خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش قالیباف به کمک معیشتی دولت به مردم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گت: به عنوان راهکاری کوتاه مدت برای این گرانی‌ها به دنبال طرح معیشت بودیم، اما برخی در کشور به دنبال این بودند که برچسب سیاسی بزنند. این واقعیت جامعه ما است که به دلیل انبوهی از ناکارآمدی‌ها به وضعی برسیم که برای مشکلات روزمره مردم چاره‌اندیشی کنیم. خوشحالیم که دولت نیز به همین نتیجه رسیده است. امیدواریم که دولت با استفاده از فرصت قانون طرح حمایت معیشتی به کمک مردم بیاید. جلب حمایت دولت به کمک‌های مردمی هرچند دیر، اما نشانه خوبی است که مردم از آن استقبال می‌کنند. مهم نیست این طرح قرار است به نام چه کسی به انجام برسد مهم این است که هرچه زودتر اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با تبریک هفته بسیج گفت: سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) را تبریک می‌گویم. هفته بسیج را همچنین به مجاهدان عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی تبریک می‌گویم. شجره طیبه بسیج در این سال‌ها بر مبنای آرمان انقلاب اسلامی خدمات بی‌نظیری در پیشبرد اهداف انقلاب داشته است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که امام خمینی (ره) بسیج را از مردم کوچه و پس کوچه‌های دورترین شهرها دور هم جمع کرد، اظهار کرد: بسیج چشمه جوشان انقلاب اسلامی بود و نشان داد چگونه انقلاب اسلامی با تکیه به مردم و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، مردم و مستضعفان می‌تواند تهدیدهای مختلف علیه مردم را خنثی کند.

قالیباف از اقدام بسیج موسوم به محرومیت زدایی سخن به میان آورد و گفت: بسیج در سال‌های بعد از انقلاب توانست جریان وسیعی از محرومیت زدایی را عملیاتی کند. امروز جوانان انقلابی و بسیجی، متعهد، خوش‌فکر و خلاق توانسته‌اند در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، دانش‌بنیان و فضای مجازی و جهادی بارهای زیادی را از دوش حاکمیت بردارند و در فعالیت‌های اخیر خود به شکل منسجم ظرفیت‌های مردمی را در مسیر جدید برای حل آنها قرار داده است. این حرکت ان‌شاءالله آغازگر فعالیتی است که جوانان سراسر کشور در مسیر حل مشکلات سوء مدیریت و انفعال مدیریتی قدم بر می‌دارند.

وی با بیان این که مشکلات کشور پیچیده است و برای حل آنها باید به ریشه مشکلات برسیم، گفت: نظام بروکراسی، سوء مدیریت، فقر و تبعیض از مهم‌ترین مشکلات است. نکته اینجاست که با وجود این مشکلات بزرگ نباید از زندگی روزمره مردم غافل شویم. ما در مجلس شورای اسلامی هر دو رویکرد را مدنظر داریم. ما برای حل مشکلات ریشه‌ای به اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام بانکی، طرح شفافیت و رفع قوانین زائد می‌پردازیم و برای مشکلات روزمره، نظارت بر بورس، مسکن و اجرای پروژه‌های نیمه‌ تمام را در دستور کار قرار دادیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی کالاهای اساسی تصریح کرد: به عنوان راهکاری کوتاه مدت برای این گرانی‌ها به دنبال طرح معیشت بودیم، اما برخی در کشور به دنبال این بودند که برچسب سیاسی بزنند. این واقعیت جامعه ما است که به دلیل انبوهی از ناکارآمدی‌ها به وضعی برسیم که برای مشکلات روزمره مردم چاره‌اندیشی کنیم. خوشحالیم که دولت نیز به همین نتیجه رسیده است. امیدواریم که دولت با استفاده از فرصت قانون طرح حمایت معیشتی به کمک مردم بیاید. جلب حمایت دولت به کمک‌های مردمی هرچند دیر، اما نشانه خوبی است که مردم از آن استقبال می‌کنند. مهم نیست این طرح قرار است به نام چه کسی به انجام برسد مهم این است که هرچه زودتر اجرایی شود.

قالیباف در مورد بیماری کرونا و محدودیت‌های جدید اظهار کرد: علاوه بر لزوم رعایت همه جانبه پروتکل‌های بهداشتی، باید اقداماتی در سطح مدیریتی صورت گیرد. یکی از ملزومات اثربخشی قرنطینه افزایش تعداد تست‌های رایگان و یا با قیمت‌های کنترل شده به خصوص در مناطق قرمز است. همچنین توجه ویژه به مشکلات شغلی مجاهدان عرصه‌ی سلامت پزشکی و تخصیص همه‌گیر هزینه‌های تخصیص یافته برای پرداخت مطالبات کادر درمان و تامین تجهیزات لازم برای آنها باید مدنظر دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی در پایان تاکید کرد: به منظور جلب اعتماد عمومی و تامین امنیت روانی جامعه همه دست‌اندرکاران کشور باید در مقابله با این ویروس بکوشند و هماهنگ و بدون کوچک‌ترین اختلافی فعالیت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا