خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صدور مجوز انتشاراتی خانواده ی مهاجرانی (+کامنت جنتی)

جملیه کدیور خبر داد: به رغم برخی مقاومت ها بالاخره بعد از چند ماه پی گیری، ‫انتشارات‬ ‫امید‬ ‫ایرانیان‬ تمدید مجوز شد. این تمدید مجوز بعد از چند سال وقفه در کار انتشارات، صرفا مدیون حمایت ‏وزیر‬ محترم ‫‏فرهنگ‬ و ‫ارشاد‬ اسلامی جناب آقای ‏جنتی‬ است. جا دارد از ایشان به خاطر حمایت شان تشکر کنم. امیدوارم بتوانم بتدریج ‫کتابهایی‬ که در این سالها در ارشاد گم شدند! را منتشر سازم.
به گزارش انصاف نیوز، این نماینده ی اسبق مجلس و همسر عطاءالله مهاجرانی وزیر اسبق ارشاد در دوره ی اصلاحات، در فیسبوک و وبلاگ خود در این باره توضیح داد:
«امروز خبر دار شدم که بالاخره مجوز انتشارات امید ایرانیان بعد از چند سال وقفه در کار انتشارات و چند ماه پی گیری، تمدید شد.
از همان روز نخست درخواست تمدید، مقاومت هایی از درون و بیرون وزارتخانه برای تمدید مجوز شکل گرفت. مدیر اداره کتاب شجاعی صائین ساعتی از درج یک خبر کوتاه در صفحه ی فیس بوکم نگذشته بود که در گفتگو با خبرگزاری فارس با غیر مجاز خواندن فعالیت ناشر، اصل درخواست مدیرمسوول انتشارات را رد کرد.
بعد از پی گیری های مکرر مشخص شد درخواستم در وزارتخانه گم شده است. مدارک جدید خواسته شد. گویی قرار است ابتدا به ساکن و بدون هرگونه سابقه ی نشر، مجوز انتشارات را بگیرم.
اینگونه بود که تصور نمی کردم انتشاراتی که از سال ۸۰ شکل گرفت و دهها کتاب در حوزه های مختلف منتشر کرده و در دوران احمدی نژاد با عدم صدور مجوز برای کتابهای ارسالی از یک سو و گم شدن مدارک ارسالی از سوی دیگر، مجال فعالیت نداشت، مجددا امکان فعالیت پیدا کند.
جا دارد از وزیر محترم ارشاد جناب جنتی به خاطر حمایت شان در تمدید مجوز تشکر کنم.»
اما دکتر علی جنتی، وزیر ارشاد نیز در کامنتی به نوشته ی خانم کدیور پاسخ داد: با سلام. خوشحالم که مجددا به صحنه ی نشر بازگشتید. آنچه انجام شد صرفا بر اساس وظیفه ی قانونی بود که بر عهده ی این وزارتخانه گذاشته شده است. موفق باشید.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا