خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضور کمک‌داور زن ایرانی در جام جهانی ۲۰۲۳؟!

انسیه مافی‌نژاد، کمک‌داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: در میان ۳۰ نفر از داوران و کمک داوران آسیایی، به همراه مهسا قربانی جزو کاندیداهای قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۳ بانوان قرار گرفتیم و امیدوارم با تلاش به هدف خود دست یابیم.

مافی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شانسش برای قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان اظهار کرد: برای یازدهمین سال متوالی در بخش کمک‌داوران خانم به عنوان رنک یک ایران در بخش بانوان به فیفا معرفی شدم. یازده سال به عنوان کمک داور بین المللی و ۹ سال به عنوان کمک داور الیت آسیا فعالیت می‌کنم.

وی ادامه داد: در المپیک جوانان ۲۰۱۴ به عنوان نخستین داور خانم ایرانی در مسابقات حضور یافتم. پس از آن توقع داشتم به عنوان کاندیدا برای کمک داوری جام جهانی ۲۰۱۹ زنان انتخاب شوم، اما به دلایلی این اتفاق رخ نداد. خداراشکر در میان۳۰ نفر از داوران و کمک داوران آسیایی، به همراه مهسا قربانی به عنوان کاندیدای جام جهانی ۲۰۲۳ بانوان قرار گرفته‌ایم و در تلاشیم که این پروسه را به خوبی طی کرده تا در جام جهانی ۲۰۲۳ حضور یابیم. همچنین جام جهانی زیر ۱۷ و ۲۰ سال را هم در پیش داریم که در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است.

کمک‌داور بین‌المللی فوتبال ایران در خصوص حضور در مسابقات آسیایی گفت: داوران الیت معمولا مشکلی برای قضاوت در تورنمت‌های آسیایی ندارند، اما کسانی که به تازگی معرفی شده‌اند، باید دوره‌های آن را طی کنند. AFC برای مسابقاتش قطعا از تمام داوران بین‌المللی خود استفاده می‌کند. آخرین تورنمنت آسیایی که در آن حضور داشتم مرحله نهایی مسابقات زیر ۱۶ سال تایلند بود که شهریور سال گذشته برگزار شد. مسابقات مقدماتی زیر ۲۰ سال آسیا نیز قرار شده در اسفندماه برگزار شود که احتمال استفاده از داوران ایرانی در این تورنمنت وجود دارد.

وی با اشاره به قرار نگرفتن نام مرتضی منصوریان، داور خراسانی فوتبال در لیست ارسالی داوران بین‌المللی ایران به فیفا عنوان کرد: متاسفانه نتوانستیم مرتضی منصوریان را در لیست بین‌المللی داوران ایرانی داشته باشیم. حمایت‌های زیادی از او صورت گرفته و انتخاب نشدن او چیزی از ارزش‌هایش کم نخواهدکرد.

مافی‌نژاد با اشاره به وضعیت داوری بانوان در خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر داوران خانم خراسانی وضعیت خوبی ندارند، ریشه این ماجرا هم به کم‌کاری‌های صورت گرفته در دوره‌های گذشته مربوط می‌شود. هیات فوتبال خراسان رضوی سه ماه است که به دنبال پشتوانه‌سازی است و حمایت‌های خوبی هم از بخش داوران خانم انجام داده، اما تاثیر این حمایت‌ها و پشتوانه‌سازی‌ها در آینده مشخص خواهد شد.

وی افزود: بزرگترین مشکل داوران خانم خراسانی عدم برگزاری مسابقات فوتبال در استان است. تنها دغدغه‌ام در سال‌های اخیر همین موضوع بوده است. قضاوت در مسابقات باعث پیشرفت و افزایش تجربه داوران می‌شود، هر چقدر هم که برای داوران کلاس و دوره‌های آموزشی برگزار کنیم، به اندازه قضاوت در مسابقات کارایی ندارد. قرار شده به همت کمیته بانوان هیات فوتبال خراسان رضوی مسابقات بخش بانوان هم استارت بخورد، البته به دلیل شرایط کرونایی این اتفاق هنوز میسر نشده است.

کمک‌داور بین‌المللی فوتبال ایران در خصوص وضعیت داوران خراسانی برای قضاوت در لیگ برتر بانوان کشور تصریح کرد: لیگ برتر بانوان از ۷ آذر ماه آغاز می‌شود. معمولا در لیگ برتر بانوان به طور ثابت حضور داریم. ۱۲ داور و کمک داور معرفی کرده‌ایم و با حمایت‌هایی که از آنان شکل گرفته امیدواریم در لیگ برتر حضور یابند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا