خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد علم الهدی از گرانی محصولات “کارخانجات وابسته به نظام”

‘سیداحمد علم الهدی’ امام جمعه مشهد گفت: گرانی ربطی به دشمن ندارد؛ دشمن تهاجم اقتصادی دارد اما در این حد نیست و حتی رئیس جمهور می‌گوید بازار بی صاحب است و هر کس هرجور می‌خواهد جنسش را می‌فروشد و مردم مستاصل هستند؛ بسیاری از کارخانجات وابسته به حکومت و نظام هستند چرا گران کرده‌اند؟

به گزارش تسنیم آیت الله سیداحمد علم الهدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عیدسعید فطر در بارگاه منور رضوی اظهار داشت: امروز روز 15 خرداد، یوم الله است؛ یوم الله بودن امروز از دو جهت است زیرا از سویی عید فطر است و عید فطر، یوم الله است و از سوی دیگر، 15 خرداد در حقیقت اعلام یک خطر نسبت به آمریکا بود.

اهم صحبت‌های او را در ادامه بخوانید:

*15 خرداد سرآغاز قیام لشگر شهادت در برابر استکبار جهانی است و امام با ایستادگی شهدای 15 خرداد به دشمنان نشان دادند از پس هر قدرتی برمی‌آیند.

*روز گذشته سالروز رحلت امام بزرگوار ما بود؛ 30 سال است امام نداریم و مردم و امت و نظام بدون امام زندگی می‌کند اما آنچه سبب شده بعد از 30 سال خط و اندیشه و کلام امام در دنیا طنین انداز شود و بر جهان اسلام حکومت کند؛  30 سال رهبری سیاستمدارانه و حکیمانه رهبری است و امام در این 30 سال، 30 برابر زنده شده است.

*امام با خدا مناجات می‌کردند و معتقد بودند مشیت خدا به این تعلق گرفته که این انقلاب بماند و این خصوصیت امام را ماندگار کرده است؛ خصوصیت دیگر امام، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به حفظ اصول امام است و امروز هیچ اصلی از اصول امام، کهنه نشده است.

* امروز در دنیا اندیشه و سرسپاری به اندیشه امام تازه است و این ناشی از رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری است؛ امروز اگر امام رجعت کنند با دو نقظه نشاط و شادابی و قدرت مردم و استکبارستیزی مردم مواجه می‌شوند؛ در منطقه انقلاب ما حرف اول را می‌زند.

*وضعیت معیشتی قشر آسیب پذیر و مردمان فقیر دل امام را آزار می‌دهد؛ گرانی و فشار معیشتی بالاست؛ این گرانی ربطی به دشمن ندارد؛ دشمن تهاجم اقتصادی دارد اما در این حد نیست و حتی رئیس جمهور می‌گوید بازار بی صاحب است و هر کس هرجور می‌خواهد جنسش را می‌فروشد و مردم مستاصل هستند؛ بسیاری از کارخانجات وابسته به حکومت و نظام هستند چرا گران کرده‌اند؟

*این مردم آسیب‌پذیر و مستضعف آیا نباید از آب و برق و گاز بهره بگیرند؟ این بی صاحبی بازار تا چه زمانی باید تداوم پیدا کند؟ امروز معیار این است که این کالا با دلار چه میزان فروش می‌رود. روح امام از این وضعیت آزرده است؛ مسئولان باید فکری کنند. این نابه‌سامانی اقتصادی روح امام را آزرده کرده و مسئولان احساس مسئولیت نمی‌کنند.

*هشت سال این مردم مقاومت کردند و در مقابل تهاجم اقتصادی نیز مقاومت می‌کنند؛ اما آن که مربوط به ضعف مدیریت و ول کردن بازار است گناهی نابخشودنی است و نفرین امام دامن کسانی را می‌گیرد که در مقابل این مسئله بی تفاوت هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا