای تبعید واموالشان به نفع قربانیان مصادره وتا زمان فوت حق خروج از جزیره را نداشته نباید خانواده چنین افرادی پیش خانواده شهدا واسراوجانبازان نباید باشد خود متجاوز هما با تجاوزات پی در پی نهایت ۱۰روز زنده بماند بعدش میتوپد وآتشش بزنند پسر ودختر مردم درکوچوخیابان امنیت ندارند یک بی پدرهایی در کلاس درس ودر دانشگاه و حوزه و کلاسهای دروس قران وسلن ورزشی خیابان اینکه زیبنده کشورهای لامذهب هم نیست وبرای کشور اسلامی ننگی از این بالاتر وبی غیرتی از این بدت نیست درو وسلام به سید اولاد پیامب جناب رییسی

    4
    10
    1. لامصب اول یکم فکر کن بعد حرف بزن
      روسای قبلی قوه قضاییه هم از طرف رهبر تعیین میشوند

  5. چرا در حکومت اسلامی که حکومت امیرالمؤمنین است نباید محلی برای معترضان و توضیح خواهان از عمل کردغلط دولت باشد و [س.ط] ها بتوانند ازاده بگردند و کارگر زحمتکشی که از فقر و استیصال ناچار بعتراض شده بجرم اعتراض […]و ما همچنان بگوئیم حکومت علی را پیاده کرده‌ایم.

  6. آقای زیبا کلام شما هم توضیح میدی با پولهای زلزله زده ها که جمع کردی چکاری کردی شما چقدر خوبی که همیشه اهل سوال و جوابی ….آقای زیبا کلام امنیت مرزهای غربی ایران چندوقت پیش چندتا سرباز سرافراز اونجا شهیدشدن خبری داشتی چرا از دکل اربابات نرفتی بالا بگی امنیت مرز ها ایران رو چرا بهم میزنن که تو راحت بخوابی و زبونت دراز باشه ….بازم سوال کن

  7. چه خوب است که برخی ازاصولگرایان هم به ضعفها پی برده و زبان به شکوه گشوده اند. البته اگر فردا نگویند استحاله شدگان و… صحبتهای استاد بسیار شیوا و بجاست. فرق حکومت ما با ال سعود چیست …

    6
    4
    1. کی گفته این اصوالگراست??چرا راحت فریب می خورید????? یک فرد تمام […]و در خدمت غرب است. بهتر است بیشتر در مورد این شخص بدانی و بعد نظر دهی. این مرد از حامیان بسیار قوی حسن کلیدساز بود و بهتره خون هموطنهای من رو از اون پدر سوخته […] طلب کنه که بنزین رو اینطور و بدون هیچ ملاحظه ای گرون کرد . این فرد باید محاکمه بشه تا مظلوم نمایی نکنه

      2
      3
  8. تو خودت پول کمکی زلزله زدگان را گرفتی چکار کردی؟
    چکار داری تکراری است تو دخالت نکن

    6
    7
  9. جانا سخن از زبان ما گفتی. باشد که مورد توجه صاحب منصبان قرار گیرد.
    یا حق

    8
    3
  10. نزدیک انتخابات تازه عدالت‌خواه مردم شدید؟ یه بارشده به روحانی بگید چرا ازهمه طرف مردم و فشارمیاری بعدپولاروبرای لیبرال‌های کثیف خودت جمع میکنی تواصلا عقل داری؟

    10
    1
  11. باسلام
    زمانیکه کشورم و منابع طبیعی ملی و مال مردم ایران را تصاحب کرده اند و بمانند یک بیگانه به خود مردم میفروشن و به دلاری که خودشان قیمت گذاری میکنن و ارزاق عمومی مردم را به قیمت صادراتی و دلاری محاسبه میکنن و هیچ اهمیتی نمی دهید به مردم و دستمان را از دارایی های ملی و مال خودمان را از بابت سهم نفت و مشتقات آن در سفره زندگیمان کوتاه کرده اند ،، آیا میتوان اظهار نظر داشت ،،، خوب است که ما صادر کننده مصالح ساختمانی هستیم اگر وارد کننده بودیم مسکن چه قیمتی داشت متاسفم برای خون شهدا و امثال رجائی و بهشتی و صیاد و خیلی های دیگر که برای چی شهید شدن ،، خائنین به وطن را باید شناسائی شده و از حالت استعمار هرچه زودتر بیرون بیائیم وگر نه شورش و یا مسائلی از این دست در کشورمان خواهد شد که دشمنان توسط خائنین داخلی هم همین را میخواهند، ، رسانه‌ها باید مردم و مسئولین را آگاه کنن .

  12. آقای زشت کلام کوتاه بیا از کسانی بپرس که روز جمعه خبر شدند
    خوب دگه نزدیک انتخابات هست شروع کردی به پاچه خواری
    ان شاءالله محاکمه شما جز اولویت های ق ق باشه
    لطفی بکن تا اطلاع ثانوی[سکوت کنی]

  13. بعضی حرفهایش درست است. حرفایش لحن منافقین را دارد تا اصولگرا ها
    چنان دموکراتیک حرف می زند که گویا نمی داند پخش تصاویر پلیس درروز شنبه های پاریس در مهد دموکراسی ممنوع است.
    یا جنگ تخلف در آمریکا برپاست.
    انتظار اجرای دموکراسی لازمه اش فهم دموکراسی از ناحیه عقلای قوم است که علی الحاضر ایم این آقا فهم لازم یک استاد را ندارد.

  14. البته که بهتر است تفحص و اطلاع رسانی در خصوص چگونگی و چرایی موضوع قضایای آبان ماه و منجمله گرانی بنزین از سوی مراجع ذیصلاح همچون قوه قضائیه که مسئول ذیربط است صورت پذیرد.مردم حق دارند اصل ماجرا را بدانند و عقلا سکوت جواب نیست.

  15. کی گفته این اصوالگراست??چرا راحت فریب می خورید????? یک فرد تمام […]و در خدمت غرب است. بهتر است بیشتر در مورد این شخص بدانی و بعد نظر دهی. این مرد از حامیان بسیار قوی حسن کلیدساز بود و بهتره خون هموطنهای من رو از اون پدر سوخته […] طلب کنه که بنزین رو اینطور و بدون هیچ ملاحظه ای گرون کرد . این فرد باید محاکمه بشه تا مظلوم نمایی نکنه

    1
    1
  16. واقعا شرم بر شماها باد مثل شما مثل نفری هست که اول چشمه خرابکاری می‌کنه زودتر از کثافتش میاد پایین چشمه جار میزنه و جار میزنه به امید اینکه کسی که اونجا نبود رو بدنام کنه
    آخه بی انصاف شما که مشاور ارشد کلیدسازی کی باید از شما بپرسه چرا تو این طرح که همه مردم و مسؤلین دلسوز را به زحمت انداختند چه نیت و برنامه ای بود؟؟
    چرا اون موقع که داشتید گرون می‌کردید دلسوزی نمیکردی

  17. کی گفت این اصولگراست، اسم زیباکلام ما رو یاد محمدعلی فروغی میندازه، یه مرگ بر انگلیس بگو، یبین زیباکلام ها چطور ناراحت میشن؟

  18. به نظرم مطالبه استاد زیباکلام کاملا معقول و موجه است. مطلب دیگر اینکه
    متاسفانه باوجود این همه فداکاری شهدا و ایثارگران و ملت محروم و گذشت
    بیش از چهار دهه از انقلاب ، هنوز مجازات فقط مخصوص رعیت است و
    حاکمان و آمران مافوق قانون و بری از کیفر هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا